2020-05-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Tishko verkar ha agerat väldigt kallt vid tiden direkt efter W:s skadetillfälle hur som helst.

W pratar med mamman i telefon kl 17:03. Enligt platsdata i Tishkos mobil är han också hemma vid den tiden. Granne snett under hör skrik någon gång efter 18:00, hans barn hör skrik via balkongen. 18:37 lämnar T lägenheten och promenterar till tågstationen (stannar till och köper biljett på Direkten).

Om man precis har slagit sin flickvän medvetslös/döende/död då borde man väl bli helt paralyserad.

Eller så får man panik och flyr, vill bara komma ifrån kroppen. Sen kanske han kommer på sig själv att fan om dom börjar leta efter henne så ligger kroppen hemma hos mig och avbryter sin tågresa
Citera
2020-05-15, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Ser man på hans transaktioner har han dock gjort ett köp på ca 5.000 kr till ett flygbolag. Hur han planerat resten däremot är rätt oklart, med tanke på packning, planerat boende/jobb i USA.

Min teori: han köpte en biljett (med pengar från anhöriga) för att sedan ha en anledning att tigga pengar till en låtsas-återresa. Pengar som sedan lades på "brunt" och "grönt" och gud vet vad. MGM hade aldrig en seriös tanke på att resa till USA, än mindre tillbringa en längre tid där.
Citera
2020-05-15, 13:51
Medlem
PaulPaljetts avatar
Hela skiten med täcken och annat tror jag är så här:
Wilma avled, eller var gravt skadad i vardagsrummet. Antingen tog hon sig själv till sovrummet till sängen, eller fick hjälp dit. Där låg hon avliden (likhund markerar). Täcket var förmodligen blodigt och Tishko avlägsnade detta senare, dock gick blod igenom till täcket under, men inte tillräckligt för att han skulle reagera på detta. Kroppen togs till badrummet och där styckades den (knivspår i golvet).
Citera
2020-05-15, 13:53
Medlem
Kollade precis på efterlyst och tycker inte mamman visade så mycket känslor som en normal mamma hade gjort. Man ser tydligt på hennes käke att hon är gammal pundare...
Citera
2020-05-15, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Någon skrev det här tidigare men efter att ha läst hela FUP så är det ingen tvekan om att Wilmas pappa har förgripit sig på henne sexuellt under hennes barndom. Stackars flicka blev sviken hela sitt liv av varenda man hon litade på och älskade.

Läs FUP själv istället för att sprida rykten som kan förstöra någons liv. Det är teoretiskt möjligt att BO har varit utsatt för något, men FUP visar på intet sätt att fadern varit på henne. Se själv! Jag tror, med stöd av FUP, att det sexuella förgripandet har skett av MGM, och det var nog det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Håller med. Den största psykos-varningsflaggan, förutom själva brottet, är för mig hur MGM betett sig på E6 mellan Ljungskile och Uddevalla. Flera personer ringer till 112 och varnar för en knasboll som går på motorvägen, och han blir till slut upplockad av patrull.

Det är fullt möjligt att det inte räcker till rättspsykiatrisk vård istf. fängelse. Svårt att i efterhand visa att MGM befunnit sig i en akut psykos vid brottstillfället, speciellt om hans mående numera är bättre.

Jag tror dock INTE att han inte minns vad som hänt. Möjligen om han varit bensad till helvete under mordet, men övervakningsbilderna från Netto visar inte en benso-zombie enligt mig.
Inte en chans att han skulle ha minneslucka. Jag har träffat folk med svåra psykoser (läkarstudent, gjort praktik på psyk och ska jobba där i sommar) och de har ALLTID kunnat redogöra för sina vanföreställningar och beteenden långt efter att den värsta flippen är borta och/eller de är friska.
Citera
Medlem
Citat:
Någon skrev det här tidigare men efter att ha läst hela FUP så är det ingen tvekan om att Wilmas pappa har förgripit sig på henne sexuellt under hennes barndom. Stackars flicka blev sviken hela sitt liv av varenda man hon litade på och älskade.
Fast det vet vi ju inte....behöver ju inte vara sant för att nån postade det..
Wilmas egna syster säjer i förhör att Tishko var Wilmas första sexuella erfarenhet...
Citera
2020-05-15, 13:56
Medlem
En annan sak jag funderat över är när polisen tog sig in i lägenheten och anhöll Tischko, då låg han och sov i soffan i vardagsrummet. Detta är ju den förmodade dödsplatsen och verkar ha varit mer blodsbesudlad (innan städning) än sovrummet.
Det förefaller ganska stört att frivilligt lägga sig och sova i det rum där våldshandlingen ägt rum.

Konstigt att det inte gjorts någon paragraf 7 på T.
Citera
2020-05-15, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Inte en chans att han skulle ha minneslucka. Jag har träffat folk med svåra psykoser (läkarstudent, gjort praktik på psyk och ska jobba där i sommar) och de har ALLTID kunnat redogöra för sina vanföreställningar och beteenden långt efter att den värsta flippen är borta och/eller de är friska.

Det är exakt min egen erfarenhet. Han kommer inte att kunna använda den utvägen! Alkohol/sömntabletter/benso kan ge ordentlig blackout, men det finns inget i FUP som tyder på det.
Citera
2020-05-15, 13:58
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Den uppfattningen fick jag också. Och en mamma som brydde sig mer om sin nya familj. Tyckte synd om familjen innan, när jag läste fup har jag helt ändrat uppfattning. Stackars Wilma men jag tror hon har det bättre nu.. 😪🌹
Citera
2020-05-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Finns ingen skarp skillnad mellan drogutlöst och akut medicinsk psykos. Det man kan se är att cannabisbruk korrelerar med schizofreni (möjligen självmedicinering) som också korrelerar med psykos. Allt korellerar desutom svagt (ja, även cannabis självt) med våldsutövande. Hönan/ägget är inte löst.

Fast när det gäller rättsväsendet sätt att döma eller ta hänsyn till psykoser så gör det det.
Citera
2020-05-15, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Fast när det gäller rättsväsendet sätt att döma eller ta hänsyn till psykoser så gör det det.

Det tror och hoppas jag knappast. Och om de mot förmodan gör det står de på svag grund, evidensmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in