2020-05-15, 23:16
Medlem
jugbandbluess avatar
kommer hans polare kapten klänning närvara vid den judiska begravningsceremonin?
Citera
2020-05-15, 23:32
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
Alkohol?

Även om corona tog honom så, antagligen. De två gånger jag IRL upplevt karln har han varit rejält kanel. Klockren alkis, även om jag är helt fel person att kasta första stenen...
Citera
2020-05-15, 23:37
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Även om corona tog honom så, antagligen. De två gånger jag IRL upplevt karln har han varit rejält kanel. Klockren alkis, även om jag är helt fel person att kasta första stenen...

Jag ska nog inte kasta andra stenen..
Men Borgström hade en massa representation, så det blev väl en hel del starkvaror kan jag tänka.

Män skadas lika mycket som kvinnor av alkohol - på många sätt mer.
Det enligt forskare som samarbetar med Folkhälsoinstitutet, FHI.

Men myndigheten vågar inte göra rekommendationerna lika för könen.
– Det är ett patriarkalt omhändertagande av kvinnor, säger förre Jämo Claes Borgström.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...mycket-alkohol
Citera
2020-05-15, 23:48
Medlem
Jesusandmes avatar
Äntligen, har hatat aset sen han deltog i det skamlösa övergreppet på Assange.
Citera
2020-05-15, 23:53
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenienstrut
När jag var ung var det överlägset bästa sättet att "få fitta" att vara s.k. "proggare". Damerna var oerhört överrepresenterade där och tydligen svårt svultna på herrsällskap. Kom man in i de kretsarna och gav ifrån sig lite "alfahannevibbar", tja, då var det svårt att misslyckas.

När Claes Borgström gav upp sin rel framgångsrika advokatkarriär för att bli JÄMO blev jag lite betänksam, undrade varför. Men sen slog det mig: Claes kanske inte är ett dugg bättre än vad jag var! Kanske han kör med exakt samma strategi? En alfahanne som JÄMO. Kan man vara i en bättre situation om man är intresserad av damer och allt de har att erbjuda?

Nån som vet om CB är hård på kvinnor?

Jämo-CB är död. Han dog samma dag som Paolo Roberto kom ut som torsk
Citera
2020-05-15, 23:53
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Tycka vad man vill om covid-19, men det har ihjäl en hel del politiskt korrekta människor och det är positivt och härligt att bevittna. Där fick han så han teg! Hehehe...
Citera
2020-05-15, 23:57
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Men Borgström hade en massa representation, så det blev väl en hel del starkvaror kan jag tänka.

– Det är ett patriarkalt omhändertagande av kvinnor, säger förre Jämo Claes Borgström.

Representation för vad och för vem?
Nej, han hade ingen representation mer än för de personerna eller de företagen han var ombud för hans sista tio år i livet.
Och det var ju bara folk från Sosse/vänstern/kommunistpartiet som anlitade honom.
Den fyllgubben körde sig själv i diket!
Citera
2020-05-16, 00:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Representation för vad och för vem?
Nej, han hade ingen representation mer än för de personerna eller de företagen han var ombud för hans sista tio år i livet.
Och det var ju bara folk från Sosse/vänstern/kommunistpartiet som anlitade honom.
Den fyllgubben körde sig själv i diket!

Det finns representation och "representation". Alltså för att förklara lite äldre språkbruk:
"Har varit ute på representation" innebär att man har varit ute och "festat" men "dratt det på firman". Uttrycket har sin källa i att man kunde vara ute och festa förr, och dra det på skatten som "representation". Claes drog nog en massa "representation" som representation, skulle jag tro. Var säkerligen helt okej som advokat.

Han spottade nog inte i glaset, i alla fall!
Citera
2020-05-16, 00:07
Medlem
Citat:
Thomas Bodström visste att Borgström insjuknat efter att ha blivit smittad av coronaviruset. Bodström säger att han misstänker att Claes Borgström blev smittad på en begravning för fyra veckor sedan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dog-i-covid-19

Vems var begravningen?

Och så ska den där vattenskallen Jonas Sjöstedt passa på att plocka brownie points: https://twitter.com/jsjostedt/status...67633682632704

Citat:
Claes Borgström är död - jag kommer att sakna honom. Alltid lika vänlig och nyfiken. En kämpe för feminism och mänskliga rättigheter.

En lite besvärande detalj är att Borgström försvarade pojken som ströp ihjäl en jämnårig flicka i Stureby 2009. Självklart är det skillnad på yrkesmannen Borgström och privatpersonen Borgström, men varför en profilerad feminist åtar sig ett sådant uppdrag övergår mitt förstånd.

https://www.svd.se/pojkens-advokat-d...levt-i-symbios
Citera
2020-05-16, 00:07
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Kan tänka mig att hans lik ligger och rycker i graven och spottar ur sig pk-floskler.
Citera
2020-05-16, 00:38
Medlem
snillet_1s avatar
Undrar om inte advokat- och juristkåren är en av de vidrigare kårerna i Sverige ändå. En väldigt självgod och beskäftig skara människor. Ser på Twitter att massa advokater, både kända och okända, hyllar hans så kallade gärning. Han var ju satt som "försvarsadvokat" för den åtalade i den största rättsskandalen i svensk historia. Dvs Sture Bergwall.

Det är inte en gärning att hylla. Sen kan man tycka att det är tråkigt att människan Claes Borgström gått bort. Men "advokatgärningen" som en benämnde det... Snälla nån.
Senast redigerad av snillet_1 2020-05-16 kl. 00:41.
Citera
2020-05-16, 00:44
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Haha, halva Sveriges näringsliv och politiska system representerar ibland. Men sedan flera år finns det skattemässiga begränsningar som gör brännvinsintag ekonomiskt ofördelaktigt. Det har upphört.

Han söp ihjäl sig. Bra. En advokat som i vuxen ålder går från S till V och kör åt helvete med både Assange- och Qvickfallen har inte mycket att tillföra världen. Han tvingade i princip igång assange-utredningen igen, och blev anmäld för insatserna kring Qvick.

Vänsterdåre av klassiskt snitt.

Att han var bror till författaren Anette Kullenberg kan antyda genetiska utmaningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in