2020-05-15, 15:55
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
I november 2019, med den info som allmänheten hade, var "fyndet" inte särskilt sannolikt. Idag är det 100%. So what?

Nej, godnatt och godbajs. Jag lämnar härmed tråden till foliehattarna. Det är nämligen brukligt och i linje med sann flashback-anda när det gäller mordtrådar.

Som du skriver over her citat: "med den info som allmänheten hade, var "fyndet" inte särskilt sannolikt".

Och på detta innlegg av Groggnak
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Kan ha legat medvetslös medan Tiskho var på vift i Ljungskile. När han väl kom hem såg han att hon fortfarande andades och avslutade jobbet. Bara en teori, mest för att få in vittnesmålen om skrik och oväsen vid 22-tiden.

svarade du:
Citat:
Möjligt. Men det intressanta är vad som är sannolikt.

derfor svarte jag
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Och det samme sa vi etter att någon skrev i novemberat at "huvud var funnit i en bag i garderoben" Inte sannolikt sa nesten alla, men det va det jo.

I detta fallet er nesten alt som visar sig och stemma inte sannolikt, men rett endå.

Så foliehattan tar du nog med dig når du lämnar tråden.
Citera
2020-05-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har fått förtroende för en av häktesvakterna och kanske kanske han kommer han berätta för honom. Tishko har redan erkänt för honom, men ändrat lite på sin berättelse. Så det är inte långt till erkännande. Jag tror mordet och allt omkring tär på Tishko. Han är ändå bara 23 år och inte yrkeskriminell på något vis. Att han är ett svin är en sak, men jag tror inte han är hårdkokt som många andra är. Han har brutit ihop vid ett flertal tillfällen och fått forslas till sjukhus (jag ANTAR att det är därför).

Han kommer erkänna. Tids nog. Tror jag.
Det hade nog varit smart att byta förhörsledare eftersom T verkar ha agg mot kvinnor. Han säger ju att han gillar att se hur A blir irriterad på honom när han inte svarar. Då hade det varit läge att byta till en man som T kunde identifiera sig med. Kanske hade han försagt sig då.
Citera
2020-05-15, 15:57
Avslutad
Citat:
Som du skriver over her citat: "med den info som allmänheten hade, var "fyndet" inte särskilt sannolikt".

Och på detta innlegg av Groggnak

svarade du:

derfor svarte jag

I detta fallet er nesten alt som visar sig och stemma inte sannolikt, men rett endå.

Så foliehattan tar du nog med dig når du lämnar tråden.

Fine. Ha det så kul med dina diverse teorier. Jag är inte arg på dig personligen eller så, men jag tycker att mods i mordtrådar borde hålla stramare tyglar. Vi har alla samma mål, att BO:s mördare ska straffas.
Citera
2020-05-15, 15:57
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Jag tror hans hjärna fick spel. Han bara rafsade ihop. Jag menar... en mobilladdare låg där också. Han kommer bryta ihop. Igen och igen och igen. Tills han erkänner och får lite lugn.

Tror aldrig han kommer erkänna, han ångrar sig inte heller, tycker nog mer synd om sig själv bara .. Psykopati
Senast redigerad av tigerwolf 2020-05-15 kl. 16:01.
Citera
2020-05-15, 16:00
Bannlyst
I FUP på sida 877 frågar förhöraren Tishko:

"Den 12 november börjar Wilma skriva igen om otrohet, du skulle vara största manshoran som gått bakom hennes rygg. Vad kom det sig att hon skrev så"

Tishko kommenterar det inte. Men det förhöraren pratar om är sms-konversationen på sida 37-38 i filen som finns nedan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Men pga det som Wilma skrev om otrohet, så ökar troligheten att det var Wilma som styrde Twitter-kontot nedan:

https://twitter.com/wilmanouvelle

För där har "hon" nämligen skrivit om otrohet den 13 november 2019, alltså dagen efter sms:et till Tishko ang. hans otrohet:

https://twitter.com/wilmanouvelle/status/1194552934400512001

Och pga inläggen om Trump på samma konto, så tror jag att det var något de båda höll på med, boosta Trump, troligen på Tishkos initiativ. Hon med hennes konton, och han med hans konton. Dessa konton har jag skrivit om tidigare i tråden, tex i inlägget nedan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Men kontot @wilmanouvelle hette ju först @angelshollywoo , och det bytte namn till @wilmanouvelle först den 13 november 2019.
Är det en slump att "hon" bytte namn på kontot dagen innan hon dog, och skrev om otrohet där då precis som i sms:et, eller finns det ett samband?
Vad fick "henne" att ta beslutet om namnändringen?
Ville hon desperat bevisa för Tishko att hon älskade honom och att hon ville bilda familj med honom, som i inlägget nedan:

https://twitter.com/wilmanouvelle/status/1194634539198345217

Blev Tishko kanske arg för att hon "förstörde" sitt Trump-konto?
Senast redigerad av vemsa 2020-05-15 kl. 16:09.
Citera
2020-05-15, 16:00
Medlem
Citat:
Inte mycket rätt i ur den där artikeln. Huvudet var inte inplastat. Killen var tydligen krisen och inte tillhörande islam. Att han misstänkts avrättat W med kniv tror jag faktiskt inte står någonstans.

Hur fan kan man hänvisa till en uppenbart nazistisk tidning och dess artiklar? Kom med något trovärdigt och lite mer objektivt istället.

Har ingen aning om vad Samhällsnytt är för en tidning.
Fråga Lao Tzu som lade in länken nedan. Sidan 2817.

Lao Tzu
Medlem
Lao Tzus avatar
Reg: Feb 2008
"Verkar som vanligt vara en SD-are i farten igen."
Citat:
visar vittnesmål att pojkvännen ska ha varit medlem i Sverigedemokraterna.

https://samnytt.se/wilma-styckades-m...illa-horungen/
Man får läsa Lao Tze's inlagda länk på sid 2817 nu, den kopierade jag lade i fungerar inte.
"Borttaget".
Senast redigerad av Moschata 2020-05-15 kl. 16:15.
Citera
2020-05-15, 16:02
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Fine. Ha det så kul med dina diverse teorier. Jag är inte arg på dig personligen eller så, men jag tycker att mods i mordtrådar borde hålla stramare tyglar. Vi har alla samma mål, att BO:s mördare ska straffas.

Va då stramare tyglar?
Och for han någon mindre straff av mine teorier/inlegg?

Och nei jag tar det inte personlig, sånt "preller av som vatn på gåsa" på mig.
Citera
2020-05-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har ingen aning om vad Samhällsnytt är för en tidning.
Fråga Lao Tzu som lade in länken!

Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
"Verkar som vanligt vara en SD-are i farten igen."

I detta inlägg finns länk till Samhällsnytt.
Att ens lägga in sånt i tråden är förjävligt. Men det är min åsikt. Wilma är död för en mans hand och för att han kunde och ville. När Billy gjorde detsamma, och Marin Jonsson - då hade de inte något att säga. Vidrig tidning.

Mordet begicks inte av en invandrare (han var pytteliten när han kom hit) - det begicks av en man (eller skitunge, välj själv) med en taskig kvinnosyn. Precis som Billy, precis som Martin.
Citera
2020-05-15, 16:05
Avslutad
Citat:
Va då stramare tyglar?
Och for han någon mindre straff av mine teorier/inlegg?

Och nei jag tar det inte personlig, sånt "preller av som vatn på gåsa" på mig.

Noll: Med "stramare tyglar" menar jag att jag med beklagan sett på när andra mordtrådar tagits över av agendor/foliehattar.

Ett: Ingen aning, vet inte vad du har för agenda/teorier. Kanske kan du upplysa mig? Vem vet, jag kanske hade fel om dig hela tiden?

Två: Bra det, har inget intresse av att vara osams med dig. På svenska har vi ett motsvarande stäv: "som vatten på en gås".
Senast redigerad av löktårta 2020-05-15 kl. 16:08.
Citera
2020-05-15, 16:06
Medlem
Citat:
Han har fått förtroende för en av häktesvakterna och kanske kanske han kommer han berätta för honom. Tishko har redan erkänt för honom, men ändrat lite på sin berättelse. Så det är inte långt till erkännande. Jag tror mordet och allt omkring tär på Tishko. Han är ändå bara 23 år och inte yrkeskriminell på något vis. Att han är ett svin är en sak, men jag tror inte han är hårdkokt som många andra är. Han har brutit ihop vid ett flertal tillfällen och fått forslas till sjukhus (jag ANTAR att det är därför).

Han kommer erkänna. Tids nog. Tror jag.
Ser snarare ut som om han försöker sprida desinformation via häktesvakten.

Finns kanske en chans att han bryter ihop eller erkänenr i ett senare skede. Men inte säkert.
Han åker dit så det stänker om det dock, han är körd.
Citera
2020-05-15, 16:08
Medlem
Citat:
Plastmamman verkar jättetrevlig och bryr sig om Wilma och hon tyckte oerhört mycket om Wilma. Den biologiska mamman hade, enligt uppgift från Wilmas syster, inga som helst moderskänslor.

Istället för att slänga ur dig märkliga kommentarer så tycker jag du skall läsa fupen och få in lite fakta istället.

Själv försöker jag beta av förhören men de är långa och många, så det lär ta flera dagar.

Håller med dig till fullo. Vad jag läste i fupen var att Wilma ville bo hos sin biologiska mamma men fick inte. Väldigt märkligt.
Citera
2020-05-15, 16:08
Medlem
Citat:
Kan jo va at hon låg i vardagsrummet och blødde den tiden han var borte. Och blev først lagt i sengen etter at han kom hem kl. 22
Död eller levande? Likhund markerade i sängen, inte i vardagsrummet. Jag har hon dig rätt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in