Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Kom igen när du har koll

. Det är inte bara Tyskland som bestämt datum. Googla så får du se vad Italien och England tagit beslut. När du ändå är igång så kolla andra länder också.
Poäng är att man stänger ner fotobollen trots att de inte har publik. Dvs dom uppfyller alla krav men får ändå nobben. Det beror endast på att man nu börjar erkänna att man inte har koll.
Och om man stänger ner fotbollen exempelvis så finns det ju mycket annat som måste stängas ner. Resonemanget är ju att man inte är konsekvens med sina beslut.
I morgon kanske man stänger ner offentliga toaletter. Övermorgon något annat.
Kan vi enas om Landet behöver en ledare och personer som verkligen tar beslut om var vi ska.
Men man kan ju inte stänga något som inte är öppet, du skrev att Sverige håller på att smygstänga saker, vilket alltså var en ren lögn.
Jag är själv sportfantast, och saknar bl a fotboll och annan livesport jättemycket. MEN vad kan det få för konsekvenser gällande Sveriges tydliga strategi med att inte ha trängsel på restauranger/barer o s v, man får ha max 50 personer inne i en bar t ex.
Om det är så att flera länder kommer att starta ligan blir det intressant att se vad som händer med smittspridningen då säkerligen många kommer att söka sig till sportbarer o s v.
Tragedin i norra Italien sägs ju ha startat med matchen mellan Atalanta och Valencia i CL, som blev en riktig smitthärd för såväl Spanien som Italien.
Fotboll är ju religion i länder som Italien, Spanien och England. Politikerna vågar nog inte hålla ligan stängd p g a risk för upplopp o s v. Men jag hoppas att jag har fel gällande att smittspridningen tar fart igen.