Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
I de fall när man diskuterar legaliserad prostitution och de som är emot det skriker sig blå, så är det precis vad det är. Då är det ett drev mot män och manlig sexualitet.
Så som det är idag dock, men en del trafficking och sämre förhållanden osv., så är det ju mer befogat. Lagarna måste ändras först i så fall.
Personligen skiter jag i vilket. Jag skulle inte betala för ett luder hur lagligt det än var, och hur billigt det än var.
Det finns ju hur mycket fitta som helst där ute, om man bara vill ta för sig. Helt lagligt, och på bra villkor för bägge parter!

Jag har betalat för sex flera gånger och det har varit under fräscha, ordnade förhållanden. Alltid varit trevlig och omtänksam mot sexarbetaren och jag har fått positiva omdömen som gensvar (utöver njutsamt rajtan tajtan som hon enligt egen utsago också tyckte var tillfredsställande på olika sätt - alltså inte enbart sexuellt).
Nu vet jag naturligtvis inte om hon bara sa så för att jag ska bli en återkommande kund men poängen är såklart: vad för fel ligger i att två vuxna, samtyckande individer går med på att ha samlag där den ena parten också får monetär ersättning? Samtycke går självklart att köpa, det gör vi ju med 99% av alla jobb vi har i samhället.
Bara för att någon är fattig betyder inte att de tvingas till det. Sexarbetaren i detta fall kan säkert återvända hem och jobba på farmen men då tjänar hon inte mer än 20 kr om dagen, till skillnad från att sälja sex för 1500kr styck här i Sverige. I slutändan var det med stor sannolikhet hennes eget val. Dessutom är 1500kr nästan 50% mer än vad en vanlig svensk knegare på landsbygden tjänar på en arbetsdag, och detta tjänade hon alltså på en halvtimme. Hur kan det vara dåligt betalt?
Människohandel, trafficking och allt vad det innebär är hemskt. Skärp straffen för koppleri och lagför torskar som besöker traffickerade tjejer, inte torskar som besöker seriösa eskorter som gör det av helt ren fri vilja.
Jag är som sagt orolig att PR kommer må väldigt dåligt av detta och risken för ytterligare självskadebeteende är överhängande. Hoppas han hittar någon professionell att tala med.