2020-05-15, 21:12
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag minns det var det en av döttrarna som berättade det för någon kompis mamma i samband med en skjuts (till kaninhoppning eller aktivitet?). Nyckeln hade väl kommit fram i samband med storstädningen 25 maj?

Jag hoppas att @nonada inte har blivit sjuk eller liknande, eftersom h*n inte varit aktiv sedan 27/4. Svårt att kolla när jag inte kommer i på FUP.

Kan du ladda ner från denna länk?

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2020-05-15, 21:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Kan du ladda ner från denna länk?

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Ah, tack!
Men mina virusprogram varnar för minifil.
Citera
2020-05-15, 21:46
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ah, tack!
Men mina virusprogram varnar för minifil.

Denna länk finns i ts, du får klicka på tillåt när virusprogrammet varnar, ingen fara jag har det på min nya dator, som bara är ngr veckor gammal.
Mitt virusprogram varnade inte så det är nog ok. Lycka till.
Citera
2020-05-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Har för mig att om man använder kopparspiral och är en utav dem som har oturen att man blöder ibland ,så är det i så fall något åt det hållet ,men då kan man ju vänta tills blödningen gått över ,eller ?hmm!!?
Enligt Lenas barnmorska hade hon hormonspiral vilket brukar innebära sparsam eller ingen mensblödning.
Så att det skulle ha skvätt mens hur som helst är endast lögner levererade av Stefan OCH Hanna
Citera
2020-05-15, 22:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Har för mig att om man använder kopparspiral och är en utav dem som har oturen att man blöder ibland ,så är det i så fall något åt det hållet ,men då kan man ju vänta tills blödningen gått över ,eller ?hmm!!?

Fast läser man förhöret med väninnan så var det inget som hindrade LW från aktiviteter. Kanske inte sex heller?
Citera
2020-05-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den intressanta frågan är vad som sedan hände med nyckeln?

Den intressanta frågan, kan ju också vara, om det öht fanns någon nyckel?
Citera
2020-05-15, 23:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag har hela tiden uttryckt sedan jag började delta i tråden att gm kände Lena.

Då utgick jag från att gömma bakom planket inte kan ha varit känd för många, och att Lena inte skulle öppna dörren för en främmande för att gå ut bakom detta plank den tiden på dygnet utan att först ha blivit kontaktad före det dessutom.

Nu vet vi att hon lämnade bostaden i en hast, mitt i en oavslutad chatt, dörren på glänt men ändå rejält påklädd med rejäla skor på fötterna och fleece med tummarna instuckna i ärmhålen.

Vi vet också att gm har förmodligen haft med sig ett tillhygge och att de skador hon har påminner mycket om de skador som offer får nr våldet handlar om ett starkt hat mot personen, dvs våldet är personligt.

Detta tillsammans har hela tiden stärkt min uppfattning och jag tvivlar (jag har hela tiden hävdat detta redan före artikeln idag, det är bara att söka på mina inlägg). Jag hänger inte alls upp min teori på GWs slutsats idag.

Jag skrev redan 2018 (tror jag) som svar till EGT att pundarteorin inte var trolig alls.

Hur troligt är det att det är en random pundare som just då råkar stå bakom planket, har med sig ett tillhygge (eller finner det på platsen) för att sedan slå med ursinne 17 slag i ansikte och huvud?

Jag tror förvisso också att LW kände sin mördare. Dock finns det väl omständigheter som gör att den okände inte kan uteslutas. Platsen hon hittades på är väl ett tillhåll, för ungdomar, lokala fyllon eller något. Någon av väninnorna (?) säger att pundare brukade hålla till där, men ser mest ut som ett krypin för tonåringar som smygöker eller dricker öl.
LW hade väl haft en cache där tidigare som hon dock tog bort efter vad jag förstår för att den förstördes, antagligen av folk som brukade hålla till på platsen. På cachesidan fanns tydligen en uppgift om att hon planerade att lägga en ny cache där (dock är jag lite oklar över om andra kan se det, eller om det bara är vissa med särskilda behörigheter som exempelvis reviewern L*ars som kan se ifall en användare börjar registrera planerad cache, eller om någon annan ovetande kan lägga upp på en plats en användare "tingat"? ).

Så någon "random" våldsman som råkar få ut LW är väl inte troligt. Däremot är det kanske möjligt att hon gått ut för att joxa med cachen hon planerade att ha där och att någon som höll till där befann sig där. Det kanske kan se lite suspekt ut att smyga omkring i buskar i närheten av bostadsområde (om man nu funderar över varför en okänd skulle vara fientligt inställd mot någon som dyker upp i bushen mitt i natten. En berusad som halvsover där kan bli skrämd om LW dyker upp med en ficklampa. Den berusade kan tro att det är en medborgargardist som ska misshandla hen.).

Men även om det kanske inte är troligt så är det måhända möjligt? Men återigen det är nog 90% att det är någon LW kände.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-05-15 kl. 23:41.
Citera
2020-05-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror förvisso också att LW kände sin mördare. Dock finns det väl omständigheter som gör att den okände inte kan uteslutas. Platsen hon hittades på är väl ett tillhåll, för ungdomar, lokala fyllon eller något. Någon av väninnorna (?) säger att pundare brukade hålla till där, men ser mest ut som ett krypin för tonåringar som smygöker eller dricker öl.
LW hade väl haft en cache där tidigare som hon dock tog bort efter vad jag förstår för att den förstördes, antagligen av folk som brukade hålla till på platsen. På cachesidan fanns tydligen en uppgift om att hon planerade att lägga en ny cache där (dock är jag lite oklar över om andra kan se det, eller om det bara är vissa med särskilda behörigheter som exempelvis reviewern L*ars som kan se ifall en användare börjar registrera planerad cache, eller om någon annan ovetande kan lägga upp på en plats en användare "tingat"? ).

Så någon "random" våldsman som råkar få ut LW är väl inte troligt. Däremot är det kanske möjligt att hon gått ut för att joxa med cachen hon planerade att ha där och att någon som höll till där befann sig där. Det kanske kan se lite suspekt ut att smyga omkring i buskar i närheten av bostadsområde (om man nu funderar över varför en okänd skulle vara fientligt inställd mot någon som dyker upp i bushen mitt i natten).
Men även om det kanske inte är troligt så är det måhända möjligt?

Ja så på ett ungefär har väl TR resonerat? Och därför friat.
Citera
2020-05-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det där tror jag är hämtat (om jag inte minns fel) från loggfilen (sync_log.log) när man synkar med Drive.

23.34-händelsen visar att ett antal javascript, bilder etc hämtats av webbläsaren från cachen när webbsidan laddats. Det där är blixtsnabba händelser som sker i bakgrunden när användaren öppnar en webbsida eller gör refresh. Det finns olika verktyg som redovisar på sekunden när olika bilder etc senast använts (last access).

Om man har ett googledocs-dokument öppet (som SD hade) och blockerar användandet av javascript i webbläsaren så får man felet "Filen kan inte öppnas" om man försöker göra en refresh.

För att kunna öppna sidan behöver alltså webbläsaren de filer som syns under Chrome Cache Records (de har ".js" i slutet av namnet, extensíon)

Under den då aktuella kvällen den 14:e Maj året 2018.

1: / SD svarar på några mail och transmitterade även ett telegram till L*na Wesstr*m klockan: 23:01:02

2: / 11 sekunder därnäst transmitterade L*na Wesstr*m en bild på en Cash-Logg till SD klockan: 23:01:13.

3: / L*na Wesstr*m lämnade sin bostadsrätt adresserad på Byal*gsgatan 4 A klockan: 23:23:43.

4: / L*na Wesstr*m's mobila enhet var vid det då aktuella tillfället stillastående vid brottsplatsen klockan: 23:25:30.

5: / Skrik emanerade från en mänsklig individ mellan cirka klockan: 23:30 samt komna med intervall fram till klockan: cirka 23:33.

6: / En okänd aktivitet uppstod vid SD's Laptop klockan: 23:34:16 till klockan: 23:34:17.

Gällande 5: / och 6: / var❗och är❗ SD enligt dig fullständigt oskyldigt utpekad till att tidigare ha bragt livet om L*na Wesstr*m bakom bullerplanket ?

Mvh / @JokerMannen
Citera
2020-05-16, 00:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja så på ett ungefär har väl TR resonerat? Och därför friat.
Nja, nu hänger jag inte riktigt med. Tingsrätten 2020 (nu ledd av Björn Lindén) säger väl bara att man inte ser någon anledning att misstänka just SD. Sedan vad som egentligen hände LW spekulerar man väl inte om överhuvudtaget.

Senast redigerad av Draifos 2020-05-16 kl. 00:21.
Citera
2020-05-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast läser man förhöret med väninnan så var det inget som hindrade LW från aktiviteter. Kanske inte sex heller?

1: / St*fan Davidss*n existerar.

2: / Om St*fan Davidss*n existerar, så är han god.

3: / Om St*fan Davidss*n existerar, så är han allsmäktig.

4: / Onda gärningar utförs och har utförts i världen, bland annat bakom ett bullerplank inom området Nya Hj*rsta i Ör*bro.

Om St*fan Davidss*n är god och allsmäktig, så är sats nummer 4: / felaktig.

Kom ihåg enligt ovan skrivet att St*fan Davidss*n tror att vederbörande är allsmäktig.

Jag tycker att det varit mycket uppenbart att St*fan Davidss*n tidigare bragt livet om sin älskarinna L*na Wesstr*m i samförstånd med HD ... samt att både JG och SOA varit väl medvetna om vad som hände L*na Wesstr*m den då aktuella kvällen den 14:e Maj året 2018.

Det finns 5 stycken saker som visat att SD var den egentliga Gärningspersonen i detta fallet.

Att vederbörande inte gått att binda direkt till den då aktuella mordplatsen är någonting helt annat vilket jag inte tänker ingå i divergerande meningar tillsammans med dig om.

SD bär ett mord i sitt samvete och du kommer aldrig att kunna övertyga mig om det motsatta.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-16, 00:38
Medlem
drunknars avatar
Det här med att HD ska ha varit bortrest under förmodade försök1 natten 11/12-5, finns det någon som kan bekräfta det? Bortrest med Sillen eller någon annan geocachare? Kan inte öppna fupen för tillfället och har inte heller koll på allt där direkt. Vet någon vad hon gjorde den helgen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in