2020-05-15, 14:31
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
En annan sak jag funderat över är när polisen tog sig in i lägenheten och anhöll Tischko, då låg han och sov i soffan i vardagsrummet. Detta är ju den förmodade dödsplatsen och verkar ha varit mer blodsbesudlad (innan städning) än sovrummet.
Det förefaller ganska stört att frivilligt lägga sig och sova i det rum där våldshandlingen ägt rum.

Konstigt att det inte gjorts någon paragraf 7 på T.
(mitt fetande)

Ja tykker det er ennu mer konstig at han låg och sov overhuvuedtaget. Han var jo på jobb !!!!

Fup side 89:
Tisdag 19/11 Söder 3 Bokad 07:00-15:30
Citera
2020-05-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Tror inte han kommer behandlas illa i Irak, dom kommer att se han som en stor man därborta.
Bättre dom hade skickat han till en fängelsehåla i Mexico istället för grand hotel fängelserna här i Sverige.
Han är ju kurd för tusan dom är lågstatus i Irak
Citera
2020-05-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är saker man hoppas utreds väl. Han verkar ju köra med spåret psykisk sjuk. Men detta med annat visar ju att han var väl medveten om brottet och försökte dölja det. Nu efteråt har ingen aning om vad som hänt. Japp hoppas de inte går på den enkla.

Jag kände mig smått misstänksam runt just detta tidigare i år. Att han kanske skulle försöka "spela" psykiskt sjuk av två anledningar:

1. Han vill "komma undan" lindrigare genom att få vård (i hans värld kanske det låter som ett bättre alternativ än att sitta av tiden på vanlig anstalt där han riskerar att få spö av de stora pojkarna)
2. Han klarar inte av att stå för sina handlingar och kan då skylla på psykisk sjukdom a'la "jag hörde en röst som sa att jag skulle mörda henne".

Hans vänner, familj och jobbarkompisar påtalar väl inte direkt att han upplevts som direkt märklig under tiden för brottet, vilket jag antar att man skulle göra om en människa är så psykotisk i den mån att han styckmördar sin sambo och förvarar huvudet i garderoben?

Nu visade det sig dessutom att han är väldigt intresserad av psykologi och hade en mängd böcker hemma i ämnet.

Såklart är han rubbad, men jag känner mig ändå skeptisk till att han är så pass sjuk som han vill framstå att vara. För det är lite min känsla.
Sen är jag ingen expert på ämnet såklart, men litar på att man gör en rätt bedömning av honom när så är dags.
Citera
2020-05-15, 14:33
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Överkastet saknades när anhörig gick in i sovrummet en av dagarna före han greps.

Finns i FUP.

Nettopp, och då hangde det nog til tørk en plass.
Citera
2020-05-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
(mitt fetande)

Ja tykker det er ennu mer konstig at han låg och sov overhuvuedtaget. Han var jo på jobb !!!!

Fup side 89:
Han var ju helt slut efter allt mördande, bortforslande, styckande, packande och städande under flera dygn. Självklart behövde han en tupplur stackarn.
Citera
2020-05-15, 14:37
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Upprepat trubbigt våld mit ansiktet med brott i ögonhålan, och troligt våld ed vasst föremål i pannan

” I pannan centralt ses en tvärgående 10 x 2 cm stor hudskada med ställvis blottat ben i botten och synliga ytliga strimformade tvärgående skador på skallbenet. I den högra kanten ses en triangulär hudflik vilken sträcker sig in ca 1 cm i hudskadan. I den vänstra kanten ses en hudflik vilken sträcker sig in ca 4 cm i skadan. Kanterna är svårbedömda men ter sig skarpa. ”

Utlåtande Skador
- En blånad till höger i pannan (15)
- Blånader till vänster i pannan och på den vänstra delen av ansiktet (17, 21)
- Ytligt krossår och blånad vid det vänstra ögat med brott på den vänstra ögonhålans golv (14, 20)
- Hudskada i pannan, hudskada på det högra övre ögonlocket med skador i den högra ögonhålan och i den högra ögonhålans tak (16, 18)

Dock inga skador som är direkt dödande. Omtöcknad och avsvimmad möjligtvis.
Citera
2020-05-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Man skriver ut att hon sugit Tishkos kuk medans han kör bil, att hon bjudit in sin vän till en trekant, att hon blivit strypt medans hon haft sex på en kyrkogård och en jävla massa mer skit men man ska alltså maska att hon fått en lavett av farsan?

Nej, tror det maskade döljer mörkare saker än så.

Men vi är ju på Flashback och här är det mörkaste en svensk kan göra mot sitt barn att ge en lavett. Undrar hur tankegångarna gått om BO och pappa varit arabmuslimer, tror inte folk hade nöjt sig med att dra sig till att han "kanske" gett henne en lavett tack vare "dåligt ölsinne".
Du måste ha ett väldigt gott "mörkerseende" ....😉men du ser väl mer än vad jag gör, uppenbarligen....
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-15 kl. 14:42.
Citera
2020-05-15, 14:38
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han var ju helt slut efter allt mördande, bortforslande, styckande, packande och städande under flera dygn. Självklart behövde han en tupplur stackarn.

Ja stemmer det, huff for et slit siden han nu inte hadde Wilma kvar som han kunde kommandere rundt før at rydda och städa for honom. Jag spyr av den jævlen.
Citera
2020-05-15, 14:39
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
FUP är bara en liten del av hela utredningen. Det är fullt möjligt att polis/NFC har säkrat att det är BO:s handavtryck, även om det inte står uttryckligen i FUP. I så fall får man anta att åklagaren inte ansett det viktigt för åtalet.

Hur säkrar man handavtryck om det inte finns en hand att tillgå menar du ?
DNA ja men inte själva avtrycket.
Citera
2020-05-15, 14:42
Medlem
[quote=löktårta|71585081]Om han vill ge BO "alibi" för Göteborgsresa klockan 19, vilket jag tror är rimligt med stöd av FUP, verkar det konstigt att han skulle vilja fingera bråk vid 22-tiden. Jag tror mer på otillförlitligt vittnesmål vad gäller tiden där. Vittnet kan ha blandat ihop tiden för skriken med tiden för de tunga stegen i trapphuset.[/QUOTE]

Ja, ja, är så besviken på dessa grannar. Har väntat hela långa vintern att få se vad de säger för DE VAR PÅ PLATSEN så jag trodde de ger något! Det enda de ger är förvirring, vet inte om det är eftermiddag, mitt i kvällen eller -natten Nu får jag snällt vänta till rättegången för att få veta varför de öht finns med FUPen! ?
Ursäkta min frustration, lämnar nu detta, börjar fastna som i gammalt tuggummi 😅
Citera
2020-05-15, 14:45
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Som sagt, jag tror att hela USA-resan var en skenmanöver från MGM för att få pengar av anhöriga till knark. Han tog ju med sig typ en rygga till Landvetter. Beter man sig så om man seriöst tror att man kommer att vara utomlands ett bra tag? Så jävla dum i huvet kan han inte vara att han allvarligt trodde han kunde komma in i USA med falskt visum. Eller?

Han hade nog samma väska med sig som Wilmas huvud sen låg i .. nyfiken på bankdosan och handskrivna koderna på pappret, var de till för att sno pengar från intet anande personer via mobilsamtal etc och var är datorn ? 🤔
Citera
2020-05-15, 14:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
(mitt fetande)

Fup side 89:
Stämplade ut/ stack hem 09.20 eller 09.10 enligt chefen. Oklart varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in