2020-05-15, 23:37
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Flockimmuniteten är en hypotes som inte har att göra med dödsfall att göra utan hur stor del av befolkningen som är smittade och överlever. Gissningsvis handlar det om drygt 70% av befolkningen i ett glesbefolkat område och betydligt fler i ett tätbefolkat område.

Nej givetvis inte, det finns länder med högre dödlighet än så.
Vilka länder är det?
Citera
2020-05-15, 23:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
"Nästa vecka" har det varit länge nu. Är resultaten lågt som resten av världen påvisat kommer det finnas 2 alternativ.

1. Redovisar aldrig resultatet, skyller på felaktig metod eller fortsätter skjuta upp tills det är högre än de 3-5% det troligen ligger på idag.

2. Skyller på att resultatet är från nån vecka tillbaka i tiden och det bör ha fördubblats nu

Man börjar kunna det där....
Låga siffror under helgen och i början av veckan. FHM idkar självberöm. Höga siffror i slutet av veckan som höjer snittet= eftersläpningar som de tar noll notis om. Fool me ounce shame on you. Fool me twice shame on me. Det funkar inte längre. Det är sååå genomskinligt.
Citera
2020-05-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Tester.
Positiv=karantän

Positiv = inte ens få kliva på flygplanet. dvs stanna hemma.
Citera
2020-05-15, 23:40
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det har du helt rätt i. Men jag tänkte att ifall flockimmuniteten sätter in efter 1000 dödsfall per miljon invånare, så borde den ha gjort det även i en tätbefolkad miljö som New York. New York borde så att säga ha betalat priset, och kunnat gå vidare. Men massdöden fortsätter bara. Tänker jag galet?

Kan vi i Sverige räkna med att massdöden upphör efter 1000 dödsfall per miljon invånare? Tänk om vi står där, och har förlorat 2000 invånare per miljon, och massdöden bara fortsätter? Vad gör vi då? Ska vi fortsätta att offra ännu fler invånare i jakten på flockimmunitet?
New Yorks dödsfall har minskat drastiskt. Från 1000 om dagen för en månad sen till ca 100 om dagen nu. Smittan har i princip dött ut (dödsfallen laggar med ca 2 veckor)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du har helt missat att smittspridningen minskar kraftigt i Sverige? Antalet inlagda på sjukhus minskar i väldigt snabb takt för var dag som går. Över hela landet.

Du tycks missa detta faktum. Ge det lite tid. Du behöver definitivt inte vänta i åratal framöver. Den kommer klinga av rätt rejält nu i sommar.

Hur känns det? Hahahaha

Sverige kan komma att behandlas annorlunda när Finland planerar för att öppna gränserna mot sina nordiska grannar. Det meddelade Finlands inrikesminister Maria Ohisalo vid en pressträff i dag, rapporterar Ekot.
– Norge, Danmark och Island har lyckats stabilisera sina situationer. I Sverige är läget mer oroväckande, säger Ohisalo.
Citera
Medlem
Såhär ligger det till.

Jag tror att Tegnell är grymt bra på virus. Problemet är att detta är ett helt nytt virus. Tegnell är 100% booksmart, men problemet är att C19 finns inte i några böcker. När han då med 100% säkerhet säger det Sverige gör är helt rätt gör mig extremt bekymrad. Alla andra länder fattade snabbt att på detta virus kunde man inte applicera gammal vetenskap, och tog det säkra före det osäkra. Vilket har resulterat i att Danmark idag har 0 döda och Sveriges ligger på 119 döda. Hur mycket man än tror på FHM borde dessa siffror väcka än viss tveksamhet. Om vi tänker oss Tegnell som världens bästa pilot som kan flyga allt från luftballonger till JAS-plan helt plötsligt står framför ett UFO och säger med säkerhet att ”Det där kan jag flyga!” Så tror jag vi kommer i närheten av hur han funkar i denna pandemi. Han har stenkoll på epidemier men noll koll på C19! som WHO sa tidigt ”Det här är nytt territorium”
Citera
2020-05-15, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Positiv = inte ens få kliva på flygplanet. dvs stanna hemma.

Ännu bättre
Citera
2020-05-15, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Såhär ligger det till.

Jag tror att Tegnell är grymt bra på virus. Problemet är att detta är ett helt nytt virus. Tegnell är 100% booksmart, men problemet är att C19 finns inte i några böcker. När han då med 100% säkerhet säger det Sverige gör är helt rätt gör mig extremt bekymrad. Alla andra länder fattade snabbt att på detta virus kunde man inte applicera gammal vetenskap, och tog det säkra före det osäkra. Vilket har resulterat i att Danmark idag har 0 döda och Sveriges ligger på 119 döda. Hur mycket man än tror på FHM borde dessa siffror väcka än viss tveksamhet. Om vi tänker oss Tegnell som världens bästa pilot som kan flyga allt från luftballonger till JAS-plan helt plötsligt står framför ett UFO och säger med säkerhet att ”Det där kan jag flyga!” Så tror jag vi kommer i närheten av hur han funkar i denna pandemi. Han har stenkoll på epidemier men noll koll på C19! som WHO sa tidigt ”Det här är nytt territorium”

Du anar inte hur rätt du har
Citera
2020-05-15, 23:45
Medlem
Haahhaah dumma svennar

"Sverige kan komma att behandlas annorlunda när Finland planerar för att öppna gränserna mot sina nordiska grannar. Det meddelade Finlands inrikesminister Maria Ohisalo vid en pressträff i dag, rapporterar Ekot.
– Norge, Danmark och Island har lyckats stabilisera sina situationer. I Sverige är läget mer oroväckande, säger Ohisalo."
Citera
2020-05-15, 23:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Vilka länder är det?

Länder och länder, områden. San Marino är ett land med 1209 döda per Mcap och sen finns så klart New York och New Jersey samt ett antal andra delstater som också kommer att ligga över 1000 per Mcap om ett par dagar.
Citera
2020-05-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Länder och länder, områden. San Marino är ett land med 1209 döda per Mcap och sen finns så klart New York och New Jersey samt ett antal andra delstater som också kommer att ligga över 1000 per Mcap om ett par dagar.

NYC verkar va slakthus nr uno. Hemskt.
Glömt källan men tror död på miljonen där va 1400 asså.....
Citera
2020-05-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
New Yorks dödsfall har minskat drastiskt. Från 1000 om dagen för en månad sen till ca 100 om dagen nu. Smittan har i princip dött ut (dödsfallen laggar med ca 2 veckor)

Öhhh...dött ut är väl att ta i -det har 2000-3000 nya fall om dagen fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in