2020-05-15, 17:06
Medlem
Wajis avatar
Tror fan myndigheterna skickat ut sina egna lakejer i denna tråd nu när det går åt helvete för Sverige.
Nu kryllar det av nick som säger samma sak.

* Sveriges strategi är helt rätt.
* Alla kurvor går ner och Sverige är det enda land som är positivt
* Sverige ekonomi är de landet i Europa som går bäst!
* Hela Europa kommer gå åt helvete när de öppnar och Sverige kommer klara sig
* Antal döda i Norge och Danmark kommer gå om Sverige när de öppnar.
* Detta är ingen pandemi. De är som en förkylning
* Vem fan bryr sig om folk dör i Covid-19? Bara 9% av folk som dör har ju det. Skit sak.
* Tegnell har inte haft fel, utan det är alla andra som har fel.
* Alla som gjort Lockdown har gjort fel.

Listan kan väl fortsätta men argumenten är ju så dumma så spyr. Frågan är om några skriver såna dumheter för att få uppmärksamhet eller sitter själva och vill ha någon att skriva med?

Eller?
Citera
2020-05-15, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jo, vi vet att den minskar om man följt graferna och presskonferenserna och den fakta som finns.

Men om man jämför Coronaviruset med SD´s opinion så... ja herregud vilken nivå.
Poängen är att siffrorna är osäkra och de siffror som det finns ett bättre underlag för bryr du dig inte om eftersom de inte stödjer din övertygelse.
Citera
2020-05-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du är både lögnaktig okunnig och lyssnar inte på husse Tegnell. Bara att lyssna på vad han säger.

Vad snackar du om?

För att bli med i statistiken över Covid-19 dödsfall MÅSTE du ha testats positivt för detta. Så har det varit från dag.1

Vad är det i detta du inte förstår?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Jag har aldrig nånsin nämnt dessa länder som du kan se om du läst mina inlägg. Att andra blandar in dem är inte mitt fel. Lägg av nu.

Jag nämnde det.

Citat:
Jasså, vilka länder mer än NZ försöker stoppa viruset menar du? Ingen vad jag vet. Hur ska du kunna stoppa en pandemi?

Vaccinet mot influensa är rätt dåligt. 50%ig effekt ungefär beroende på vilken typ det är som kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nya Zealand, Thaiwan, Norge, Finland, Danmark bland andra

Gäller att hänga med.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Men man kan ju inte stänga något som inte är öppet, du skrev att Sverige håller på att smygstänga saker, vilket alltså var en ren lögn.

Jag är själv sportfantast, och saknar bl a fotboll och annan livesport jättemycket. MEN vad kan det få för konsekvenser gällande Sveriges tydliga strategi med att inte ha trängsel på restauranger/barer o s v, man får ha max 50 personer inne i en bar t ex.
Om det är så att flera länder kommer att starta ligan blir det intressant att se vad som händer med smittspridningen då säkerligen många kommer att söka sig till sportbarer o s v.
Tragedin i norra Italien sägs ju ha startat med matchen mellan Atalanta och Valencia i CL, som blev en riktig smitthärd för såväl Spanien som Italien.

Fotboll är ju religion i länder som Italien, Spanien och England. Politikerna vågar nog inte hålla ligan stängd p g a risk för upplopp o s v. Men jag hoppas att jag har fel gällande att smittspridningen tar fart igen.

Jag vill bara flika in att risken är stor att fotbollshungriga människor kommer storma sportbarer när premier league m fl börjar spela igen. Det skälet känns inte relevant till att förvägra allsvenskan att dra igång igen.
Citera
2020-05-15, 17:08
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
2018 var ju ett sådant år där upp emot 2000 personer av allt att döma avled i sviterna av influensa. Alla är ju inte med i den officiella statistiken då det såklart inte är sådan kontroll som det är nu på Covid-19.

https://www.di.se/nyheter/epidemiolog-nara-3000-dog-i-sasongsinfluensan-i-sverige-for-tva-ar-sedan/
Ok. Du hade inget...
Din "källa". Dagens Industri? Och... Går endast att läsa rubriken. Betalvägg. Svag källa.
Och varför skulle "dålig kontroll" endast medföra för liten bedömning. Kan "dålig kontroll" inte medföra överräkning?
Tycker du att en DI-rubrik är bättre källa än wiki (med sina brister)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovandehalsar
Men om vi är exportberoende, så är vi väl också beroende av öppna gränser? Inte på samma sätt som t.ex Italien och Island, som livnär sig en hel del på turism, men om nu s.k smittfria EU-länder bestämmer sig för att inte bemöda sig med Sverige p.g.a av vår smittspridning, så uppstår det givetvis problem för oss.

När jag googlar ''flashback'' så kommer det upp som första resultat.

Men handelsgränserna har aldrig varit stängde och kommer aldrig bli stängda. Det är ju inte dessa gränser vi pratar om. Där är det ju inga problem längre.

Vi är beroende av att länder öppnar upp och folk kan gå till jobbet i Europa, och folk konsumerar. Vilket de nu kan göra återigen.

Det bör gynna oss i Q2 också.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror fan myndigheterna skickat ut sina egna lakejer i denna tråd nu när det går åt helvete för Sverige.
Nu kryllar det av nick som säger samma sak.

* Sveriges strategi är helt rätt.
* Alla kurvor går ner och Sverige är det enda land som är positivt
* Sverige ekonomi är de landet i Europa som går bäst!
* Hela Europa kommer gå åt helvete när de öppnar och Sverige kommer klara sig
* Antal döda i Norge och Danmark kommer gå om Sverige när de öppnar.
* Detta är ingen pandemi. De är som en förkylning
* Vem fan bryr sig om folk dör i Covid-19? Bara 9% av folk som dör har ju det. Skit sak.
* Tegnell har inte haft fel, utan det är alla andra som har fel.
* Alla som gjort Lockdown har gjort fel.

Listan kan väl fortsätta men argumenten är ju så dumma så spyr. Frågan är om några skriver såna dumheter för att få uppmärksamhet eller sitter själva och vill ha någon att skriva med?

Eller?

Du ser samma mönster hos människor på vänster planhalva av politiken. Samma argument som med invandringen där man tvärt är emot åsiktskorridoren
Citera
2020-05-15, 17:09
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovandehalsar
Men om vi är exportberoende, så är vi väl också beroende av öppna gränser? Inte på samma sätt som t.ex Italien och Island, som livnär sig en hel del på turism, men om nu s.k smittfria EU-länder bestämmer sig för att inte bemöda sig med Sverige p.g.a av vår smittspridning, så uppstår det givetvis problem för oss.

När jag googlar ''flashback'' så kommer det upp som första resultat.
Det måste vara org inte se på slutet.
Märkligt. Jag har varit inne på olika datorer med troligtvis (garanterat) olika IP nr och det har varit lika sen minst igår för mig.
Citera
2020-05-15, 17:09
Medlem
Citat:
Men handelsgränserna har aldrig varit stängde och kommer aldrig bli stängda. Det är ju inte dessa gränser vi pratar om. Där är det ju inga problem längre.

Vi är beroende av att länder öppnar upp och folk kan gå till jobbet i Europa, och folk konsumerar. Vilket de nu kan göra återigen.

Det bör gynna oss i Q2 också.

Tiden får utvisa om hur det blir.
Citera
2020-05-15, 17:10
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Men man kan ju inte stänga något som inte är öppet, du skrev att Sverige håller på att smygstänga saker, vilket alltså var en ren lögn.

Jag är själv sportfantast, och saknar bl a fotboll och annan livesport jättemycket. MEN vad kan det få för konsekvenser gällande Sveriges tydliga strategi med att inte ha trängsel på restauranger/barer o s v, man får ha max 50 personer inne i en bar t ex.
Om det är så att flera länder kommer att starta ligan blir det intressant att se vad som händer med smittspridningen då säkerligen många kommer att söka sig till sportbarer o s v.
Tragedin i norra Italien sägs ju ha startat med matchen mellan Atalanta och Valencia i CL, som blev en riktig smitthärd för såväl Spanien som Italien.

Fotboll är ju religion i länder som Italien, Spanien och England. Politikerna vågar nog inte hålla ligan stängd p g a risk för upplopp o s v. Men jag hoppas att jag har fel gällande att smittspridningen tar fart igen.

Står fast att det finns en agenda inom kort att smygstänga och att fotbollen bara blev först ut. Det är ingen tvekan om att det förs en agenda bakom kulisserna då det just nu går åt helvete.

Jag älskar idrott och jag är mer förvånad att man inte öppnar upp trots att man inte spelar inför publik. Att det skulle påverka sporbarer etc är ju bara skitsnack. Det finns ju regelverk för det så där kan man ju inte trotsa.

Hade man tänkt till så hade man öppnat fotboll och Staten gått in och givit fria TV-kanaler för det så tror jag man löst mycket. Men nu vet man att man gjort fel och nu tar man beslut för man har inte koll.
Citera
2020-05-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vill bara flika in att risken är stor att fotbollshungriga människor kommer storma sportbarer när premier league m fl börjar spela igen. Det skälet känns inte relevant till att förvägra allsvenskan att dra igång igen.

Absolut, du har en poäng. FHM/regeringen behöver nog ålägga sportbarer att ha ordningsvakter alternativt förbjuda sportbarer att visa fotboll fram till ett visst datum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in