2020-05-16, 12:20
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Men köp inte sex då, problem solved.

Jag tycker det känns ofräscht att inte duscha och därför duschar jag men jag förespråkar ingen lag för det.

Men du tycker väl att om en av dina polare inte duschade så skulle det vara ofräscht och du vill inte skylta med ditt umgänge med denna luffare? Bra, då är vi överens och du har fått svar på din fråga. Visade sig att du resonerar exakt som jag så vad frågan är sprungen ur är oklart förvisso.
Senast redigerad av akutaccent 2020-05-16 kl. 12:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Ingen vill väl vara tillsammans med en hora heller?

Jo det finns de som vill det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Men tanke på att han tydligen tidigare (men kanske också i nutid) misshandlat folk på stan, som en slags ”grej” så lär domstolen se rätt allvarligt på sex köpet. Man ser till gärningsmannens karaktär, risken för återfall i brottsliga gärningar, med mera. Att bordellbesöket dessutom ägde rum mitt under Corona epidemin gör inte saken bättre.
Tror nog det blir några månader bakom galler.

Har det någonsin hänt förut? Svar nej. Det blir ju därför böter.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Nej men hans karriär är i stort sätt raserad. Kontrakt efter kontrakt har blivit uppsagda.
Du kanske är en sån som sätter dig i soffan och gråter sönder livet i motgångar bara för att andra förväntar sig det. Han och många andra kanske inte ser det som ett alternativ. Jag personligen håller mig flytande med träning i alla lägen. Den mentala smällen blir inte lika onödigt tung om man kan lägga fokus på annat.

Han har knullat en hora, det är inte mer än så. Det lämpar sig inte i det arbete han har, men hos vanligt folk är det knappast en big deal, förutom hos det fåtal av er här i forumet som vill få det att låta som att han har haft ihjäl en annan människa och är golvade i chock av att han kan komma på tanken att ge sig ut och jogga.
Citera
2020-05-16, 12:21
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Har det framgått om den prostituerade kvinnan knullade med Paolo Roberto av egen fri vilja eller om hon blev tvingad till det? Vad för slags hora är hon? Det finns ju olika kategorier av horor, vissa gör det av egen fri vilja enbart för att tjäna pengar och de verkar överhuvudtaget inte må dåligt över det heller. Enligt den här stockholmsartisten Maggio blev hon våldtagen av honom.. Hur tänker hon här? Känner hon den prostituerade kvinnan, har hon frågat henne om hur det gick till? Vad finns det för bevis att hon blev våldtagen?

https://www.expressen.se/noje/maggio-for-sjukt-for-att-lata-bli-att-lagga-mig-i/

Det där låter som förtal.

Citat:
”Två dygn efter sin betalda våldtäkt är Paolo Roberto redo att bygga upp SIG SJÄLV igen genom, trumvirvel, ännu mera träning och like-fiske. Hur ska HON och alla andra kvinnor i hennes situation byggas upp? Får hon möjlighet att resa sig igen”.
Citera
2020-05-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Allas lika värde eller jämställdhet. Som nyfödda hade dessa två samma värde. Värde förändras beroende på val i livet, förutsättningarna ska vara de samma. Det är det som är tanken. Att ta två historiska personer med nästan 2000 års mellanrum är inte direkt något bra argument för din tes.
Tänk "clean slate".

Hur mäter du detta värde?

Du anser alltså inte att alla vuxna har lika värde?
Citera
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Det har aldrig förekommit eller tror du att en fattig indier har samma förutsättningar som du haft?

När har jag sagt det? Min poäng är att samhällen och individer ska sträva efter detta, eller i alla fall inte bidra till att det blir sämre.
Citera
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Nu råkade de vara en offentlig person, nästa gång kanske det är någon i din närhet men de får du förmodligen aldrig veta efter som TV4 och Aftonbladet inte bryr sig om det.

Nej, självklart inte, varför skulle de bry sig om det? Större nyhet om en offentlig människa gör något sådant, det säger sig självt. Nu var du rolig.
Citera
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Intala dig själv den där smörjan om du mår bra av det.
Alla får inte ligga i slutändan för att dom skämmer bort en brud med presenter och middagar.
Vore väl drömläge för ett fult fetto som Anders Eklund.
Ös lite blommor och dyra drinkar på 10 poängaren så är det så gott som klart!

Var skrev jag att alla får ligga?

Men faktum med att sex kostar för män oavsett hur man ser på det.
Du kan välja mellan att knulla en hora för någon tusenlapp i månaden, det är snabbt och enkelt. I annat fall får man investera inträde på krogar, drinkar, taxi till bortamatch eller hem, medlemskap till olika dejtingappar och investera betydligt mer tid för att knulla en svensk kvinna som ändå har haft ett antal av sexpartners som står i paritet till många horor. Och då ska man veta att det för majoriteten män ändå bara handlar om att knulla nån medioker kvinna, studier visar ju nämligen att kvinnor brukar sikta uppåt (hypergami), medan män siktar nedåt.

Folk styrs av incitament och i valet mellan att bränna massvis av tid och pengar på att försöka knulla en medioker svensk kvinna som också haft massa tidigare kuk och att bara lägga ut en tusing på en lyxhora, så är det förståeligt att en del män väljer att "fuska", det är knappast en big deal.
Citera
2020-05-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Men du tycker väl att om en av dina polare inte duschade så skulle det vara ofräscht och du vill inte skylta med ditt umgänge med denna luffare? Bra, då är vi överens och du har fått svar på din fråga. Visade sig att du resonerar exakt som jag så vad frågan är sprungen är oklart förvisso.

Jag väljer förstås vilka jag vill umgås med, det är väl inget konstigt eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Men det gör ju inte det mindre OK för det. Om du inte skulle tycka att det var OK för din syster eller din mamma att behöva ha sex för att försörja sig, varför skulle det vara OK för en flickfa från Rumänien att göra det? De som skeppar hit tjejerna är ansvariga för att de hamnar i den sitsen, har ytterst svårt att se tjejer söker sig till det frivilligt. Är man på något sätt delaktig i det är man ansvarig för att en människa slänger bort sitt liv. Ser du inte det gör du ju skillnad på människors lika värde till förutsättningar att leva ett drägligt liv.

Ok då får du ta upp detta med resebolagen som arrangerar bussar från Rumänien till andra europeiska länder, för det är isåfall de som oftast "förmedlar" dessa tjejer hit.

Det är väl klart att det är lätt att förstå hur dessa tjejer kan göra det frivilligt, i Rumänien på farmen tjänar de 20 kr om dagen men i Sverige kan de sälja sex till framförallt trevliga nordiska män för 1500 kr per halvtimme, vilket är långt mer än vad de flesta i Sverige tjänar på en hel arbetsdag. 1500 kr är dessutom nästan en halv månadslön i Rumänien, förstår du nu hur dessa tjejer hellre väljer att sälja sex här än slita på farmen där hemma på landsbygden? Det är väl snarare sexarbetet som ger dem möjligheten att leva just det, ett drägligt liv.

Det är så ironiskt för ni tror att sexköpslagen hjälper dessa tjejer men fattar inte att den bara syftar att inskränka mäns sexualitet - det är kulturmarxistisk moralpanik på högsta nivå, och dess syfte är att bekräfta den skeva, icke-sanningsenliga bilden av att patriarkatet existerar i form av "framgångsrika män som köper fattiga kvinnors kroppar". Det som kanske är mest skrattretande är det faktum att samma tjej som Paolo träffat flyttat till en annan stad och gissa vad... fortfarande annonserar och säljer sex!!
Citera
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Jag blir inte riktigt klok på den där karln.
Han har ju ingen djup ångest från helvetet för då hade han inte varit kapabel att ge sig ut för att träna.
Han måste ha psykopatdrag.

Ja... Något står inte rätt till.

Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det bästa är väl att låta vardagen rulla på som vanligt så man inte bryter ihop fullständigt. Han har ju för fan inte haft ihjäl en annan människa.

Ja. Låta vardagen fortsätta. Göra saker. Inte ligga i sängen och gråta. Men skylta detta på Instagram bara en-två dagar efter han köpt en hora är fullständigt bisarrt.

Han borde ligga lågt ett bra tag från det sociala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in