Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-16, 14:42
  #27325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ser at VE er styremedlem i stiftelsen futurum

Kom inn 2018. Også jobbet for TH tidlig 90-tall.
Citera
2020-05-16, 14:46
  #27326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg tænker det er af økonomisk art. Det kan være ift arv eller lign. Men jeg ved det ikke, det var også ud fra den artikel der blev lagt ud på netavisen for nylig hvor det stod.
De fleste motiver til drab er jalousi, hævn, udstødelse, fanatisme, udstødelse, begær og magt. Jeg tænker økonomi er mest sandsynlig, hvis vi formoder at der er flere gerningsmænd og de skal være lige motiveret for at udføre drabet. Fx er jalousi og begær følelser, som jeg tænker sjældent vil være lige stærke hos to personer ift at udføre et drab.

Jeg er enig i at det må være minst to personer med tette bånd som står bak. De må også ha tatt hensyn til risiko for dusør, og derfor er dette en dypt bevart hemmelighet.
Men jeg tror ikke det er en datter som har slept henne ut, eller en sønn, og heller ikke mannen.
Jeg er derimot sikker på at minst en av futurum-mennene har hatt en rolle, og de må ha kjennskap til overvåkningskameraets kvalitet. De to kan jo være en og samme person. Ganglaget ser tilgjort ut.
__________________
Senast redigerad av Mulholland007 2020-05-16 kl. 15:01.
Citera
2020-05-16, 14:47
  #27327
Medlem
Hadde han vært mer synlig kunne sikkert noen lest på leppene av hva han sier...
Citera
2020-05-16, 14:49
  #27328
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Er det så vanskelig og fortelle hvem som løy om alibi her da? Uten å nevne navn?
sikkert ikke. Det var bare et generellt løsningsforslag
Citera
2020-05-16, 14:53
  #27329
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nevø og nærmeste medarbeider V*gard Ebb*stad.
Er det fastslått?
Citera
2020-05-16, 15:03
  #27330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bara för att ha luftat det också med säkerhet: finns det några som helst indikationer på att polisen själva eller annan norsk myndighet (skattemyndighet etc) eller betydande finansiell aktör haft TH under specialuppsikt kort inpå det inträffade? Det är kontraindikativt i förhållande till längre planering men skulle passa bättre med de delar som framstår som hastverk. Man kan ibland i viss extraordinär brottslighet ana att somliga excesser s.a.s. sker just för att myndigheterna redan börjat att slå närmare lovar kring en individ. Associationen går till fiskargubbarna med kamera exv.

Sen kan man ju göra reflektionen att fler norrmän än TH o AE kan ha undrat vad som skulle hända med de 1,5 miljarderna den dagen TH ev. trädde tillbaka. Norge ligger väl ganska säkert där på sin kontinentalplatå, med armarna förankrade i fjellen, men man kunde tänka att en o annan skulle kunna trilla omkring lite om 1,5 miljarder kom i nåt slags fri rullning.

Det är kanske inget myndigheterna gärna pratar om just nu förstås.

Det finns ett mått av desperation över det hela, men det kan ju ha att göra med åldern, med konan, med barnen, och arvsskiftet. Och osäkerheten inför ev. motdrag som den egna familjen skulle kunna finna på...?

Å andra sidan kunde ju myndighetsintresse ha verkat hämmande på mordidéer förstås. Det är väl för lite myndighetskontakt man tänker på först. Inte för mycket...

Jeg vet ikke om det kan ha vært noen interesse fra myndighetene som TH kan ha opplevd som truende. Det skal ha vært kontakt med politi tidligere, hintet i forbindelse med at både TH og barna skal ha forklart seg om at ekteskapet til tider har vært "turbulent".

Et annet spørsmål som aldri har vært nevnt i tråden, er om TH har skrevet testamente.

Eksempelvis, om han har skrevet testamente som er tilsvarende utrygt og uforutsigbart for livsarvingene som ektepakten var for Lisbeth..

Men, om det finnes testamente, kan betingelsene i det ha betydning for etterforskningen. Politiet har nok undersøkt disse forholdene, men det er naturligvis ikke noe politiet skal videreformidle til allmennheten.
Citera
2020-05-16, 15:09
  #27331
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I går tänkte jag på en bok jag läst av Anne Rule, om Tom Capano, som dömdes i Delaware för mord, utan att de hittade kroppen. En person ingen trodde kunde mörda, och sen bli dömd för mord.

Capano är en mycket rik familj i byggbranschen, i Delaware, U.S.A, där de som inte jobbade i firman var högt uppsatta jurister och åklagare.

Tom Capano mördade sin unga älskarinna, trots att hade flera utomäktenskapliga förbindelser samtidigt, och trots fru och barn. Motivet var att han tolererade inte att hon ville lämna honom, och att hon hade träffat en annan man.

Han mördade henne i ett raseriutbrott, och köpte en isbox. Han bad om hjälp för att flytta denna tunga last. Det var medhjälparna som skvallrade. Isboxen hittades av folk som lämnade in den till polisen, den hade öppnats till havs, och flöt, liket var borta.

https://eu.delawareonline.com/story/...al/2482031002/
Ja, om TH är skyldig skulle han väl aldrig nyttja medhjälpare som han inte kunde lita på till 100%.

Och även om man betalar någon kan ju denne gå och bli frälst t.ex. och berätta sin historia för polisen av rädsla för att hamna i helvetet. Vad som helst kan hända när man överlåter kontroll till ngn annan.
Citera
2020-05-16, 15:13
  #27332
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Jeg er enig i at det må være minst to personer med tette bånd som står bak. De må også ha tatt hensyn til risiko for dusør, og derfor er dette en dypt bevart hemmelighet.
Men jeg tror ikke det er en datter som har slept henne ut, eller en sønn, og heller ikke mannen.
Jeg er derimot sikker på at minst en av futurum-mennene har hatt en rolle, og de må ha kjennskap til overvåkningskameraets kvalitet. De to kan jo være en og samme person. Ganglaget ser tilgjort ut.
Ja, särskilt den förste mannen, som vände om precis i slutet av kamerans räckvidd, ser väldigt stiff och onaturlig ut, det håller jag med om.
Citera
2020-05-16, 15:20
  #27333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg forstår ikke hva du mener. Det du skriver eller lenker til her, er jo det samme som jeg har skrevet.

??
Bare at jeg ikke utelukker at det kan ha med saken å gjøre.
Citera
2020-05-16, 15:27
  #27334
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har det kommit någon förklaring på hur en 70-årig gubbe som är så dum på teknik att han nästan inte kan skicka e-post, plötsligt blir jätteintresserad av kryptovalutor och detta sker strax innan hans hustru blir kidnappad med krav på lösensumma i kryptovaluta?

Når du sier strax så sikter du altså til medsiktede som tok kontakt med Tom Hagen i 2017 ?
Citera
2020-05-16, 15:28
  #27335
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det er HHB1 som sitter i styrene, har gjort i en årrekke og det er samme person TH har bodd hos. Hun er gift med Edv@rd J*dd Br*w fra Australia. * u,o

Nevøen, som agvvv nevner, kalles VE på dette forumet. Han er THs høyre hånd og fortrolige. Har trolig ikke fortalt sannheten om hans bevegelser den antatte drapsdagen, og er i politiets søkelys, i følge Nettavisen og Aftenposten.

Leste at Gjelsten invisterte ca 19 millioner i hestesenteret Linnesvollen,der yngste datter og svigersønn er aktive.Litt snodig at ikke TH kunne vært den som satset der for sin datter? kanskje det var litt konkurranse imellom 2 av Norges rikeste? Ville vel ha vært mer naturlig å satse på hestesport enn bitcoin pga. datteren? Bare en tankeflom. Artikkel på VG heter noe med Gjelsten om hestefesten....
Citera
2020-05-16, 15:29
  #27336
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke om det kan ha vært noen interesse fra myndighetene som TH kan ha opplevd som truende. Det skal ha vært kontakt med politi tidligere, hintet i forbindelse med at både TH og barna skal ha forklart seg om at ekteskapet til tider har vært "turbulent".

Et annet spørsmål som aldri har vært nevnt i tråden, er om TH har skrevet testamente.

Eksempelvis, om han har skrevet testamente som er tilsvarende utrygt og uforutsigbart for livsarvingene som ektepakten var for Lisbeth..

Men, om det finnes testamente, kan betingelsene i det ha betydning for etterforskningen. Politiet har nok undersøkt disse forholdene, men det er naturligvis ikke noe politiet skal videreformidle til allmennheten.

Okej. Tack. Nej, det där hör till saker som inte så lätt kan beröras i offentligheten än.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback