2020-05-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Utan att veta så gissar jag att kvinnor som närmar sig Paolo begär att han spelar spelet, dvs uppvaktar dom, för att de ska släppa till. Han skulle inte behöva anstränga sig hårt, men en del för att kvinnorna inte ska känna sig billiga. Precis som han måste anstränga sig hårt med den 25-åriga tjejen han hade i sängen hemma, för att hålla henne nöjd.

Med en hora behövs ingen uppvaktning.

Ärligt talat. Det skulle nog räcka med en drink på krogen och en taxiresa hem. Men tycker man den "ansträngningen" är för stor så det är värt att kliva på en stackars albanska som 10e man den kvällen i en sunkig bordell så är man totalt psyksjuk.
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Källa?
Varför är ingen gripen för människohandel om kvinnorna inte säljer sex frivilligt?

Om inte Simon Häggströms böcker räcker så:

1: https://www.regeringen.se/4a7d0d/contentassets/24797d74f0bf447998138bc6b18aadb9/handlingsplan_prostitution-manniskohandel_aug-2018.pdf

2: https://talita.se/prostitution

3: https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/manniskohandel/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Normalt skulle jag inte ge mig in i en sån här debatt, men med tanke på vilket drev det just nu är mot Paolo så vill jag åtminstone få lufta min åsikt..💭 (Med tillägget att jag är tjej).

Har läst tråden sen ca 12-tiden igår, med paus för sömn 💤.

Diskuterade det även med min sambo igår. Han är 100% inne på att Paolo borde dras till skampålen, pryglas och lämnas att dö, as a figure of speach..🤔

Jag å andra sidan tycker inte detta är klokt 😳🤭.. Mannen har köpt sig en sexuell tjänst (varför bryr jag mig mindre om..), han har inte haft ihjäl någon, inte satt på ett småbarn, inte ja ni fattar..☝🏼Och blir förföljd, hotad och uthängd på detta viset 😳?!

Självklart blir det löpsedlar iom hans kändisskap. Men om man ex läser vad som stod i Aftonbladet i veckan så har 1 av 10, alltså EN av TIO svenska män nån gång gjort detsamma! Och antagligen i dom flesta fall betalas bötern och life goes on..🤷🏼‍♀️ Men denna man förlorar allt och dessutom i rampljuset!

Självklart var det ett svinigt beteende mot hans sambo, det är väl dom flesta överens om. Men bortsett från det.

Mannen kommer förlora allt han jobbat för sen han sprang runt i sina kickerskläder och var kungen av kungsan. Är det verkligen i proportion till brottet 🤔..

Enligt mig var själva ”pudlingen” dock katastrof, så fort orden ”Detta var första gången” lämnade hans mun så fattade man att han ljög. Tror han själv även insåg det att döma av hans minspel. Och ”själv blivit utnyttjad”? Ja jag vet inte..🤷🏼‍♀️

Angående legalisering av prostitution är jag (som många andra länder) FÖR det.

Det finns gott om tjejer som ”horar ut sig” på alla möjliga vis i utbyte mot pengar, jag har själv sett en del på nära håll. Men det är en annan diskussion..🤐

Jag hoppas han klarar sig ur detta utan att ex ta sig själv av daga, att han förlorat allt redan kan vi väl vara överens om..🤭

Mina ord, min åsikt.

Tack för mig 👋🏼

Jag var faktiskt också orolig att han skulle ha tagit livet av sig inatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Vi får väl se hur det kommer gå med Paolos business framöver. Vågar du sätta 1000 spänn på att han inte tappar 90% av omsättningen innan året är slut?

Bieber eller Ronaldo har inte byggt sina varumärken på att de är mysfarbröder som står och lagar sina mormödrars mat i tv. Du måste ju kunna förstå skillnaden?

Det är skillnad på om Ulf Brunnberg eller Lasse Berghagen köper sex. En tioåring fattar detta.

Bieber är väl någon slags myskille för tonårstjejer att fantisera om.

Paolo är mer Brunnberg än Berghagen. En anti-feminist med macho-attityd. Dessutom sydeuropeisk härkomst (i södra Europa räds man inte lite sexköp).
Citera
2020-05-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
I de flesta fall blir de lurade, eller lockade med pengar och värdinnejobb.
Många saknar skola och språkkunskaper att prata om, blir därför lätta att hota, låsa in och manipulera känslomässigt.

Inte alls.

Flertalet drömmer om stora pengar snabbt och enkelt, och de kommer från fattig bakgrund och vill inte gifta sig med en bonde och stanna kvar i hembyn.

De vill till storstaden, tjäna stora pengar, och ser sex som vägen dit.

Några få tvingas, men dessa är sällsynta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
TV4 har t.o.m. tagit bort alla hans recept från Mitt Kök's hemsida. De vill tydligen radera alla spår av honom. Vad händer härnäst? Kommer de ta bort alla avsnitt av Farmen? Känns lite överdrivet om jag skall vara ärlig.

Det är samma ledning som hanterade Martin Timell-krisen så man har ju lite rutin på detta förfarande.
Citera
Medlem
Citat:
Bieber är väl någon slags myskille för tonårstjejer att fantisera om.

Paolo är mer Brunnberg än Berghagen. En anti-feminist med macho-attityd. Dessutom sydeuropeisk härkomst (i södra Europa räds man inte lite sexköp).

Brunnberg lever inte på att folk gillar honom längre och säger därmed vad han tycker. Han spelade, precis som Paolo, spelet så länge han var i gamet.

Paolo har bygtt sitt varumärke på bot och bättring sedan 80-talet. Att han numera är reformerad fd värsting.
Citera
2020-05-16, 08:31
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hur vet du att hon inte prostituerar sig frivilligt?

Chans finns ju faktiskt att en människa låter sig våldtas av 10 men per kväll helt frivilligt. Men kommer tjejen från Europas fattigaste länder så fick hon nog hjälp att suga Paolos kuk.
Citera
2020-05-16, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur lång är han?

Typ medellängd.
Citera
Medlem
Han är knappast ensam om att ha köpt sex.

Var 10e svensk man har köpt sex.

www.gp.se/nyheter/gp-granskar/var-tionde-svensk-man-har-köpt-sex-1.25266949
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Hur vet du det? Jag kan tänka mig köpa hans pasta. Slutade alla svenska brudar lyssna på Justin Bieber när han köpte sex? Bojkottades Real Madrid pga Ronaldos horknullande?

Varenda Svensson tycker ju att horknullaren Tyrion var en härlig karaktär i Game of Thrones. Svensson är inte så fisförnäm.

Det ligger en hel del i detta, men frågan är om det gäller alla? PR har ju trots allt utmanat tex feminismen.

Citat:
Ursprungligen postat av SkeleMancer
Jag tror han är en sån som kan överleva karriärmässigt ändå. Han är smart och driven och att han går ut och erkänner är garanterat mycket taktik för att det är så man lättast kommer undan och får tyst på saker och ting snabbast, man berövar även kvällspressen på sensationsjournalistik i den mån det är möjligt.

Han är ju duktig på en hel del saker, rolig att lyssna på o s v.

Sen vad jag moraliskt har för åsikter och hur jag tycker han ska drabbas är en annan femma. Jag tror han kan lyckas landa med fötterna neråt, men det får tiden utvisa.

Men första gången, jo tjena....

Håller med mycket av det du skriver, tror absolut inte att det var första gången han köpte sex. Sedan är nog inte Sverige hans framtidsmarknad, kanske bör han flytta till Italien?
Citera
2020-05-16, 08:33
Medlem
Prutt.Kurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför kommer kvinnorna hit då om de blir behandlade dåligt? Eller är hallickar snälla?

Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hur lång är han?

1,52
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här