2020-05-15, 12:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanDenStore
Här kommer kör-schemat i Tingsrätten.

https://docdro.id/i0KKQIj

Ser att häktesvakten är kallad att vittna (sid 782 i FUP) 👍🏻
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Han hade inget boende, jobb där mm heller,
hela historien är en stor jävla flopp, blir ytterligare en kränkning för honom då han skrävlat om detta och inte ens lyckas komma på planet.. psykiskt instabil redan då..

Som sagt, jag tror att hela USA-resan var en skenmanöver från MGM för att få pengar av anhöriga till knark. Han tog ju med sig typ en rygga till Landvetter. Beter man sig så om man seriöst tror att man kommer att vara utomlands ett bra tag? Så jävla dum i huvet kan han inte vara att han allvarligt trodde han kunde komma in i USA med falskt visum. Eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Tvivlar jag starkt på. Wilma var vid liv 17.03. Tiskho tog tåget från Uddevalla vid ca. 18.50. Det har inte hunnit ske någon styckning eller dumpning på den tiden.

Det är då inte alls säkert att hon var vid liv då...
Citera
2020-05-15, 12:03
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Men skulle det då inte vara mer blod i sängen?? Överkastet var ju inte tvättat.
Njae jag tänker att det inte är så jäkla mycket blod på överkastet utan att hon nog tog sig ut till badrummet för att tvätta av sig och det är där han troligtvis stack ner henne,
Citera
2020-05-15, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Självklart är det hennes hand om det inte är hans, men det har nog inte undersökts om hans är utesluten och det är hennes iom att det inte finns någon hand från henne .. annars borde det stått i fupen.

FUP är bara en liten del av hela utredningen. Det är fullt möjligt att polis/NFC har säkrat att det är BO:s handavtryck, även om det inte står uttryckligen i FUP. I så fall får man anta att åklagaren inte ansett det viktigt för åtalet.
Citera
2020-05-15, 12:06
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Hur gammal är du? Du behöver knappast förklara för folk över 12 år vem Gunvald utan vi andra vet det, men vi är också medvetna om att det är en karaktär i en film och att sådana metoder som han använder sig av inte är särskilt effektiva i verkligehten när det gäller att säkra bevis eller få fram sanningen. När du blir vuxen kommer du lära dig att det är skillnad på vad som fungerar på film och vad som fungerar i verkligheten, både enligt lagboken och forskningen..

Skyll inte på honom. Jag är över 12 och det var jag som frågade vad Gunvald-metoden är. Alla över 12 ser inte på TV, särskilt inte svenska C-deckare.
Citera
2020-05-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Njae jag tänker att det inte är så jäkla mycket blod på överkastet utan att hon nog tog sig ut till badrummet för att tvätta av sig och det är där han troligtvis stack ner henne,

Men du skrev att hon dog i sängen. Hade hon tagit sig dit medan hon blödde hade det varit mer blod där i så fall. Att hon kan ha tagit sig till hallen eller badrummet är inte osannolikt, men inte till sängen.
Citera
2020-05-15, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Efter att BO placerats i sovrummet var hon sannolikt inte kapabel att "ta sig" någonstans. Jag tror att hon redan var död vid det laget, annars hade det varit mycket mer blod i sovrummet. MGM dödade/gjorde BO medvetslös med våldet i vardagsrummet. Därefter placerade han henne på sängen i sovrummet innan han beslöt sig för att stycka i duschen.
Citera
2020-05-15, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bordsunderlagg
Det är då inte alls säkert att hon var vid liv då...

BO var definitivt avliden vid tiden för MGM:s tågresa.
Citera
2020-05-15, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
FUP är bara en liten del av hela utredningen. Det är fullt möjligt att polis/NFC har säkrat att det är BO:s handavtryck, även om det inte står uttryckligen i FUP. I så fall får man anta att åklagaren inte ansett det viktigt för åtalet.

tveksamt
jag tror hon dog i sängen av sina skador men blev inte liggande där så länge att liklukt började eftersom likhundarna markerade inte på sängen.
han släpade in henne i badrummet och sen tror jag att hon låg där ett tag innan han lyckades klargöra sina tankar hur han ska komma ur det här. hon kan ha blivit likstel och blev tvungen att bryta vissa delar..
Citera
2020-05-15, 12:09
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Har nu läst utdraget ur ett förhör som presenteras i dagens Expressen (15 maj 2020). (Förhörsledaren presenterar en 25-sidig redovisning från NFC om diverse bevisning).

Den mannen som förhörs är inte psykotisk. Jag vet vad psykos innebär och har mött människor med olika psykotiska symtom och även personer med grava vanföreställningar. Den förhörde, T, är helt med i tid och rum och väl orienterad till person. Samt väl medveten om sin "uppgift", att förringa varje tekniskt bevis som talar för hans skuld.

Den enda "vanföreställningen" vi kan anta föreligger är nog att han tror att han är smart. Det är han inte. Inte så att han är ointelligent, men socialt överskattar han sig själv och underskattar andra. När han inser att ett tekniskt bevis är så övertygande att även han själv blir övertygad, så dränker han förhörsledaren i svammel. Sådant svammel håller inte psykotiska personer på med. Det är sådant svammel som småbarn använder mot sina mödrar när de vill ha någon favör eller undkomma någon bestraffning för begångna synder.

Jag får rätta mig då jag tidigare antagit att han var större konsument av cannabis, men här säger han att han köpte cirka 5 gram i månaden och bara rökte ett par gånger i månaden. Han var alltså inte fast i något allvarligt narkotikamissbruk utan arbetade inom hemtjänsten och "rökte på" när han var ledig.

Kan du länka Expressen?
Citera
2020-05-15, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
tveksamt
jag tror hon dog i sängen av sina skador men blev inte liggande där så länge att liklukt började eftersom likhundarna markerade inte på sängen.
han släpade in henne i badrummet och sen tror jag att hon låg där ett tag innan han lyckades klargöra sina tankar hur han ska komma ur det här. hon kan ha blivit likstel och blev tvungen att bryta vissa delar..

Ja, BO kan mycket väl ha dött i sängen. Men jag är övertygad om att hon var dödligt sårad innan hon placerades där, definitivt medvetslös. Hon hade blött en hel del i vardagsrummet och blodspåren i hallen är kompatibla med teorin att MGM, efter att BO blivit inkapaciterad, släpat BO från vardagsrum till sovrum. Se tex. de blodiga spåren från hårstrån på listen mellan hallen och sovrummet (foto i FUP).
Senast redigerad av löktårta 2020-05-15 kl. 12:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in