Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-04, 10:56
  #1
Avstängd
När jag var ung var det överlägset bästa sättet att "få fitta" att vara s.k. "proggare". Damerna var oerhört överrepresenterade där och tydligen svårt svultna på herrsällskap. Kom man in i de kretsarna och gav ifrån sig lite "alfahannevibbar", tja, då var det svårt att misslyckas.

När Claes Borgström gav upp sin rel framgångsrika advokatkarriär för att bli JÄMO blev jag lite betänksam, undrade varför. Men sen slog det mig: Claes kanske inte är ett dugg bättre än vad jag var! Kanske han kör med exakt samma strategi? En alfahanne som JÄMO. Kan man vara i en bättre situation om man är intresserad av damer och allt de har att erbjuda?

Nån som vet om CB är hård på kvinnor?
Citera
2007-03-04, 17:58
  #2
Medlem
utters avatar
Han äter ofta lunch på Bistro Boheme och har ovanan att paxa plats med ytterkläderna. Ett otyg.
Citera
2007-03-04, 18:03
  #3
Medlem
alcatrazs avatar
Hans framgångsrika advokatkarriär går väl att ifrågasätta. Han försvarade ju trots allt Tomas Quick i vad som kan betraktas som Sveriges värsta rättskandal. Hur han lyckades att inte fria Quick utan istället hjälpa till att få en psykisktstörd man fälld för alla dessa mord samtidigt som de verkliga mördarna kan gå fria är ett mysterium.
Citera
2007-03-04, 19:05
  #4
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Hans framgångsrika advokatkarriär går väl att ifrågasätta. Han försvarade ju trots allt Tomas Quick i vad som kan betraktas som Sveriges värsta rättskandal. Hur han lyckades att inte fria Quick utan istället hjälpa till att få en psykisktstörd man fälld för alla dessa mord samtidigt som de verkliga mördarna kan gå fria är ett mysterium.

SKönt med människor som gör ett komplex problem enkelt. Medan vissa av oss fortfarande är osäkra på hur fallen med Quick verkligen ligger till, så finns de uppenbarligen vet vad som gäller.

Borgström ligger väl till vänster, rent politiskt, så att han tar ett jobb som JÄMO kanske inte är så märkvärdigt. Dessutom kanske han tycker att han gör större skillnad som JÄMO än som advokat, och pengar lär han väl tjänat så han klarar sig. Gillar honom, dessutom tvekar han inte att sticka ut huvudet även i frågor som inte är populistiska, ex bojkott av fotbolls-VM.
Citera
2007-03-04, 21:22
  #5
Medlem
utters avatar
Han är väl Anette Kullenbergs bror?
Citera
2007-03-04, 22:49
  #6
Medlem
catamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Han är väl Anette Kullenbergs bror?

Ja, det är han.
Citera
2007-03-05, 08:30
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Han är väl Anette Kullenbergs bror?
Är han inte bror till Kerstin Vinterhed oxå?
Citera
2007-03-05, 13:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
SKönt med människor som gör ett komplex problem enkelt. Medan vissa av oss fortfarande är osäkra på hur fallen med Quick verkligen ligger till, så finns de uppenbarligen vet vad som gäller..

Finns nog inte många advokater i Sverige som har haft en så nonchalant inställning till sina klienter som han. En kollega till mig bevakade en mordrättegång där Borgström dök på honom två minuter före förhandling och ville låna reporterns exemplar av FUP:en.
Han hade inte "hunnit" läsa på!

När förhandlingarna återupptogs dag 2 var han lite bättre förberedd, men hade t ex inte begärt ut den så kallade "slasken" (resultat av förundersökningen som åklagaren inte tycker är relevanta). I slasken fannns uppgifter som - i en senare rättegång med en bättre advokat - helt friade den misstänkte.

Tyvärr verkar CB vara av den sorten som slåg sig fram med en lagom blandning av intelligens, hänsynslöshet och politisk opportunism. Jag säger "tyvärr", för gudarna ska veta att landet behöver hjältar som slåss för jämställdhet och rättsäkerhet.
Citera
2007-03-05, 14:02
  #9
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indiscreet
Finns nog inte många advokater i Sverige som har haft en så nonchalant inställning till sina klienter som han. En kollega till mig bevakade en mordrättegång där Borgström dök på honom två minuter före förhandling och ville låna reporterns exemplar av FUP:en.
Han hade inte "hunnit" läsa på!

När förhandlingarna återupptogs dag 2 var han lite bättre förberedd, men hade t ex inte begärt ut den så kallade "slasken" (resultat av förundersökningen som åklagaren inte tycker är relevanta). I slasken fannns uppgifter som - i en senare rättegång med en bättre advokat - helt friade den misstänkte.

Tyvärr verkar CB vara av den sorten som slåg sig fram med en lagom blandning av intelligens, hänsynslöshet och politisk opportunism. Jag säger "tyvärr", för gudarna ska veta att landet behöver hjältar som slåss för jämställdhet och rättsäkerhet.


Så kan det förstås vara, men det gör inte fallet Quick till en rättsskandal.

För övrigt håller jag fullständigt med om att det här landet behöver hjältar som slåss för jämställdhet och rättsäkerhet
Citera
2007-03-13, 21:12
  #10
Medlem
kniebolos avatar
Till Ume...

På väg till Umeå, sent 90-tal, hamnade jag bredvid Borgström på planet...han satt och läste ur en förundersökning...apropå att förbereda sig sent...handlade om en kille som hotat ex-frun eller nåt sånt...jag satt vid gången och kunde inte låta bli att glutta lite medan jag försökte titta ut genom fönstret...Borgström märkte att han satt och läste (sekretressbelagt?) material bredvid en gluttare och försökte vrida sig ur min synvinkel..jag försökte diskret vrida mig efter...Borgström vred ännu mer...osv...till slut satt Borgström med ryggen mot mig och läste liksom hopvriden och hopkrypen i sina papper...såg jävligt obekvämt ut...men jag blev nöjd...

Ja det var hela historien...

Och så angående Qiuck..om en person tar på sig dubbelmord på ett par afrikanska flyktingar som försvann i Norge på 80-talet...och som sedan oskadda dyker upp I Sverige några år senare...så kan man nog misstänka att man är en rättskandal på spåret.
Det finns ju dokumenterat hur förhörsledaren leder Quick genom samtalen så att det Quick först sa var ett operationsärr på Johans (Sundsvallsfallet) mage till slut blev ett födelsemärke på ena skinkan (vilket stämde bättre med verkligheten)...hur Quick talar om en yxa men sedan leds att säga käpp osv...
Quick har ju utpekat i stort sett alla han känner som medhjälpare till morden...inklusive sina syskon utan att dessa någonsin ansetts intressanta i de vidare utredningarna...
Man kan nog kallt räkna med att Quick offrades för att inte ett stort antal jurister, poliser, psykologer osv skulle framstå som korkade arslen...och att Borgström gick med på detta visar att han antingen är en man utan hjärna eller utan moral...

Jag tror själv det senare...vilket får mig att undra över ärligheten i hans nuvarande engagemang...
Citera
2007-03-13, 21:15
  #11
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
Jag tror själv det senare...vilket får mig att undra över ärligheten i hans nuvarande engagemang...

Vilket leder oss tillbaka till trådstartarens resonemang. Jag blir inte förvånad om CB lärt sig vilka buzzwords som gäller nuförtiden och anpassat sin karriär efter det. Sen blir det förstås lättare att få framgång hos en viss typ av kvinnor.
Citera
2007-03-13, 21:18
  #12
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kniebolo
På väg till Umeå, sent 90-tal, hamnade jag bredvid Borgström på planet...han satt och läste ur en förundersökning...apropå att förbereda sig sent...handlade om en kille som hotat ex-frun eller nåt sånt...jag satt vid gången och kunde inte låta bli att glutta lite medan jag försökte titta ut genom fönstret...Borgström märkte att han satt och läste (sekretressbelagt?) material bredvid en gluttare och försökte vrida sig ur min synvinkel..jag försökte diskret vrida mig efter...Borgström vred ännu mer...osv...till slut satt Borgström med ryggen mot mig och läste liksom hopvriden och hopkrypen i sina papper...såg jävligt obekvämt ut...men jag blev nöjd...

Ja det var hela historien...

Haha, det var en riktigt fin historia!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback