2020-05-15, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Man har visst testat äldre sjuka på äldreboenden under en längre period.

Personal har man börjat testa för ett par veckor sen - de som är hemma med lindriga symtom.

I Göteborg har man inte gjort det. Ej heller i Kristianstad. Man har testat när personen har blivit inlagd på sjukhus.

Säg inte nej nu för jag har vänner som jobbar inom äldrevården i dessa städer.
Citera
2020-05-15, 22:47
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
I Göteborg har man inte gjort det. Ej heller i Kristianstad. Säg inte nej nu för jag har vänner som jobbar inom äldrevården i dessa städer.

Jag kan bara svara för Stockholm, som dessutom kommit längre i smittspridningen.
Citera
2020-05-15, 22:47
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
I Göteborg har man inte gjort det. Ej heller i Kristianstad. Man har testat när personen har blivit inlagd på sjukhus.

Säg inte nej nu för jag har vänner som jobbar inom äldrevården i dessa städer.
Det skiljer jättemycket mellan regionerna.
Citera
2020-05-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
De döda som rapporteras är ofta kanske upp till en vecka gamla. Så det är inte bara trams att siffrorna motsvarar 3-4 veckor sen... det stämmer.

Kollar du tex SVT som rapporterar döda med rätt dödsdatum ser du skillnaden.

Jag har aldrig kollat text TV på grund av corona, men du skall ha tack för tipset. Jag kanske kan förstå siffrorna lite bättre nu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det skiljer jättemycket mellan regionerna.

Och det tycker du är ok ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nästa vecka är det väl besked om antikroppar i Sverige. Om vi ligger väldigt lågt där, så är jag nyfiken på hur de tänker tackla det...

"Nästa vecka" har det varit länge nu. Är resultaten lågt som resten av världen påvisat kommer det finnas 2 alternativ.

1. Redovisar aldrig resultatet, skyller på felaktig metod eller fortsätter skjuta upp tills det är högre än de 3-5% det troligen ligger på idag.

2. Skyller på att resultatet är från nån vecka tillbaka i tiden och det bör ha fördubblats nu
Citera
2020-05-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Trams. Svenskar är välkomna överallt sålänge vi har pengar att spendera. Rätt naivt att tro något annat.
Danmark öppnar mot Tyskland men inte mot Sverige. Länder som har kontroll kommer få det lättare restriktioner, svenskar får nog sitta 2 veckors karantän om vi har tur att få resa in, det är vad jag tror.
Citera
2020-05-15, 22:55
Medlem
Det verkar som om dödligheter minskar över hela jordklotet nu. Motåtgärderna har varit effektiva. Jag tycker mig dock se att Sverige är lite sämre än snittet men som jag tidigare skrivit, vi ligger i alla fall under 400 personer nu på IVA.

Nästa vecka borde dödligheten minska ytterligare men förstå också att det blir klent med rapporteringen under helgdagarna och klämdagar. Förbaskade slöfockar som inte sätter dit folk att rapportera.
Citera
2020-05-15, 22:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ostkupan
Danmark öppnar mot Tyskland men inte mot Sverige. Länder som har kontroll kommer få det lättare restriktioner, svenskar får nog sitta 2 veckors karantän om vi har tur att få resa in, det är vad jag tror.

Ok. Fram med källor.
Citera
2020-05-15, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostkupan

Det blir inga resor till palma eller bangkok i år.flera länder kommer ställa krav på corona vaccin från svenska resenärer i framtiden.
Citera
2020-05-15, 22:57
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nästa vecka är det väl besked om antikroppar i Sverige. Om vi ligger väldigt lågt där, så är jag nyfiken på hur de tänker tackla det...

Genom att sänka den teoretiska nivån på flockimmuniteten.
Citera
2020-05-15, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Genom att sänka den teoretiska nivån på flockimmuniteten.

Då räcker det helt plötsligt med 15%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in