2020-05-15, 23:18
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hur förklarar du då skrik och oljud som grannar vittnar om mellan 21 och 00?
Att telefonen inte är aktiv säger inte mycket om när livet lämnat denna arma tjej.

Jag tycker förhöret med grannen på sida 485 är trovärdigt, och det låter som det var mordet som skedde då. Kring kl 18. Denne granne ser en annan granne gå upp mot T&Ws lägenhet när han kollar ut.

Grannen som gick upp vittnar om exakt samma händelse tror jag, på sidan 493. Långt bråk/skrik, men säger att det var klockan 21-22 tiden.

I förhör säger även polisen att "din granne såg dig gå upp mot deras lägenhet klockan 18.00". Då svarar han att det är omöjligt, han hade inte gått upp om det var kl 18. Då hade han bara suckat.

Jäkla märkligt rörigt. Dom här två grannarna tvistar nog ännu om vad klockan egentligen var, om dom känner varandra.
Citera
2020-05-15, 23:18
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hur förklarar du då skrik och oljud som grannar vittnar om mellan 21 och 00?
Att telefonen inte är aktiv säger inte mycket om när livet lämnat denna arma tjej.

Det finns olika teorier. Dels kan det vara för att Wilma legat medvetslös tills Tishko kom hem igen vid 22-tiden och då har han avslutat jobbet. Kan även vara att Tishko har röjt och dragit några vrål när han kommer hem och inser allvaret o får då panik över själva situationen. Kan även vara så att vittnesmålen är felaktiga. Jag kan endast spekulera.

Det säger inget direkt, kan vara en slump, men personligen tycker jag att det lutar starkt mot att Wilma varit död/medvetslös under denna tid med tanke på omständigheterna.
Citera
2020-05-15, 23:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag tror att tiden har gått åt till större blodmängder och även försök att paketera saker. Kanske kroppen, men tänker även på kuddstoppning. Huvudet har han säkert ägnat några timmar på osv. Det tar nog tid att slafsa runt med blod och spola och leta fram handdukar osv.

Är man inte van städare kan man till synes tycka att man är klar, men ser inte till detaljerna.

Tänkte precis på samma grej med köksluckor, man ser ju rätt mycket skillnad bara man sätter sig på golvet och tittar på dom. Allt smått stänk osv som inte syns dryga metern bort.

Alla stora pölar borta = städat tänker valpen.

Men bort han inte lärt sig städa i jobbet eller slarvade han där med (eller städar dom inte så mycket som man tror kanske?).

Exakt. När man har haft folk på besök, haft en bag in box så fyller man på lite vin och gästerna och någon dag senare så ser man lite rött på golvet. Sen böjer man sig ner och ser att det är droppspår på köksluckorna. Man kan stå en meter bort och knappt se dem men när man sitter nära eller från en annan vinkel så syns det tydligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det känns om att det bara är jag som ringer folk nu för tiden. Resten använder whatsapp, viber, snapchat osv och allt sånt där är oerhört svårt att spåra för polisen om de inte har lösenord.

Som jag uppfattar det så kan man gå igenom hela kåken både via källaren och vinden till andra utgångar än "huvudingången". Jag säger inte att det är säkert att han hade hjälp men det är min magkänsla. Han var ju en klen liten sparv och jag är rätt säker på att pappan på något sätt är inblandad. Med det menar jag inte att han på något sätt var inblandad i mordet utan för att det inte skulle se bra ut om familjen har en mördare
Ja du det är väl inte omöjligt men det är också så att du ignorerar allt som pekar på motsatsen för att du vill att det skall vara sant.

Pappans reaktion under middagen tyder starkt på att han inte visste något innan det gick ut i media.

För övrigt har polisen kontrollerat hans telefon. Om de hade kontakt så kommer de självklart få veta detta. Pappan och hans fru har haft majoriteten av kontakten på vanlig telefon samt Viber. Även om han hade använt mer obskyra appar hade det kommit fram.
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Hasch brukar ja säljas innpackat i folie, luktar inte.

Exakt, därför har an använt sig av denna metodik i hopp om att replikera samma resultat med huvudet.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Jag tror att tiden har gått åt till större blodmängder och även försök att paketera saker. Kanske kroppen, men tänker även på kuddstoppning. Huvudet har han säkert ägnat några timmar på osv. Det tar nog tid att slafsa runt med blod och spola och leta fram handdukar osv.

Är man inte van städare kan man till synes tycka att man är klar, men ser inte till detaljerna.
Tror jag med. Tidspress. Du tar dom stora delarna först. Sedan blodfläckar, småbitar snett bakom en möbel - det ser du inte.
Du ska jobba. Ta hand om ett lik. 49 kg. DET är mkt. Vad väger ett lamm tex. Undrar hur han fick sig själv medvetslös i häktet?
Citera
2020-05-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Min teori om mordet. Tischo kommer hem från Stockholm efter att ha blivit nekad ombordstigning* på planet som skulle ta honom till det belovade landet USA! Detta klarar inte han och hans ego av (alla andra fick ju åka, men inte jag!). Eftersom han ljugit i sin VISA ansökan blir han som lök på laxen nekad att åka till USA på minst 5 år. Efter detta är han asförbannad, detta går ut över Wilma som han tar ut sina aggressioner på. Han slår henne brutalt omkring i lägenheten, och när hon börjar skrika och han inser att han gått för långt så hämtar han en kniv och skär/hugger/slicar henne där i vardagsrummet, därav allt blodstänk. Hon segnar ner död och blöder ut på golvet och mattan. Tischo bär in henne och styckar henne i duschen, därav alla skärskador i golvmattan ty den har fungerat som en skärbräda. Han gömmer kroppsdelarna på vinden, noga inlindade. När han sedan börjar sitt hemtjänstpass på måndagen så åker han hem mellan varje pensionär/brukare och hämtar några kroppsdelar som han lägger i deras olika soptunnor, så Wilma är tyvärr uppeldad på närmsta sopförbränning. Så här håller han på tills endast huvudet återstår, men det hanns inte med innan han blir anhållen. Jag tror inte att någon annan är inblandad.

*Jag hade gett många tusen kronor för att få vara en fluga på väggen när immigration nekar honom.

Kommentarer?

Helt inne på din teori. Bortforsling av kropp på annat sätt ser jag som osannolik eftersom att han inte haft tillgång till bil, utöver jobbets bil.

Jag tror dock inte att hon har legat död på sängen. Jag tror att överkastet har använts för att tillfälligt täcka över kroppen alt linda in kroppen. Kan ha förvarats på balkongen fram till styckning skett, därav den kraftiga smäll i plåten som grannen hört från balkongen.
Kallt i november också, kyler ner kroppen en aning vilket till viss del fördröjer föruttningsprocessen.

Baserar även detta på det faktum att mamman reagerat på att överkast saknats vid ett av besöken i lägenheten.
Citera
2020-05-15, 23:20
Medlem
Jag har bläddrat i fupen igår och idag. Det är fruktansvärt!
Jag tror inte hans föräldrar har med detta att göra. Jag tror dock hans vänner har det.

Tror också som vissa skriver här att han transporterat kroppsdelar vid olika tillfällen när han kommit med hemtjänstens bil dem gångerna han åkte hem emellan vårdtagarna.

Sen måste jag säga att jag verkligen verkligen tycker synd om Wilma innan hon blev mördad. Hennes familj!? Hennes syster försökte göra allt i sin makt för att få Wilma på rätt spår. Men hennes föräldrar!?
Hur kan man som förälder neka sitt barn tak över huvudet? Det är lätt att swisha 1500:- men om man ser att ens dotter mår så dåligt & har det så trasigt, varför i helvete tar man inte hem henne? Wilma mådde ju inte bra & mår illa av smsen hon skickat till T där hon bönar och ber att få flytta dit igen & lösa allt med honom.

Så som Wilma lidit hoppas jag verkligen hennes föräldrar också får känna resten av sina liv. Detta är en tjej på 17 år. Fruktansvärt.
Jag har inga ord.

Sen med att T skulle åka till USA bara så med 0 pengar & en kabinväska? Det är bullshit. Tror han planerat detta därav väskan.
Tror hans polare vet mycket väl vad som hände den kvällen & att dem hjälpte T med transport & andra saker.
T har säkert sett något avsnitt av någon serie vid liknande mord & efterföljt det. Det borde finnas.
Den ”dyra” biljetten ? Tror han var skyldig folk pengar & behövde pengar kanske för knark eller vad som. Det sket sig kanske & han mördade Wilma för att kanske skylla på någon som var ute efter honom.

Sen med huvudet. Jag tror han paketerade huvudet innan han avlägsnade det från kroppen för att inte se henne medan han höll på. Tror inte på att han behöll de som en trofé. Tror att han inte hann göra sig av med det.

Vilket fall som helst hoppas han lider resten av sitt liv jävla as.
Citera
2020-05-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jovisst, det syns, men menar bara att hur hon kom dit! Bara undrar för att i mina ögon ser det märkligt ut.
Trots att hon var en liten tös lyfter någon henne på sängen så "snyggt" - menar Tishko är ju lika tunn och liten själv 😏 men, men..

Ursäkta att jag lägger mig i lite..
Men det kan möjligen inte vara så att det är T him self som lagt sig på sängen blodig och dan för att hämta andan efter styckningen? Hela han måste ju vara dränkt av hennes blod?? Han är väl inte heller så stor, så avbilningen av en kropp skulle väl kunna vara HANS kropp??
Citera
2020-05-15, 23:22
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Om de var 3 stycken, skulle de verkligen lämnat huvudet kvar i lägenheten då? Nej tror inte att han fått hjälp. Då hade det inte funnits så mycket synligt blod kvar på väggar, listor, mattan, fåtöljen och alla likdelar hade varit borta. Detta har han fixat själv i sitt förvirrade tillstånd. Varför har han inte tagit bort Wilmas skor jacka väska smink om han påstår att hon gett sig av? Han har inte kunnat tänka rationellt efter att han dödat henne och ingen har varit där och tänkt åt honom.

Lägg till det blodiga toapappret och tejpen i köksskåpet. En tredjepart kan ju inte varit så jävla dum o ställa in det där igen.
Citera
2020-05-15, 23:24
Medlem
Var det inte någon från hans jobb som sett honom komma ut från rummet där de förvarar bilnycklarna fastän det inte var hans arbetsdag? Och att han försvann in bakom något hus där de hade sina bilar?

Rätta gärna om jag har fel..
Citera
2020-05-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ursäkta att jag lägger mig i lite..
Men det kan möjligen inte vara så att det är T him self som lagt sig på sängen blodig och dan för att hämta andan efter styckningen? Hela han måste ju vara dränkt av hennes blod?? Han är väl inte heller så stor, så avbilningen av en kropp skulle väl kunna vara HANS kropp??

Hundarna har ju dock markerat för lik på sängen, inte blod. Även om det fanns blod där, så var det inte just detta de markerade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in