2020-05-15, 20:27
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
https://www.amelia.se/reportage/intervju/paolo-roberto-om-nya-karleken-elin-ar-ett-perfekt-team/
Stackars tjej, samma dag dom hade gulliga-repotaget och allt ...
Ja verkligen, hoppas att hon går vidare och får det bra och träffar en bra man som behandlar henne bra o inte som denna skit torsk.

Skiter fullständigt i hans tafatta ursäkt.tappade den sista lilla respekt för denna torsk när han sitter och säger att detta var första gången han betalat för sex i sitt 51åriga liv!
Citera
2020-05-15, 20:27
Medlem
Gizurs avatar
Om man vill tro på Paolos historia rakt av, hur ska det då gå ihop?

Som jag uppfattar det är hans förklaring denna:
Nu var livet på topp, kärleken, affärerna, allting. Han hade aldrig mått så bra i hela sitt liv. Då kickar ett självskadebeteende in, grundat i ett övergrepp i barndomen. När allt är bra så måste han skada sig själv för att fylla igen hålet i själen.

Men, för att skadan ska inträffa så måste han rimligen åka dit? Om det gått som i de flesta fall när nån köper sex att polisen inte är där, hur skulle skadan då ha uppstått? Skulle han då efter sitt första sexköp i livet gått hem till flickvännen och sagt ”jag har köpt sex med ett trafficking-offer från Moldavien” och sen sitt liv förstöras?

Eller uppstod självskadan under själva sexet med den prostituerade?

Får inte ihop hans story.
Citera
2020-05-15, 20:28
Medlem
Sam.Boyds avatar
[quote=LeifMohammed|71592278]
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kan det ha varit så att St*ffan Hild*brandt satte på Paolo och inte tvärtom i samband med ”Stockholmsnatt”?

Så du menar att den pedofilanklagade regissören har haft sexuellt ungänge med den då unge o tidigare kriminellt belastade Roberto?

Något den unge mannen gillade...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det är bara du som tror att han blir jagad över hela världen, resten av sitt liv för detta snedsteg. Vakna för fan!

Blott Sverige svenska tokfeminister har.

Berlusconi, största horknullaren i Europ, valdes till premiärminister gång på gång i Italien. Italien är betydligt mer moget land än dagiset Sverige.
Citera
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det är du,Littorin, Paulo och Kapten klänning som är riktiga män då?

Kapten klänning med sadistiska övergrepp som inslag spelar i en helt annan liga...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Snart kommer han gråta ut offentligt om att han är det egentliga offret.
Berätta om hur Staffan Hildebrand förgrep sig på honom, att han aldrig kommit över skammen över hur han bytte stjärten mot mat och husrum.
Kanske han rent av kommer ut ur garderoben, till slut.

Det skulle vara hans enda räddning.

Han kan ju rimligtvis inte bortförklara det annars att han måste få köpa en ung tjej - när han har en hemma. Men att köpa en ung kille - det kanske går hem i alla fall bland Stockholms bögarna.
Citera
2020-05-15, 20:29
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är fortfarande kriminellt att köpa sex. Även om man har ett öppet förhållande.

Det är bara kriminellt för att svenska eskorter vill ha egen monopol på marknaden. Detta kallas svågerkapitalism och det borde vara dödsstraff på det. Alla ska få ha en marknad!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Jag hoppas naturligtvis att polisen riktar sina insatser endast mot traffickerade tjejer som har hallick men av historien att döma verkar det inte vara så, och många sexsäljare som gör det helt frivilligt har råkat ut för prostitutionsgruppens ovälkomna, inskränkande och rentav kränkande polisiära insatser.

Visar det sig att tjejen är traffickerad anser jag det helt och hållet Paolos eget fel. Problemet uppstår när folk som du går runt och per automatik antar att tjejen är traffickerad enbart baserat på att hon kommer från ett fattigt europeiskt land. Som att hon skulle vara mindre förmögen att bestämma över sig själv då.

Även om Paolo besökt en traffickerad tjej var han förmodligen inte medveten om det på förhand och denna häxjakt som pågår står jag starkt emot. Vi har formella straff av en anledning, och enligt mig har mannen sonat sitt brott genom strafföreläggandet (dagsböter). Att han nu dessutom ska förlora hela sitt leverne är bortom all rimlighet. Var tar det slut?

Du tror alltså på att Paolo inte har gjort detta förut? Han har förmodligen varit på samma ställe innan och haft sex med samma tjej. Han är inte en oskyldig stackare som drabbats av något utan egen förskyllan - han har alldeles säkert köpt sex flera gånger tidigare och han har faktiskt ett förhållande med en tjej!
Citera
Medlem
8711s avatar
Det blir så väldigt överdrivet med sånt här.

Det som blir mest fel med det som hänt är såklart för Paolo själv som förlorar mycket, förtjänt kan tyckas. Men oavsett. Men sedan är det såklart hemskt mot hans flickvän som det här är ett stort svek mot. Det som blir mest fel i samband med sexköpet är att det handlat om en möjligtvis hitlurad person från fattiga förhållanden i sitt hemland. Om det sker helt av fri vilja, inget missbruk eller liknande finns och om båda parter är likvärdiga så har jag inget större problem med det, då är det snarare kvinnan som nyttjar desperata män för att tjäna stora pengar. Men med aspekterna som är i det här fallet så blir det ju fel.

Dock är Paolo knappast den första eller den sista, tvärtom är många som nu uttalar sig riktiga hycklare. Man har själva gjort klart värre saker. Man släpper igenom klart värre saker. TV4 och kanaler har i sin underhållning med personer som rånat andra, förnedrat, burit kniv, burit pistol osv, det finns många sådana fall. Men då är det "rätt" personer och förklaras med "klassamhället" och inget eget personligt ansvar utkrävs. När det handlar om svenska män (ja, Paolo får räknas dit som assimilerad) så dömer man skoningslöst. Särskilt hycklande från media där krönikörer själva anklagats för både det ena och det andra men nu sitter på höga hästar i det här fallet.

Gällande vad han förlorar så ja han lär förlora flickvännen med all rätt. Han förlorar uppdrag i TV vilket jag kan tycka blir överdrivet då kopplingen till denna händelse och Farmen inte är uppenbar. Sina företag lär han dock kunna ha kvar som han skriver om då han väl är ägare.

Det är löjligt att se alla tidningar, krönikörer, företag som nu ska "ta avstånd" och sluta sälja varor och liknande. Det finns massor av folk anställda av ICA och COOP som dömts för både det ena och det andra, hyckleri kan det definitivt kallas. Jag är väldigt säker på att många som ger sig på Paolo nu själva gjort betydligt värre saker i sina liv, med skillnaden att man inte stått för det, inte åkt fast, inte blivit avslöjad med allvarliga pinsamheter.

Vem som är 51 år har aldrig gjort fel? Påstår du det, varför är du inte en ängel då för? Skillnaden är i många fall hårfin med dessa fördömanden, hånfullheter och diverse dumheter man nu ser folk passar på med. Själva skulle dom se rätt dumma ut om deras värsta händelser i livet och avvikelser drogs ut i ljuset. Skillnaden är att det inte blivit offentligt och att dessa personer kommit undan med det. En majoritet av människor skämmer ut sig mer under sin livstid än vad Paolo gjort i och med just detta. Men erkänner det inte och står inte för det.
Senast redigerad av 8711 2020-05-15 kl. 20:32.
Citera
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
https://www.amelia.se/reportage/intervju/paolo-roberto-om-nya-karleken-elin-ar-ett-perfekt-team/
Stackars tjej, samma dag dom hade gulliga-repotaget och allt ...

Paolo är iaf inte så präktig som han försökte framställa sig som. Själv kan jag bli trött på dessa gulliga hemmahos-reportage där tomtebolyckan råder.

Paolo är en brutal kille, ingen strömlinjeformad pk-fjant. Paolo bor fint, driver företag, har ung flickvän och besöker smutsiga lägenhetsbordeller på fritiden.

Paolo pissar på mjukisman-idealet som råder i mellanmjölkens land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jo, jag vill leva i en rättsstat och jag anser att i en rättsstat ska hycklare få ett extra hårt straff.

Han skulle kanske inte ha polerat ytan så frenetiskt för då blir fallet extra hårt. Men vill man framstå som katoliker, familjefar som värnar om äktenskapets helgd - då blir det en hård smäll när man avslöjas som en simpel torsk.

Ingenstans i lagstiftning står någonting om detta hyckleri du talar om så uppenbarligen vill du inte leva i en rättsstat. Du vill leva i en stat där människor som tycker och tänker olika från dig ska straffas hårdare. Du råkar inte tillhöra extremvänstern?
Citera
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Om man vill tro på Paolos historia rakt av, hur ska det då gå ihop?

En patetisk efterhandskonstruktion, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in