2020-05-16, 00:54
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
För att hon enkelt kan tjäna 1500 kr på en kvart? Sist jag kollade hamnar inte det under nivån för EU:s fattigdomsgräns. Dessutom finns det inga fattiga länder i Europa.

Sjukt att vilja ha sex? Ok, då vet jag. Tur man inte lyder under dina lagar.

Bahaha. Då vet man din definition av sex. Skrämmande. Kapten klänning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2442245335352
Hur vet du att den tjejen Paolo träffade var traffickad? Kanske bara var en vanlig lyxhora
Det var en lyxhora 99% av dem som är i Sverige är lyxhoror det är bara pk Sverige som inte fattat det än, Kolla tidigare inlägg så hittar du
Citera
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Rossana Dinamarca på Twitter om Paolo Robertos (vad hon anser) våldtäkt:
Citat:
* Hovrätten har dömt till oaktsam våldtäkt vid sexköp. Sexköp är en köpt våldtäkt. En spade är en spade etc.

* Sexköp är inte som att köpa en cykeljävel! Hört talas om samtycke? Ta och läs kapitel 6 i brottsbalken. Det är det som är relevant. Inte vad du tycker. Sex utan samtycke är inget annat än ett övergrepp.

* Våldtäkt förutsätter inte grovt fysiskt våld. Var god och läs på istället för att ge dig ut på killgissarstråt.
@rossa_d
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Våldtäktsman, som köper en tjänst någon erbjuder? Äckliga feministfittor! Det blir väl en ny #Metoo nu.
Citat:
Jag undrar om kvinnan i fråga ser sig själv som ett brottsoffer. Men det är väl ingen som bryr sig om det..

Verkar finnas en hel del andra som tycker sig ha rätt att tala för henne. Människor som inte har en aning om vem hon är. Dinamarca, Snecker, Cissi Wallin, ett antal hjärndöda kvinnor i denna tråd. Hur vore det om kvinnan i fråga fick tala för sig själv?
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Är det inte olagligt att förtala personer? Han är inte våldtäktsman och Dinamarca sysslar med förtal. Hoppas hon blir åtalad.
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så VPK vill alltså flytta våldtäktsbegreppet till de som frivilligt säljer sex?

Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Rossana Dinamarca (V, tidigare riksdagsledamot) om Paolo Roberto:https://www.facebook.com/rossana.dinamarca
Citat:
Han är en våldtäktsman och inget att tycka synd om:
Paolo Roberto jobbar nu hårt på att ge bilden av att han gjorde ett snedsteg typ som att han blev påkommen att vara otrogen. Låt det vara tydligt att det han gjorde var att han på ett ytterst grovt sätt utnyttjat en utsatt kvinna när han betalat för att våldta henne. Låt inte hans lipande ändra synen på det som faktiskt har hänt. Är det någon vi ska tycka synd om så är det kvinnan som utsattes för detta övergrepp. Inga medier borde hjälpa Roberto att föra ut sina snyfthistorier om trasig själ och annat skitsnack. Han är en våldtäktsman och inget att tycka synd om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Men varför går män som har flickvänner och fruar och köper horor?
Otrohet är ganska vanligt, bland båda könen.
Citera
2020-05-16, 00:55
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Oaktsam våldtäkt

just det, tack
Citera
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
"Måste" livnära sig på det. Som före detta sexsäljare vet du förstås vad du pratar om?

I många länder är det nog så? Varför man väljer att göra det i Sverige har jag faktiskt ingen aning om? Du kan väl berätta för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Då måste porr förbjudas. Vi vet inte om kvinnorna deltar frivilligt.

Japp, samma sak där. Därför jag inte tittar på porr, personligen, men det hör inte till ändå.
Och tro mig, det finns många utnyttjade tjejer inom porr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
I Paolos fall var det ett självskadebeteende.

Borde han inte sålt sex själv då till nån gubbe...
Citera
2020-05-16, 00:56
Medlem
Snubchurps avatar
För övrigt jäkligt otäckt att se hur många Kapten klänning det finns i den här tråden bara. Det är tydligt att det krävs hårdare straff i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Sorglig liten machosnubbe det här alltså. I intervjun talar han bara om sig själv, implicit hur synd det är om honom. Såg en annan intervju med honom där han talar om hur viktigt han tycker det är att prioritera sina barn för att - hör och häpna - han inte ska behöva dö ensam. Fan, man storknar..

Fan vilket patetiskt jävla mans-offer.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
I Paolos fall var det ett självskadebeteende.

Precis som det är för de prostituerade. Därför är det förbjudet att utnyttja dessa.
Citera
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Rätt illa i kvinnors ögon skulle jag tro och i riktiga mäns ögon. Illa för hans sambo, hans två barn, hans samarbetspartners, vänner, övriga familj osv. Tänk barnen som ser pappa Horberto på löpsedlarna och på tv.

Ja, självklart är det illa för hans nära och arbetskollegor. Men vissa här får det att låta som om han vore en seriemördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in