2020-05-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4z3r
Det finns fingeravtryck som inte var användbara dvs, att dom var i fördåligt skick eller förlite utav ett fingeravtryck för att få ett tillräckligt tillförlitligt svar på vems det kan vara. tror det var 2 eller 3 foliebitar dom hittade fingeravtryck som dom inte kunde använda

P-12973-19 utgjordes av två avtryck varav ett bedömdes vara
användbart för jämförelse. Avtrycket har identifierats till Ahmed,
Tishko Shabaz

P-12980-19 utgjordes av två avtryck varav ett bedömdes vara
användbart för jämförelse. Avtrycket har identifierats till Ahmed,
Tishko Shabaz

P-12985-19 utgjordes av tre avtryck varav två bedömdes vara
användbara för jämförelse. Avtrycken har identifierats till
Ahmed, Tishko Shabaz

Om du går tillbaka o läser i FUP så ser du att två av fingeravtrycken är användbara men inte har kunnats matchas till någon.
Citera
2020-05-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tishko är väl KRISTEN har jag läst.
Han nämnde ”haram” i ett sms. Vet inte vad att han skulle vara kristen skulle komma ifrån. Dessutom försökte han få Wilma att konvertera till islam om jag minns rätt
Senast redigerad av with3r 2020-05-16 kl. 13:58.
Citera
2020-05-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Hur förklarar du att dem blev fria?Dem har avskrivits så låt dem vara,låt dem sörja.
Hur skulle du känna om det kom fram att din son är en äcklig liten skit till mördare?

Har inte sagt att det är föräldrarna men då det finns andra fingeravtryck så har han inte gjort det själv.
Citera
2020-05-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Han nämnde ”haram” i ett sms. Vet inte vad att han skulle vara kristen skulle komma ifrån

Snubben var psyko o du hänger upp dig vid att han kan ha eventuellt varit muslim eller kristen?
Citera
2020-05-16, 13:55
Medlem
Det som framför allt stör mig med det här är hur och när resterande delar av W har forslats bort från lägenheten. Första prioritet för T måste ju ha vart att göra sig av med alla bevis (ffa kropp och blodspår). Börjar därför få svårare för tanken att han väntade så länge som till den 18/11 med att förflytta kroppen. Det är ganska iskallt, särskilt med besök från W's familj flera gånger dagen innan.

Logiskt sett borde kroppen ha flyttats redan på fredag/lördag. Avsaknaden av vittnesmål och kontakt med T dessa dagar känns som argument för detta. Ingen vet vart han var eller vad han gjorde dessa dygn. Mobilen lämnade han iaf hemma hela dygnen.
Citera
2020-05-16, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Åfan man har asså hittat dessa utomhus? Mycket intressant..
Fast kökskniven med spår hitta man inomhus.
Citera
2020-05-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
luktar det det illa frpn matavfall tror jag ingen reagerar på det..det luktar ju otroligt äckligt och starkt oavsett av sådan avfall
Just det jag skrev ja.. så svar ja,nån hade absolut reagerat .
Citera
2020-05-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Finns det länk för ovan nämnda?
Sedan tror jag inte att man kan ta del av information om någon annans familj,inte så lätt.Vet du om hans riktiga mamma befinner sig i Sverige?

Jag har hittat henne via pappans Facebook, så Panzers uppgift stämmer så långt jag kan se.
Hon lär vara papperslös (det upplyste Skatteverket mig om! Därmed kunde de inte upplysa om släkt) och bor i utkanten av Stockholm med en man.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-16 kl. 14:19.
Citera
2020-05-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Fast kökskniven med spår hitta man inomhus.

Var utomhus? Nedanför balkong eller fönster, kan W kastat ut den .. och som rop på hjälp?
Citera
2020-05-16, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu fantiserar du. Självklart kommer han dömas såsom skyldig till mord. Möjligen vållande till annans död (grovt brott). Och ja, rättspsykiatrisk vård är inte helt otippat, men det beror på vad man kommer fram till när det gäller den RPU man kommer begära.

absolut han kommer dömas och förmodligen för mord han har motiv, han var på plats, hans fotavtryck i blodpöl, hans tysnad i förhör.
mycket talar emot honom..inget för
Citera
2020-05-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Just det jag skrev ja.. så svar ja,nån hade absolut reagerat .
du menar INTE reagerat
Citera
2020-05-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acge
Det som framför allt stör mig med det här är hur och när resterande delar av W har forslats bort från lägenheten. Första prioritet för T måste ju ha vart att göra sig av med alla bevis (ffa kropp och blodspår). Börjar därför få svårare för tanken att han väntade så länge som till den 18/11 med att förflytta kroppen. Det är ganska iskallt, särskilt med besök från W's familj flera gånger dagen innan.

Logiskt sett borde kroppen ha flyttats redan på fredag/lördag. Avsaknaden av vittnesmål och kontakt med T dessa dagar känns som argument för detta. Ingen vet vart han var eller vad han gjorde dessa dygn. Mobilen lämnade han iaf hemma hela dygnen.

Såklart han lämnade mobilen hemma, så polisen inte skulle kunna spåra var han varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in