2020-05-15, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Det framgår dock att tester på hans urin visar att han har låga värden av kreatinin. Han kan ha halsat litervis med vatten för att späda ut urin i hopp om att inga droger ska visas.

Jag har själv haft drog/alkoholrelaterade blackouter på en hel kvällar, då har jag dessutom kört bil under denna kväll.

Ja, han har definitivt spätt ut drogtestet. Jag tror att de har missat en hel del THC pga av det. Min egen teori är att MGM intagit benso på helgen efter dådet. Detta med stöd av vittnesuppgifter i FUP om MGM:s beteende. Han var inte uppenbart flöddrig på övervakningskameran vid Netto den 14:e innan helgen. Om MGM hade låg benstolerans är det fullt möjligt att hans test, som för övrigt ansågs otillförlitligt, missat bens vid provtillfället. Xanor tex. har väldigt kort halveringstid.
Senast redigerad av löktårta 2020-05-15 kl. 14:22.
Citera
2020-05-15, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kan mycket väl vara en del i det hela, hon hade ju även en tandläkartid hon missade: två vårdbesök den veckan med möjlighet att i förtroende, för utomstående, berätta om sin situation...

Jag tror inte graviditet. Hon hade spiral hon skulle ringa vc för enligt kuratorn i Stenungsund. Man kan ju bli gravid med spiral, men så vanligt är det inte..
Citera
2020-05-15, 14:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det var ju det jag syftade på, att han trodde W låg dör hemma. Vill bara få med grannarnas vittnesmål om gräl och väsen ca kl 22.. Menar att rent juridiskt mycket ser ut som dråp eller vållande osv. I princip kanske inte många år mer i straffskalan?

Om han vill ge BO "alibi" för Göteborgsresa klockan 19, vilket jag tror är rimligt med stöd av FUP, verkar det konstigt att han skulle vilja fingera bråk vid 22-tiden. Jag tror mer på otillförlitligt vittnesmål vad gäller tiden där. Vittnet kan ha blandat ihop tiden för skriken med tiden för de tunga stegen i trapphuset.
Citera
2020-05-15, 14:22
Medlem
Är det någon mer än jag som tänkt på detta med grannarnas historier om bråk antyder att det varit högljutt från lägenheten både vid 18.00 tiden samt vid 22.00 tiden? Nu spekulerar jag bara såklart men om man antar att hon blev dödad vid 18 och han bevisligen tog sig därifrån för att ta ett tåg och senare ångrade sig och allt slutade (snopet nog för honom) med att han fick skjuts hem av polisen, kom till lägenheten och kontaktade någon/några som kom till lghn vid 22 och högludda röster dem emellan uppstod (typ VAD FAN HAR DU GJORT) därav förklaringen att det blir högljutt två ggr under kvällen? (i form av röster alltså, jag vet att någon även vittnat om ljud i trappuppgång men detta var ju betydligt senare än 22)
Citera
2020-05-15, 14:23
Medlem
Lao Tzus avatar
Verkar som vanligt vara en SD-are i farten igen.
Citat:
visar vittnesmål att pojkvännen ska ha varit medlem i Sverigedemokraterna.

https://samnytt.se/wilma-styckades-med-kokskniv-nar-hon-gjorde-slut-fick-vad-hon-fortjanade-den-lilla-horungen/
Citera
2020-05-15, 14:25
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
En annan sak jag funderat över är när polisen tog sig in i lägenheten och anhöll Tischko, då låg han och sov i soffan i vardagsrummet. Detta är ju den förmodade dödsplatsen och verkar ha varit mer blodsbesudlad (innan städning) än sovrummet.
Det förefaller ganska stört att frivilligt lägga sig och sova i det rum där våldshandlingen ägt rum.

Konstigt att det inte gjorts någon paragraf 7 på T.

Tja, hellre ligga där än i sovrummet där han vet att ett huvud ligger i garderoben.
Citera
2020-05-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Jag har läst HELA FUP, innehar fullt adekvat slutledningsförmåga, och jag delar inte alls din slutsats. Din tolkning är långt, långt ifrån självklar utgående från FUP. Har jag fel? Ge mig isf. sidnummer i FUP så jag kan ta ställning på nytt.

Ta det jävligt försiktigt med vad du sprider för rykten! Sådant här ska bevisas bortom rimligt tvivel, inte baserat på magkänsla, anekdoter och hörsägen
Vad gäller det maskade så sätter det igång fantasier hos lite halvsjuka individer. Det kan helt enkelt vara så att pappa hade lite dåligt ölsinne och gav W en lavett vid tillfälle. Eller något annat som inte bör lämnas ut. Jag skulle vilja påstå att om det kommit fram att något otillbörligt hänt så hade detta i nuläget anmälts och utretts vid annan enhet - och något sådant har inte kommit fram.

Otroligt vad sensationsteoretikerna här lyckats få till en icke-läsbar text.
Citera
2020-05-15, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Är det någon mer än jag som tänkt på detta med grannarnas historier om bråk antyder att det varit högljutt från lägenheten både vid 18.00 tiden samt vid 22.00 tiden? Nu spekulerar jag bara såklart men om man antar att hon blev dödad vid 18 och han bevisligen tog sig därifrån för att ta ett tåg och senare ångrade sig och allt slutade (snopet nog för honom) med att han fick skjuts hem av polisen, kom till lägenheten och kontaktade någon/några som kom till lghn vid 22 och högludda röster dem emellan uppstod (typ VAD FAN HAR DU GJORT) därav förklaringen att det blir högljutt två ggr under kvällen? (i form av röster alltså, jag vet att någon även vittnat om ljud i trappuppgång men detta var ju betydligt senare än 22)

Jag tror vittnesuppgiften om klockan 22 är otillförlitlig. Då hade ju MGM precis kommit hem. Hade han kontaktat någon/några så hade nog IT-forensikerna grävt upp det och så hade det hamnat i FUP. Tror att han var ensam hemma vid 22. Kanske påbörjade han styckningen redan då och gjorde en del ljud ifrån sig. Kanske lite ångestskrik och allmänt oväsen.
Citera
2020-05-15, 14:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Jag tror inte graviditet. Hon hade spiral hon skulle ringa vc för enligt kuratorn i Stenungsund. Man kan ju bli gravid med spiral, men så vanligt är det inte..
Nä, men bara det faktum att hon skulle möta två vårdinstanser kan ha blivit stressande för idioten, monstret och aset Tishkom (han vet ju med sig att han är störd, och hon kanske hot-hintat).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
En annan sak jag funderat över är när polisen tog sig in i lägenheten och anhöll Tischko, då låg han och sov i soffan i vardagsrummet. Detta är ju den förmodade dödsplatsen och verkar ha varit mer blodsbesudlad (innan städning) än sovrummet.
Det förefaller ganska stört att frivilligt lägga sig och sova i det rum där våldshandlingen ägt rum.

Konstigt att det inte gjorts någon paragraf 7 på T.
Hade jag haft min fd flickväns huvud i garderoben hade jag med sovit i soffan. Det kan väl inte vara så svårt att förstå?
Senast redigerad av Qurera 2020-05-15 kl. 14:32. Anledning: stavfel
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Nei overkastet er inte borte. Bare kuddane.

Og med bluestar kan du se konturena av hele Wilma på overkastet.
https://forumbilder.com/i/r5Ic

Derfor tror jag han har tvattad det og at spermie og blod flekkene har kommet der under pakking av huvudet.

Överkastet saknades när anhörig gick in i sovrummet en av dagarna före han greps.

Finns i FUP.
Citera
2020-05-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad gäller det maskade så sätter det igång fantasier hos lite halvsjuka individer. Det kan helt enkelt vara så att pappa hade lite dåligt ölsinne och gav W en lavett vid tillfälle. Eller något annat som inte bör lämnas ut. Jag skulle vilja påstå att om det kommit fram att något otillbörligt hänt så hade detta i nuläget anmälts och utretts vid annan enhet - och något sådant har inte kommit fram.

Otroligt vad sensationsteoretikerna här lyckats få till en icke-läsbar text.

Man skriver ut att hon sugit Tishkos kuk medans han kör bil, att hon bjudit in sin vän till en trekant, att hon blivit strypt medans hon haft sex på en kyrkogård och en jävla massa mer skit men man ska alltså maska att hon fått en lavett av farsan?

Nej, tror det maskade döljer mörkare saker än så.

Men vi är ju på Flashback och här är det mörkaste en svensk kan göra mot sitt barn att ge en lavett. Undrar hur tankegångarna gått om BO och pappa varit arabmuslimer, tror inte folk hade nöjt sig med att dra sig till att han "kanske" gett henne en lavett tack vare "dåligt ölsinne".
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2020-05-15 kl. 14:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in