2020-05-15, 15:37
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Men varför tog han inte med det när han tog med resten av kroppen?! Han har ju forslat bort en 164cm lång kropp i antingen flera väskor eller påsar - SÅ stor plats tar ju inte ett huvud det hade bara vart att packa ner i samma väska/påsar! Han har absolut valt att inte göra så. Frågan är varför?

Vem vet varför, och hur många påsar och hur många ggr han fått ränna iväg med delar hennes kropp krävt ?
Bara han. Snaran drogs åt och folk överallt som letade, han hann nog inte dumpa väskan i tid..
Citera
2020-05-15, 15:40
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Men varför tog han inte med det när han tog med resten av kroppen?! Han har ju forslat bort en 164cm lång kropp i antingen flera väskor eller påsar - SÅ stor plats tar ju inte ett huvud det hade bara vart att packa ner i samma väska/påsar! Han har absolut valt att inte göra så. Frågan är varför?

Lite som du sa i ett inlägg. Det emotionella kan spela stor roll. Har också tänkt att det kan vara en stor anledning till att just huvudet är kvar. Enda delen han inte lyckats stycka i bitar, enda delen han inte lyckats göra sig av med. Så fort han ens tänkte på huvudet eller höll i den där förbaskade kabinväskan som han visste vad den innehöll blev det för riktigt. Tror definitivt att han planerade att göra sig av med det men har helt enkelt inte haft orken eller psyket för att ta tag i det.
Citera
2020-05-15, 15:41
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
För dem som tillbakavisade att mordet var relaterat till islamisk ideologi:

Ur Samhällsnytt 15 maj 2020:

"...migrant som misstänks ha avrättat 17-åriga Wilma Andersson med kökskniv i Uddevalla. Vid en husrannsakan påträffade polisen tonårsflickans inplastade huvud* en resväska. Samhällsnytt kan visa hur den tidigare pojkvännen styrde flickans liv i bland annat klädval och umgänge genom att hänvisa till islamisk lag."
och:
"...Konvertering och muslimsk förlovning
Det framgår av flera vittnesuppgifter från bekanta till pojkvännen och Wilma att de ska ha förlovat sig ”på muslimskt sätt”. Vidare finns uppgifter om att pojkvännen försökt tvinga Wilma att konvertera till islam."
Väldans vad den skribenten verkar veta mer är polisen 🤔
Finns inget bevis för något av det
Han ogillade ju islam enligt vittnen och knivmördade?
Trams sida det kommer ifrån 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-05-15, 15:41
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:

"...migrant som misstänks ha avrättat 17-åriga Wilma Andersson med kökskniv i Uddevalla. Vid en husrannsakan påträffade polisen tonårsflickans inplastade huvud* en resväska. Samhällsnytt kan visa hur den tidigare pojkvännen styrde flickans liv i bland annat klädval och umgänge genom att hänvisa till islamisk lag."
och:
Det framgår av flera vittnesuppgifter från bekanta till pojkvännen och Wilma att de ska ha förlovat sig ”på muslimskt sätt”. Vidare finns uppgifter om att pojkvännen försökt tvinga Wilma att konvertera till islam."

Inplastade ?
Aluminiumfolie och tejp var det runt huvudet.
Ska man vara trovärdig bör man skriva rätt.
🤷‍♂️
Citera
2020-05-15, 15:45
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har fått förtroende för en av häktesvakterna och kanske kanske han kommer han berätta för honom. Tishko har redan erkänt för honom, men ändrat lite på sin berättelse. Så det är inte långt till erkännande. Jag tror mordet och allt omkring tär på Tishko. Han är ändå bara 23 år och inte yrkeskriminell på något vis. Att han är ett svin är en sak, men jag tror inte han är hårdkokt som många andra är. Han har brutit ihop vid ett flertal tillfällen och fått forslas till sjukhus (jag ANTAR att det är därför).

Han kommer erkänna. Tids nog. Tror jag.

Tror icke han kommer erkänna, tror han är så emotionellt avtrubbad så han dör hellre än erkänner ..
Citera
2020-05-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Mest det här med hennes pass jag är konfunderad över..

*EDIT*
Kan det vara så att han tänkte göra sig av med passet och på så sätt "fejka" att Wilma tagit med sitt pass när hon stack med tankar på att fly landet?
Isf... varför låg hans eget pass, bankdosa mm i samma väska?
Citera
2020-05-15, 15:48
Medlem
Citat:

och:
Inte mycket rätt i ur den där artikeln. Huvudet var inte inplastat. Killen var tydligen krisen och inte tillhörande islam. Att han misstänkts avrättat W med kniv tror jag faktiskt inte står någonstans.

Hur fan kan man hänvisa till en uppenbart nazistisk tidning och dess artiklar? Kom med något trovärdigt och lite mer objektivt istället.
Citera
2020-05-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Tror icke han kommer erkänna, tror han är så emotionellt avtrubbad så han dör hellre än erkänner ..
Tyvärr brukar den här typen av GM inte erkänna. De brukar inte känna någon större ånger eller empati heller.
Citera
2020-05-15, 15:52
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Isf... varför låg hans eget pass, bankdosa mm i samma väska?

Det sägs att det var samma väska han hade med sig till flygplatsen när han skulle till USA. Men som sagt blev han ju nekad och tvingades återvända hem, förmodligen har han inte packat upp innehållet? Därför jag undrar varför Wilmas pass även låg i väskan.
Citera
2020-05-15, 15:53
Medlem
att slå ihjäl en människa med trubbigt våld är mord o då i detta fall flera slag med tillhörande skelett-skador på huvudet , pk-fittorna kan ju sluta försvara blatten.

skadat gods Coalfax.ru
Citera
2020-05-15, 15:53
Medlem
Citat:
Det sägs att det var samma väska han hade med sig till flygplatsen när han skulle till USA. Men som sagt blev han ju nekad och tvingades återvända hem, förmodligen har han inte packat upp innehållet? Därför jag undrar varför Wilmas pass även låg i väskan.
Jag tror hans hjärna fick spel. Han bara rafsade ihop. Jag menar... en mobilladdare låg där också. Han kommer bryta ihop. Igen och igen och igen. Tills han erkänner och får lite lugn.
Citera
2020-05-15, 15:54
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:

Kanske låg där sen innan?
Han verkar ju inte vartit så rationell med den resan övh, och hade frågat Wilmas pappa om hon fick följa med dit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in