2020-05-15, 20:43
Medlem
Covid19?
Citera
2020-05-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Covid19?

Första jag tänkte på. Det är väl inte helt orimligt även om det kanske inte har någon betydelse.
Citera
2020-05-15, 21:01
Medlem
Alkohol?
Citera
2020-05-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Bumpar Borgström då jag funderar över huruvida denna skammens exempel på huvudlös försvarsadvokat ännu är verksam? Har blivit äldre.
Jag som en gång för länge sedan tyckte mycket bra om Claes Borgström. Så fel jag hade.

Läste just om det klassiskt otroliga o blev påmnd;
I september avslöjades en omfattande mejlkorrespondens mellan huvudpersonerna i Quick-fallet: justitierådet Göran Lambertz, HD-åklagaren Christer van der Kwast och Quick-utredaren Seppo Penttinen, av Expressen.
Tre av mejlen kom från Claes Borgström, Thomas Quicks tidigare advokat. Juristen uppmuntrade Lambertz i sitt arbete med debattartiklar som antydde att Quick kan vara skyldig till flera mord.”

Denna vansinnes Herrklubb samlas då och då.

Dessutom kom Borgström på kant med den gamle legendariska krimteknikern Jan Olsson. Gosh! Hur kan man bli ovän med denna man?

Hälsar Tomas Olsson och Borgström på varandra då de ofta möts i Rådhuset på Kungsholmen?
Vem anlitar advokat Claes Borgström idag öht?

Sture Bergwall. Thomas Quick. Sture Bergwall.
Detta måste vara mycket svårslaget som den moderna svenska rättshistoriens mest hårresande handel och vandel med en tidigare sjuk människa och hans ansenliga mängd Mycket allvarliga brott som han erkände med hjälp av sin Advokat Claes Borgström, men som han I verkligheten aldrig begick. Herregud!

Hur kan Borgström låtit bli att lämna landet?

Och ett dygn senare är advokaten död! Har du alibi?
Citera
2020-05-15, 21:14
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Död nu.

Han fumlade med bollen gällande Thomas Quick men jag hade ändå intrycket att han på det hela taget var en reko kille. Sorgligt besked.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...om-har-avlidit
Citera
2020-05-15, 21:22
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Han fumlade med bollen gällande Thomas Quick men jag hade ändå intrycket att han på det hela taget var en reko kille. Sorgligt besked.

Reko? Han var, likt sin kollega och vän, Bodström, en person som göddes av sossarna. De hade (har?) sitt advokatkontor i självaste LO-borgen, sannolikt till reducerad hyra, betald av rövknullade LO-medlemmar.

Reko? Stalin var fan mer reko än denna jävla medlöpare.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Bisarrt om det stämmer att han smittades på en begravning.
Citera
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra

Envar som efter sitt frånfälle blir hyllad av Rikets Vänsterledare är en reko kille.

SVT, Sveriges Television, skriver ikväll, vi citerar:

"...Borgström blev Sveriges förste manlige jämställdhetsombudsman 2000, en post han hade fram till 2007.

Året därpå blev han talesperson i jämställdhetsfrågor för Socialdemokraterna.

I november 2013 lämnade han S för att gå med i Vänsterpartiet.

V-ledaren Sjöstedt: ”En kämpe för feminism”

”Claes Borgström är död – jag kommer att sakna honom. Alltid lika vänlig och nyfiken. En kämpe för feminism och mänskliga rättigheter”, skriver Vänsterpartiets ledare Jonas Sjöstedt på Twitter efter beskedet."

Slut citat, ifrån SVT.

Artikel-länk: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...om-har-avlidit
Citera
2020-05-15, 21:25
Medlem
Redas avatar
Ett dystert och oväntat besked.
Vi var på den politiska skalan långt ifrån varandra men jag respekterade hans milda men samtidigt övertygade sätt att framföra sina åsikter. Så advokat han var.
Tråkigt.
Citera
2020-05-15, 21:25
Medlem
Jag såg Claes Borgström på Vasagatan precis vid gross handlar i centrala Stockholm för ca. 1 år sen.

Han staplade omkring och hasade sig fram med hjälp av en rullator. Han var ute och gick med en kvinna (möjligen hans fru) som gick 5-10 steg framför, han hann inte med i hennes tempo. Det såg ut som att han fått en stroke eller liknande (möjligen alzheimers). Hans såg ihopsjunken ut, bedjande, rädd och svag ut i ansiktet. Jag fick för mig han såg ut att skämmas lite över sin uppenbarelse och sitt tillstånd.

Han hade ett märkligt uttryck över sitt ansikte och såg minst sagt sjuk ut samt väldigt drabbad utav livets och sinnets fördunkling om ålderns höst
Citera
2020-05-15, 21:26
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
R.i.p

Vad då RIP?
En brännvinsadvokat som misskött sin hälsa genom alldeles för mycket intag av både alkohol och andra substanser är väl inget att sörja över.
Tvivlar också på att Corona tog hans liv, han söp ihjäl sig helt enkelt!
Citera
2020-05-15, 21:30
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sluggish
Jag såg Claes Borgström på Vasagatan precis vid gross handlar i centrala Stockholm för ca. 1 år sen.

Han staplade omkring och hasade sig fram med hjälp av en rullator. Han var ute och gick med en kvinna (möjligen hans fru) som gick 5-10 steg framför, han hann inte med i hennes tempo. Det såg ut som att han fått en stroke eller liknande (möjligen alzheimers). Hans såg ihopsjunken ut, bedjande, rädd och svag ut i ansiktet. Jag fick för mig han såg ut att skämmas lite över sin uppenbarelse och sitt tillstånd.

Han hade ett märkligt uttryck över sitt ansikte och såg minst sagt sjuk ut samt väldigt drabbad utav livets och sinnets fördunkling om ålderns höst
Det var nog någon annan du såg. Eller så har du drömt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in