2020-05-16, 00:21
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
FHM har ingen strategi om flockimmunitet.
Right.
Och påven har inte en rolig mössa
Eftersom han säger att den inte är rolig så måste vi lita på det istället för att se med våra egna ögon.
Citera
2020-05-16, 00:22
Medlem
Halvfulla/fulla krogar i Stockholm. Blir nog en snabb väg till flockimmunitet det här.
Har svårt att tro att alla dessa människor har tagit antikroppstester innan de ger sig ut.
Värre kommer det bli runt löning nu i maj och när solen tittar fram. Finns inte en chans att folk håller sig hemma.
Om det nu bara är friska knattar som springer runt och smittar varandra och får lätta symptom är väl inte jordens undergång kanske, men det finns ju riskgrupper som kan fara illa.
Citera
2020-05-16, 00:25
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
PO Engkvist?
Enquist.
Inte omöjligt. Hittar ingen info om begravningen. Sosse så det borde varit Fonus men där står inget.
Citera
2020-05-16, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Right.
Och påven har inte en rolig mössa
Eftersom han säger att den inte är rolig så måste vi lita på det istället för att se med våra egna ögon.

Har man inte argument, så kan man alltid dra till med ett klassiskt FB-förlöjligande istället för att hålla sig till fakta.
Citera
2020-05-16, 00:39
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Ja, jag skrev längre tillbaka i diskussionen att dödsfallen strömmar in betydligt långsammare nu jämfört med för 3 veckor sedan.

Beror minskningen på immunitet, eller på myndigheternas åtgärder mot epidemin? Ifall minskningen enbart beror på myndigheternas åtgärder, så faller Anders Tegnells strategi om flockimmunitet.
För det första så har FHM nu tjatat om att flockimmunitet inte är deras strategi i 30 presskonferenser. Det är bara här på FB som man framhärdar flockimmunitet. Sen så tror jag att det är en kombination. Åtgärderna runt i världen drar ner r-talet och det behövs mycket mindre andel av folket med immunitet för att smittspridningen ska hejdas. Det är det vi ser överallt nu.
Citera
2020-05-16, 00:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
För det första så har FHM nu tjatat om att flockimmunitet inte är deras strategi i 30 presskonferenser. Det är bara här på FB som man framhärdar flockimmunitet. Sen så tror jag att det är en kombination. Åtgärderna runt i världen drar ner r-talet och det behövs mycket mindre andel av folket med immunitet för att smittspridningen ska hejdas. Det är det vi ser överallt nu.

Ja men alla andra länder uppnår det fortare än Sverige och de allra flesta med färre döda. Och lika dålig eller bättre ekonomi.
Citera
2020-05-16, 00:45
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Enquist.
Inte omöjligt. Hittar ingen info om begravningen. Sosse så det borde varit Fonus men där står inget.

Enquist dog den 25 april. Den begravning som Bodström och Borgström var på ägde rum för ca 4 veckor sen, så det kan inte ha varit Enquists begravning
Citera
2020-05-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Halvfulla/fulla krogar i Stockholm. Blir nog en snabb väg till flockimmunitet det här.
Har svårt att tro att alla dessa människor har tagit antikroppstester innan de ger sig ut.
Värre kommer det bli runt löning nu i maj och när solen tittar fram. Finns inte en chans att folk håller sig hemma.
Om det nu bara är friska knattar som springer runt och smittar varandra och får lätta symptom är väl inte jordens undergång kanske, men det finns ju riskgrupper som kan fara illa.
Det jobbiga är att de yngre som rör sig ute helt fritt kanske inte dör av smittan men de sprider runt den till folk i sin närhet, föräldrar, syskon, arbetskamrater osv. Många jobbar också kanske inom vården och drar med sig smittan till jobbet. Det är ju ingen nobrainer hur smittan kom in på äldreboenden tex
Citera
2020-05-16, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
trazke, du som är fotbollssupporter och som förstår dig på FHM/Tegnell.
Vet du vilken regel man bryter mot om man spelar en fotbollsmatch utan publik!?
Tegnell kanske hatar fotboll ? 😀
Citera
2020-05-16, 00:56
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Och det tycker du är ok ?
Ja det är okej eftersom regionerna är väldigt självbestämmande. Det anser jag är bra.
Citera
2020-05-16, 01:05
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja men alla andra länder uppnår det fortare än Sverige och de allra flesta med färre döda. Och lika dålig eller bättre ekonomi.
Jaja, småbarnen som ser allt som en tävling. Vi som människor har fått ett nytt virus och det dog en del (inte hälften så många som alarmisterna trodde), vi sänkte hela världsekonomin. Vi har tappat minst 10 år av ekonomisk framgång överallt i hela världen. Det finns inga vinnare här, bara förlorare och det är alldeles för tidigt för att se vilka som kom bäst ut.
Citera
2020-05-16, 01:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Såhär ligger det till.

Jag tror att Tegnell är grymt bra på virus. Problemet är att detta är ett helt nytt virus. Tegnell är 100% booksmart, men problemet är att C19 finns inte i några böcker. När han då med 100% säkerhet säger det Sverige gör är helt rätt gör mig extremt bekymrad. Alla andra länder fattade snabbt att på detta virus kunde man inte applicera gammal vetenskap, och tog det säkra före det osäkra. Vilket har resulterat i att Danmark idag har 0 döda och Sveriges ligger på 119 döda. Hur mycket man än tror på FHM borde dessa siffror väcka än viss tveksamhet. Om vi tänker oss Tegnell som världens bästa pilot som kan flyga allt från luftballonger till JAS-plan helt plötsligt står framför ett UFO och säger med säkerhet att ”Det där kan jag flyga!” Så tror jag vi kommer i närheten av hur han funkar i denna pandemi. Han har stenkoll på epidemier men noll koll på C19! som WHO sa tidigt ”Det här är nytt territorium”
Tegnell är inte virolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in