2020-05-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Det verkar överlagt och planerat det här från Paulos sida. Han har säkert stoppat undan några miljoner och nu när det är neråt i affärerna vill han hitta en snabb exit. Han kommer på sexköp. Bara bötesstraff men moraliskt mer förkastligt än mord i svensk media. Voilà. Exit i alla hans konkursmässiga verksamheter, samarbetspartners tar hela smällen. Bara bötesstraff så tveksamt om de kan stämma honom. Troligen kan de det men tveksamt om de kommer göra det. Han kan softa, ta semester något år eller så och sen börja på ny kula. Kanske var hans flickvän med på det, vem vet.

Ja att bara sälja av allt är ju dumt. Den här "strategin" verkar ju genial verkligen..
Citera
2020-05-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Någon som hört eller sett ett uttalande i denna historien från hans polare Jan-Emanuel?

E väldigt säker på att han ingår i denna liga tillsammans med resten av gänget på barbiere nascosto
Citera
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Det har ju redan Expressen klarlagt....."Kvinna från de fattigaste delarna av Europa"

Jag antar dom redan har kollat tjejens bakgrund och ekonomi..

Det ingår inte i nyhetsrapportering att framställa en hora som smart, rik och oberoende! Det skulle alldeles vara alldeles förskräckligt om det var sant, tycker de förfärade och feministerna!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Hur vet du det - att ingen är misstänkt för människohandel alltså?

Dessa lägenhetsbordeller är alltid organiserade och styrda av män - de som fixar lägenhet, annonser, telefoner, logistik och... tar större delen av inkomsterna.
Varför kommer kvinnorna hit då om de blir behandlade dåligt? Eller är hallickar snälla?
Citera
2020-05-16, 08:19
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Källa?

Så med andra ord vet du inte.

Finns hur mycket som helst: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ql3GqV/natverk-salde-kvinnor-i-lagenhetsbordeller
Citera
2020-05-16, 08:19
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
E väldigt säker på att han ingår i denna liga tillsammans med resten av gänget på barbiere nascosto

Jag uppdaterade mitt inlägg med J-Es inställning till sexualbrott ur ett politiskt perspektiv, kommentarer?
Citera
2020-05-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
för att hela hans business bygger på att folk gillar honom. En man som öppet ligger med horor och sedan försöker sälja pasta på ICA Maxi kommer inte sälja ett enda pastastrå.

Hur vet du det? Jag kan tänka mig köpa hans pasta. Slutade alla svenska brudar lyssna på Justin Bieber när han köpte sex? Bojkottades Real Madrid pga Ronaldos horknullande?

Varenda Svensson tycker ju att horknullaren Tyrion var en härlig karaktär i Game of Thrones. Svensson är inte så fisförnäm.
Citera
2020-05-16, 08:20
Medlem
Jag tror han är en sån som kan överleva karriärmässigt ändå. Han är smart och driven och att han går ut och erkänner är garanterat mycket taktik för att det är så man lättast kommer undan och får tyst på saker och ting snabbast, man berövar även kvällspressen på sensationsjournalistik i den mån det är möjligt.

Han är ju duktig på en hel del saker, rolig att lyssna på o s v.

Sen vad jag moraliskt har för åsikter och hur jag tycker han ska drabbas är en annan femma. Jag tror han kan lyckas landa med fötterna neråt, men det får tiden utvisa.

Men första gången, jo tjena....
Citera
2020-05-16, 08:21
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför kommer kvinnorna hit då om de blir behandlade dåligt?

I de flesta fall blir de lurade, eller lockade med pengar och värdinnejobb.
Många saknar skola och språkkunskaper att prata om, blir därför lätta att hota, låsa in och manipulera känslomässigt.
Citera
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Det verkar överlagt och planerat det här från Paulos sida. Han har säkert stoppat undan några miljoner och nu när det är neråt i affärerna vill han hitta en snabb exit. Han kommer på sexköp. Bara bötesstraff men moraliskt mer förkastligt än mord i svensk media. Voilà. Exit i alla hans konkursmässiga verksamheter, samarbetspartners tar hela smällen. Bara bötesstraff så tveksamt om de kan stämma honom. Troligen kan de det men tveksamt om de kommer göra det. Han kan softa, ta semester något år eller så och sen börja på ny kula. Kanske var hans flickvän med på det, vem vet.
Inte helt omöjligt att det faktiskt är något liknande bakom det hela. Samtidigt så känns det i så fall endast relevant för hans Paolos produkter som han hade ihop med Evanoff Group AB, men han blev ju nu utesluten även från TV4 och en massa andra samarbetspartners som ändå drog in pengar till honom utan att han personligen behövde sälja något.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Att det var första gången var inte direkt smart att hävda - "det bara hände, en helt vanlig och nykter vardagskväll", eller? Vad men kan "bara hända" när impulsive Paolo är i farten...?

Han skulle ha kört sexmissbrukar-kortet, att han är djupt inne i en beroendesjukdom; alkohol och sex-/relationer, och att han nu skall underkasta sig behandling...
Citera
2020-05-16, 08:23
Medlem
MissDecibellas avatar
Normalt skulle jag inte ge mig in i en sån här debatt, men med tanke på vilket drev det just nu är mot Paolo så vill jag åtminstone få lufta min åsikt..💭 (Med tillägget att jag är tjej).

Har läst tråden sen ca 12-tiden igår, med paus för sömn 💤.

Diskuterade det även med min sambo igår. Han är 100% inne på att Paolo borde dras till skampålen, pryglas och lämnas att dö, as a figure of speach..🤔

Jag å andra sidan tycker inte detta är klokt 😳🤭.. Mannen har köpt sig en sexuell tjänst (varför bryr jag mig mindre om..), han har inte haft ihjäl någon, inte satt på ett småbarn, inte ja ni fattar..☝🏼Och blir förföljd, hotad och uthängd på detta viset 😳?!

Självklart blir det löpsedlar iom hans kändisskap. Men om man ex läser vad som stod i Aftonbladet i veckan så har 1 av 10, alltså EN av TIO svenska män nån gång gjort detsamma! Och antagligen i dom flesta fall betalas bötern och life goes on..🤷🏼‍♀️ Men denna man förlorar allt och dessutom i rampljuset!

Självklart var det ett svinigt beteende mot hans sambo, det är väl dom flesta överens om. Men bortsett från det.

Mannen kommer förlora allt han jobbat för sen han sprang runt i sina kickerskläder och var kungen av kungsan. Är det verkligen i proportion till brottet 🤔..

Enligt mig var själva ”pudlingen” dock katastrof, så fort orden ”Detta var första gången” lämnade hans mun så fattade man att han ljög. Tror han själv även insåg det att döma av hans minspel. Och ”själv blivit utnyttjad”? Ja jag vet inte..🤷🏼‍♀️

Angående legalisering av prostitution är jag (som många andra länder) FÖR det.

Det finns gott om tjejer som ”horar ut sig” på alla möjliga vis i utbyte mot pengar, jag har själv sett en del på nära håll. Men det är en annan diskussion..🤐

Jag hoppas han klarar sig ur detta utan att ex ta sig själv av daga, att han förlorat allt redan kan vi väl vara överens om..🤭

Mina ord, min åsikt.

Tack för mig 👋🏼
Senast redigerad av MissDecibella 2020-05-16 kl. 08:26. Anledning: kommatecken, punkt, you name it..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in