Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det verkar ju ha spekulerats en hel del både från polisens och SD:s håll angående vilket blod som skulle kunna finnas hemma hos SD, och hur det i så fall skulle kunna ha hamnat där. Men mer intressant måste väl ändå vara vad som objektivt har kunnat konstateras av NFC. Dit hör blodet på shortsen som hittades redan den första kvällen, och vad jag kan förstå var det det enda (det var väl för övrigt SD:s eget blod som fanns på dem). Lyssnar man på vad experten Daniel Wiberg sade i rättegången så kunde NFC t.ex. inte slå fast att det var blod på den tops (S099) som hade dragits på SD:s tvättmaskin.
Där jag började diskutera det här med blod nu så skrev jag så här:
Citat:
I början av sin berättelse så beskrev han det som rätt slafsigt, men insåg väl att det lät väldigt överdrivet och drog ner till att det var knappt synbart. Antagligen pga att han i början inte visste mycket eller hur lite blodspår man säkrat hos honom, på kläder eller på kontoret. När han sedan fick se att det inte alls rörde sig om så mycket, så ändrade han det till att hon blödde väldigt lite när dom hade sex.
Jag tycker att personligen att man kan se ett mönster i hur han justerar sina "berättelser" i takt med vilka bevis som läggs fram. "Smooth operator", skulle jag kalla honom för.
Vad jag syftade på var att SD tog i å det grövsta från början eftersom han inte visste hur mycket blod och vems blod man hade hittat i hans bostad och på plagg eller VART man hade hittat det.
Han garderade sig med denna förklaring eftersom han såklart har paltat runt efter mordet. Det är väl såklart därför historian om att LW har penetrerat sig med en cykelsadel osv har uppkommit. Skjortsen som senare skulle visa sig vara SD's blod ville SD till en början förklara att dessa kunde ha legat i badrummet, på altanen, bilen, garaget, tvättstugan, toaletten. Ungefär som när han beskrev på vilka ställen de hade haft sex på.
Ja, ungefär överallt där man skulle
kunna finna blod.
Han sa att de hade haft sex på en matta, men som han nu hade slängt på tippen eller sålt.
DNA är väl en sak, men blod är en annan vilket kräver en förklaring.
I efterhand, när resultaten från NFC kom och han fick tillgång till FUP så ändrade han sin otroliga historia och sa att hon knappt blödde alls. För då kunde han andas ut?
Hade det visat sig att man hittat fler blodspår, så hade han garanterat bitit sig fast vid att hon blödde slafsiga mängder när de hade sex. På ungefär samma sätt som när han beskrev att han fick blod i hela ansiktet och på tröjan när de hade sex på kontoret den 11e.
Nånting som fastnade väldigt hos mig är i förhör med HD's väninna var att hon sa att D-ssons hade berättat för henne att polisen skulle hitta blodspår efter LW i huset. Minns jag inte helt fel, så sa dom även till henne att Polisen skulle kunna hitta DNA från dom på brottsplatsen.
Känns ju misstänkt?
Förstår du vad jag menar med "anpassad historia"..? Jag pratar egentligen inte om VEMS blod som finns vart - jag pratar mer om
varför han hittade på denna historia och att det skulle kunna tyda på att han visste att man skulle kunna ha hittat LW's blod på alla nämnda platser. Han har ju varit noga med att undanröja bevis, men inte kunnat vara helt säker på att han missat nånting genom att ex ställt en väska med blodiga plagg i på cykeln.
EDIT: Tycker det är uppenbart att dessa två samt SOA har försökt förekomma Polisen och utredningen genom att se till att prata med vänner och bekanta INNAN dessa blir förhörda (vännerna osv).
Kändes dock som ett grovt övertramp om de även lyckades få med dottern på deras framtåg:
Det var ju nån vuxen som var kopplad till kaninhoppningen som berättade att dottern hade kommit en dag helt spontant och berättat att någon försökte sätta dit sin pappa genom att plantera ut saker i deras hem (i detta fall rörde det sig om en nyckel som de hade pratat om under storstädningen). Sen var det inget mer med det, ungefär.
Obs.. Nu är detta enbart spekulationer i fall att SD är den skyldige.
Är han INTE den skyldige, så bortse.
Här råder ju delade meningar, men ingen av oss kan ju säkert veta och därför så är det väl mest hans och hans närmstas beteende vi kan diskutera.
JAG vet i alla fall inte om han är skyldig eller oskyldig, men har ju en del frågor gällande SD & Co's agerande som känns suspekt i mina ögon.