2020-05-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det hade nog varit smart att byta förhörsledare eftersom T verkar ha agg mot kvinnor. Han säger ju att han gillar att se hur A blir irriterad på honom när han inte svarar. Då hade det varit läge att byta till en man som T kunde identifiera sig med. Kanske hade han försagt sig då.
Ja jag tror också det. Verkar inte funka här. Rena spekulationer, men ibland skall ju vissa kvinnor vara så duktiga och det blir en principsak. Kvinnor kan och allt det där..

Hur det än är med den saken borde man prova med någon annan och kanske en man.
Citera
2020-05-15, 16:13
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Herregud. Vad gör det för skillnad för åtalet om du har rätt? Vad är det för knäpp konspirationsteori som är din egentliga agenda?

Min eg agenda? Vi pratar rättsundersökning och dödsorsak. Att han dödat henne är självklart men inte hur och under hur lång tid, men det är nog tyvärr detta som kommer fria honom från Mord om inte åklagaren är jäkligt vass.
Brott mot griftefriden kommer han inte klara sig undan.
Men det ger ju knappt nåt.
Citera
2020-05-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Det sägs att det var samma väska han hade med sig till flygplatsen när han skulle till USA. Men som sagt blev han ju nekad och tvingades återvända hem, förmodligen har han inte packat upp innehållet? Därför jag undrar varför Wilmas pass även låg i väskan.

Kontroll? Tar han med sig passet så kan inte hon resa någonstans medan han är borta.
Citera
2020-05-15, 16:15
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Trots detta är dödsorsak inte helt säker utan kroppen. Kan bli det som gör att killen får lägre straff...

Ja det är det som är det jävliga i allt..
Citera
2020-05-15, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Min eg agenda? Vi pratar rättsundersökning och dödsorsak. Att han dödat henne är självklart men inte hur och under hur lång tid, men det är nog tyvärr detta som kommer fria honom från Mord om inte åklagaren är jäkligt vass.
Brott mot griftefriden kommer han inte klara sig undan.
Men det ger ju knappt nåt.

Håller helt med här, så varför klyver du osannolika hår?

Fällande dom kommer inte att 100% fastställa vad exakt som hände. Det får vi leva med.
Citera
2020-05-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Jag tror också att det pågått vid minst 2 tillfällen och att han kände sig tvungen att döda henne om hon ff levde, efter att han säkert trott att hon var död efter första tillfället och gjort en plan för att klara sig från det.
Att det var en idiotsäker plan och han skulle gå fri från allt.
Sen lever hon och då blir det kaos och panik, hon skulle ju va död, han kommer åka dit, då ger han sig på henne igen ..

Även om hon redan var död då eller inte så finns där onekligen en planeringsförmåga, så det lär inte bli rättspsyk för honom..
Citera
2020-05-15, 16:20
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Noll: Med "stramare tyglar" menar jag att jag med beklagan sett på när andra mordtrådar tagits över av agendor/foliehattar.

Ett: Ingen aning, vet inte vad du har för agenda/teorier. Kanske kan du upplysa mig? Vem vet, jag kanske hade fel om dig hela tiden?

Två: Bra det, har inget intresse av att vara osams med dig. På svenska har vi ett motsvarande stäv: "som vatten på en gås".

Ett: jag har ingen agenda, och jag tror han er skyldig til mord och stykning av Wilma. Han er en jævel som har misshandlat Wilma både fysisk och psykisk.

I mina innlegg prøver jag bare å finne forklaringer til diverse utsagn fra vitner m.m. Och det siste var at kanskje hon var ved liv når han kom hem kl.22 og at han tog hennes liv då. Dette pga at nabo sa det var skrik i 22-tiden.
Citera
2020-05-15, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Ett: jag har ingen agenda, och jag tror han er skyldig til mord och stykning av Wilma. Han er en jævel som har misshandlat Wilma både fysisk och psykisk.

I mina innlegg prøver jag bare å finne forklaringer til diverse utsagn fra vitner m.m. Och det siste var at kanskje hon var ved liv når han kom hem kl.22 og at han tog hennes liv då. Dette pga at nabo sa det var skrik i 22-tiden.

Jamen dåså! Då håller vi med varandra. Huruvida BO var vid liv kl 22, vilket med stöd i FUP får anses som osannolikt, är egentligen helt ovidkommande. Så varför tjafsa om det? Det påverkar varken åtalet eller den eventuellt fällande domen.
Citera
2020-05-15, 16:28
Medlem
Citat:
Jamen dåså! Då håller vi med varandra. Huruvida BO var vid liv kl 22, vilket med stöd i FUP får anses som osannolikt, är egentligen helt ovidkommande. Så varför tjafsa om det? Det påverkar varken åtalet eller den eventuellt fällande domen.

Den enda som är störig i den här tråden är du. Det här är att brottsforum där allt diskuteras, högt som lågt. Vad tycker du att vi ska diskutera?

"En 17 årig flicka har blivit mördad och styckad, hennes pojkvän är anhållen misstänkt" - så, MOD kan låsa tråden nu.

Du har sagt att du ska lämna tråden flera gånger nu. Gör oss en tjänst och stå vid ditt ord. Adios!
Citera
2020-05-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
14 dagar efter mordet hittades huvudet. Det är vad utredningen visar. Det stavas bytte, svensk. Jag är inte svensk medborgare. Så du menar att ingen var i lägenheten mellan typ 18 november och 28 november?

Ja, det var 9 dagar efter första "husrannsakan", såg det idag när jag läste igenom igen. Tack för rättningen.

Citera
2020-05-15, 16:29
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Död eller levande? Likhund markerade i sängen, inte i vardagsrummet. Jag har hon dig rätt snabbt.

Levande och blødane i vardagsrummet under tiden han va borte. Och at han mordat henne i vardagsrummet når han kom hem, for deretter å bæra/slepa henne inn på sovrummet och legga henne på sengen.
Citera
2020-05-15, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Den enda som är störig i den här tråden är du. Det här är att brottsforum där allt diskuteras, högt som lågt. Vad tycker du att vi ska diskutera?

"En 17 årig flicka har blivit mördad och styckad, hennes pojkvän är anhållen misstänkt" - så, MOD kan låsa tråden nu.

Du har sagt att du ska lämna tråden flera gånger nu. Gör oss en tjänst och stå vid ditt ord. Adios!

Jag avser att lämna tråden men "ska bara" i sann Alfons-anda...

Anser inte alls att mod ska låsa tråden, men jag tycker att transparens är viktigt. Inlägg av typen "just saying" utan kött på benen bör slås ner. Det finns gott om konspirationstrådar för folihattarna att delta i ändå.

Nu har vi äntligen en FUP att förhålla oss till. Jag anser att alla inlägg som direkt eller indirekt motsäger FUP bör särskilt granskas. Annars hamnar vi i precis samma jävla läge som alla andra mordtrådar på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in