Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Det är saker man hoppas utreds väl. Han verkar ju köra med spåret psykisk sjuk. Men detta med annat visar ju att han var väl medveten om brottet och försökte dölja det. Nu efteråt har ingen aning om vad som hänt. Japp hoppas de inte går på den enkla.
Jag kände mig smått misstänksam runt just detta tidigare i år. Att han kanske skulle försöka "spela" psykiskt sjuk av två anledningar:
1. Han vill "komma undan" lindrigare genom att få vård (i hans värld kanske det låter som ett bättre alternativ än att sitta av tiden på vanlig anstalt där han riskerar att få spö av de stora pojkarna)
2. Han klarar inte av att stå för sina handlingar och kan då skylla på psykisk sjukdom a'la "jag hörde en röst som sa att jag skulle mörda henne".
Hans vänner, familj och jobbarkompisar påtalar väl inte direkt att han upplevts som direkt märklig under tiden för brottet, vilket jag antar att man skulle göra om en människa är så psykotisk i den mån att han styckmördar sin sambo och förvarar huvudet i garderoben?
Nu visade det sig dessutom att han är väldigt intresserad av psykologi och hade en mängd böcker hemma i ämnet.
Såklart är han rubbad, men jag känner mig ändå skeptisk till att han är så pass sjuk som han vill framstå att vara. För det är lite min känsla.
Sen är jag ingen expert på ämnet såklart, men litar på att man gör en rätt bedömning av honom när så är dags.