2020-05-15, 22:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Nån som har besvären med den där jävla fupen? Den vill inte bläddra framåt och står bara och tuggar i timmar. Samma via alla länkar. Vad gör man?

Ladda hem den, istället för att läsa den via online-läsare. Borde finnas en knapp där det står download på docdroid.
Citera
2020-05-15, 22:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Jag är helt oinsatt och har inte läst FUP, men vad är trådens uppfattning om vad som hänt? Är det pojkvännen som mördat eller är det släktingarna, eller har det gjorts i samförstånd?

Jag har inte läst hela men jag får en "känsla" av att han inte var själv när det gäller dumpning av kroppen. Tror att hans pappa och styvmamma har hjälpt till.

De hittade blod, hår och lösnaglar i pappans ford kuga och båda "föräldrarna" säger att de knappt använt bilen och ingen annan kan ha gjort det heller. Den stod i deras garage, mamman är lättväckt osv osv

Nån nämnde att pojkvännen knappt kunde städa och lägenheten var rätt städad när föräldrar till vilma letade efter henne där. Känslan är att mamman kanske skötte städningen medans pappan hjälpte till med att dumpa kroppen
Citera
2020-05-15, 22:54
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har du hittat detta bekräftat med två i lägenheten? Intresserar mig.
Det har funnits avtryck från någon som inte kunnat identifieras. 2 fotavtryck okända 1 Tishkos vänster fot och en okänd hand. Men jag kan ha mssförstått?
Klart att det kan finnas vissa spår från andra - annat vore konstigt. Men det finns ju ingenting som tyder på att ngn annan var där under mordkvällen. Isf varför håller T tyst om det? Hans smågangsta metod att inte säga något funkar inte i ett sånt här sammanhang. Det gör det bara enklare för utredarna.
Citera
2020-05-15, 22:54
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Till Usa kan han inte han kommet, for han tok tåg från gøteborg till uddevalla 1. nov, och 2.nov ba han Wilma pakke ut av hans resveska.

Nej det är det jag menar, nånstans stod det något om att pappan hade fått betala dyra biljetter eller nåt sånt för att få hem sonen. Då låter det märkligt om han blev stoppad i göteborg. Det är inte så dyra biljetter hem därifrån..
Citera
2020-05-15, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag har inte läst hela men jag får en "känsla" av att han inte var själv när det gäller dumpning av kroppen. Tror att hans pappa och styvmamma har hjälpt till.

De hittade blod, hår och lösnaglar i pappans ford kuga och båda "föräldrarna" säger att de knappt använt bilen och ingen annan kan ha gjort det heller. Den stod i deras garage, mamman är lättväckt osv osv

Nån nämnde att pojkvännen knappt kunde städa och lägenheten var rätt städad när föräldrar till vilma letade efter henne där. Känslan är att mamman kanske skötte städningen medans pappan hjälpte till med att dumpa kroppen

Det är ju inte helt uteslutet, men jag vill tillskjuta att Wilma hade åkt den bilen många gånger, vilket kan förklara framför allt håret och lösnageln. Blodet var en liten fläck på solskyddet vid passagerarsidan, vilket också kan ha kommit dit på ett helt naturligt sätt (näsblod, blödning vid nagelband eller vad som helst).

Skulle inte heller säga att den som nu har städat lägenheten varit superklinisk heller, med tanke på hur många uppenbara blodspår som fanns överallt, t.ex. på köksluckorna och garderobsdörren.
Citera
Medlem
Citat:

Men det var ju värdelöst städat, synlig blod lite överallt, ett stort bevis i sig att han inte kan städa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Anledningen till att jag tror dödsfallet infaller mellan 17.04 - 18.30 och inte senare vid 22-tiden är för att det saknas aktivitet från Wilmas telefon efter samtalet hon hade med sin mor 17.03. Ungdomar idag är oftast väldigt aktiva på mobilen (inne på snap, uppdatera instagram etc. etc.) och chansen att Wilma skulle vara vid liv (eller medveten) utan att gå in på telefonen mellan 17.04 och ca 22.10 när Tiskho kommer hem från sin trip, är enligt mig mycket liten.

Hur förklarar du då skrik och oljud som grannar vittnar om mellan 21 och 00?
Att telefonen inte är aktiv säger inte mycket om när livet lämnat denna arma tjej.
Citera
2020-05-15, 22:58
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArPharazon
Wilmas syster påstår i förhör att han skulle åka från Stockholm (s. 571) vilket också hans kusin R*bin Kurd* (* = O), som skjutsade honom till Landvetter, säger i förhör på s. 662. Göteborg -> Stockholm -> Lissabon -> Miami. Även pappan berättar detta på s. 519.

Systern berättar att hennes och Wilmas pappa fick betala en dyr hemresa för Tishko, medan pappan säger att han blev stoppad i Stockholm, så det handlar inte om en hemresa från USA. Systern kan ju dock ha fått för sig något, för så dyrt är det väl inte att flyga Stockholm -> Göteborg? Och han hade ju kunnat ta tåget om det nu var så.

Nu är jag med, då fick jag det om bakfoten, tänkte inte hela vägen!

Han köpte säkert biljetten ARN-LIS-MIA och sen la till GOT-ARN eller behövde byta terminal där på Arlanda. Då kommer ESTA kontrollen på Arlanda. Där står USAs Homeland Security och sköter kontrollen för utresor som går till USA. Där blev det bye bye och MGM blev tvungen att tigga pengar (hade bara 400 kr då) för att få ta en inrikes ner till GOT igen, detta flyg finansierades av Wilmas pappa. Det är väl inga jättebelopp, men på kort varsel runt en tusenlapp iaf.
Citera
2020-05-15, 22:59
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:

Ok, fick denna känsla av det lilla jag läst i tidningarna oxå. Han slog ihjäl henne, fick panik och ringde pappa som styckade och mamma fick städa.

Undrar varför huvudet blev kvar? Och försökte han ta självmord nu på häktet eller vet man varför han åkte till sjukan?
Citera
2020-05-15, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Jag är helt oinsatt och har inte läst FUP, men vad är trådens uppfattning om vad som hänt? Är det pojkvännen som mördat eller är det släktingarna, eller har det gjorts i samförstånd?

Råder väldigt få tvivel om att han har mördat henne.

Det enda jag skulle kunna tänka mig familjer är delaktig i är väl bortförandet av kroppen. Eller att Tishkos pappa har tvättat och städat rent i bilen efter att han funnit blodspår, för att skydda sig självt.

Tiskos låtsasmamma har dock i andra förhöret ganska tydligt planerat sina svar och säger inget ont on T, något hon inte gör på första eller tredje förhöret, så jag tolkade det som att de var defensiva under den tid de var mordmisstänkta.
Citera
2020-05-15, 23:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArPharazon
Det är ju inte helt uteslutet, men jag vill tillskjuta att Wilma hade åkt den bilen många gånger, vilket kan förklara framför allt håret och lösnageln. Blodet var en liten fläck på solskyddet vid passagerarsidan, vilket också kan ha kommit dit på ett helt naturligt sätt (näsblod, blödning vid nagelband eller vad som helst).

Skulle inte heller säga att den som nu har städat lägenheten varit superklinisk heller, med tanke på hur många uppenbara blodspår som fanns överallt, t.ex. på köksluckorna och garderobsdörren.

De kanske är uppenbara i efterhand men det är för att de sprutat det där medlet överallt. Vi har ju ändå föräldrarna som varit i lägenheten och letat och ändå varit rätt så observanta som missade allt det där. De såg någon pappersgrej med blod/läppstift på. Solskyddet hade jag missat men det kan ju vara så att någon skjutsat pojkvännen efter han dumpat kroppen och han fällde upp/ner skyddet och hade blod på fingrarna. Annars borde pappan nämnt att hon blött näsblod när han skjutsade hem henne
Citera
2020-05-15, 23:01
Medlem
Har inte läst allt så frågan kanske har ställts tidigare.
Vem ringde han den 18:e när vittnen hade sett honom genom fönstret?
Hittar inga telefonlistor på Tishko i FUP. Är jag blind?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in