2020-05-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Det är inte första gången hon blev gravid..
Har hänt tidigare också.
Redan då blev det komplicerat..

Vad är din källa på det? FUP:en nämner bara en abort i oktober 2018.
Citera
2020-05-15, 21:13
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Dom gjorde ju det. Polisen ringdes 2019-11-17 kl 15:39. Jag tror det var efter att dom varit in och sett alla grejer hon lämnat, och att det kändes jättemärkligt där inne. Han betedde sig mysko osv.
Ja just det, var då anmälan kom in ja.
Citera
2020-05-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Va? Han har erkänt?

Nej. Bilderna visar på flertalet skärmärken i plastmattan.

Och ang skadorna på huvudet så visar de bilder under förhöret på huvudet och säger att vissa skador uppstod när hon levde
Citera
2020-05-15, 21:16
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Måste också ta tillbaka mitt påstående. Läste om vad som verkligen stod i FUP då även jag blev osäker.

Så här står det:

"Kl. 13:55 den 15 nov registrerar operatören Hi3G en IMSI-Detach från Wilmas mobiltelefon i sitt nät.
Uppgifter från operatören ger att det är en s.k. naturlig stängning som inträffar på Wilmas mobiltelefon.
Med andra ord, det är inte en avstängning där mobilen går sönder eller att dess batteri kopplas loss från
enheten. "
(Sidan 12 i SMS-bilagan)

En naturlig stängning står det. Så det innebär att den stängts av manuellt eller att batteriet tagit slut förmodar jag.

Försökte kolla upp om en imsi-detach skickas när batteriet tar slut, när jag läste på om det där igår. Men jag blev inte klokare. En del säger att det inte gör det, och en del säger att det visst gör det. Beroende på telefonmodell. Sen släppte jag det.
Citera
2020-05-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
Kikade på gårdagens ”Efterlyst” nu för en stund sedan. Där uttrycks (enligt åklagaren) ”att han ska ha styckat hennes kropp i vardagsrummet”. Trotts att jag läst FUPen och större delen av denna tråden, så har denna informationen helt gått mig förbi. Hur har detta kunnat konstaterats?
Min uppfattning av det jag tagit till mig låg i att detta snarare skulle ha utförts i badrummet, är detta helt uteslutet?

Skärmärkena i golvet i badrummet gör att jag drog samma slutsats. Men kan ju ha påbörjat i ett rum, när det sedan blev för kladdigt bytte han till badrummet?
Var ju näst intill stopp i rören i toaletten ...
Citera
2020-05-15, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Finns ju lite saker i hans kontoutdrag som väcker uppmärksamhet, t.ex hans betlaning till change org och loomercongress (FUP s. 126).

Verkar ju som att han vart riktigt irrationell redan innan detta inträffade.

Vad är detta? (Googlat men fattar inte)
Citera
2020-05-15, 21:22
Medlem
DARYLs avatar
Min teori om mordet. Tischo kommer hem från Stockholm efter att ha blivit nekad ombordstigning* på planet som skulle ta honom till det belovade landet USA! Detta klarar inte han och hans ego av (alla andra fick ju åka, men inte jag!). Eftersom han ljugit i sin VISA ansökan blir han som lök på laxen nekad att åka till USA på minst 5 år. Efter detta är han asförbannad, detta går ut över Wilma som han tar ut sina aggressioner på. Han slår henne brutalt omkring i lägenheten, och när hon börjar skrika och han inser att han gått för långt så hämtar han en kniv och skär/hugger/slicar henne där i vardagsrummet, därav allt blodstänk. Hon segnar ner död och blöder ut på golvet och mattan. Tischo bär in henne och styckar henne i duschen, därav alla skärskador i golvmattan ty den har fungerat som en skärbräda. Han gömmer kroppsdelarna på vinden, noga inlindade. När han sedan börjar sitt hemtjänstpass på måndagen så åker han hem mellan varje pensionär/brukare och hämtar några kroppsdelar som han lägger i deras olika soptunnor, så Wilma är tyvärr uppeldad på närmsta sopförbränning. Så här håller han på tills endast huvudet återstår, men det hanns inte med innan han blir anhållen. Jag tror inte att någon annan är inblandad.

*Jag hade gett många tusen kronor för att få vara en fluga på väggen när immigration nekar honom.

Kommentarer?
Citera
2020-05-15, 21:23
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Nej. Bilderna visar på flertalet skärmärken i plastmattan.

Och ang skadorna på huvudet så visar de bilder under förhöret på huvudet och säger att vissa skador uppstod när hon levde
tack, ok lät som han sagt detta.
Citera
2020-05-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Det är inte första gången hon blev gravid..
Har hänt tidigare också.
Redan då blev det komplicerat..
Du ,krösa-maja,står i fuppen,... Om vaddå komplicerat?
Citera
2020-05-15, 21:26
Medlem
Citat:
Kikade på gårdagens ”Efterlyst” nu för en stund sedan. Där uttrycks (enligt åklagaren) ”att han ska ha styckat hennes kropp i vardagsrummet”. Trotts att jag läst FUPen och större delen av denna tråden, så har denna informationen helt gått mig förbi. Hur har detta kunnat konstaterats?
Min uppfattning av det jag tagit till mig låg i att detta snarare skulle ha utförts i badrummet, är detta helt uteslutet?

Reagerade också på detta. Drog slutsatsen då att de inte lusläst FUP utan mest kollat på bilderna av vardagsrummet där blodet har varit och missförstått den biten. För visst har inte de information som inte finns i FUP? Skadorna i badrumsmattan talar ju annars sitt tydliga språk i sammanhanget.
Citera
2020-05-15, 21:26
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArPharazon
Jag vill minnas att det var i andra förhöret tågvärden kom ihåg Tishko. Verkar som att det var främst för att han betalade med (Wilmas) kort och inte mobil som alla andra ungdomar. Anledningen till att han ville betala med kort var väl för att få det att se ut som att Wilma hade tagit tåget till Göteborg. Jag vet inte om de utrett om han annars använder Västtrafiks To-Go-app, annars bör det vara intressant att fråga varför han inte gjorde det denna gång (det är billigare och smidigare att använda den). Dessutom köpte han en ungdomsbiljett. Det kan ju så klart vara för att spara pengar, men det var ju inte hans pengar han åkte för och han kan ha haft i åtanke att Wilma skulle köpt en ungdomsbiljett.

Vad gäller kamerorna fanns det ingen övervakning på tåget. Tågvärdarna använder sig av kroppskameror vid utsatta tider, vilket det inte var vid den tiden Tishko reste med dem. Om det finns/kollats kameror från andra verksamheter på väg till/i närheten av stationerna i Uddevalla och Ljungskile framgår inte. Men det borde de ju ha undersökt kan man tycka.

Fup side 50(kvitto)
Han var jo innom å kjøpte brus på kiosken Eurodirekt kl. 18.47 før han tog tåget
Citera
2020-05-15, 21:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Det är tv3:s tjej i inslaget som påstår att åklagaren sagt att styckningen skett i vardagsrummet. Jag har inte heller läst något sådant i FUP, och delar din bedömning om att det nog skett i badrummet med knivmärkena som finns på golvet där.

Däremot är det ju inte uteslutet att han börjat i vardagsrummet, med tanke på vävnaden som sitter sitter fast i vitrinskåpets glasruta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in