Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
SD var nog den som droppade avslöjanden både vad det gäller HD och LW:s underliv och ev blödande till resp kvinna.
Mycket troligare än att LW skulle ha avslöjat för HD att hon blödde vid merparten av samlagen hon och SD hade (som nu visat sig inte stämma enl andra älskare/barnmorska).
Jag tror inte att LW på något sätt anförtrott sig till HD. LW stördes ju över att HD tillfrisknade.
Däremot kan ju LW, i samband med att hon "informerade" HD om sin och SDs relation, mycket väl ha nämnat att de minsann har sex ofta och hursomhelst. Antagligt har väl LW inte nämnt specifikt om hon blödde.
Dock är det ju olika hur kvinnor mår under sin menstruation, vissa mår illa med smärta eller annat obehag och vissa bekommer det inte alls, utan kan göra vad de annars gör när de inte menstruerar.
Varför tror folk att LW skulle gått till barnmorska för att det kanske inte stör henne att ha sex vid menstruation? Samma när kvinnor börjar komma in i klimakteriet med oregelbunden menstruation som hoppar över någon månad och ibland rikligare blödning. Det är ju en vanlig företeelse, har man inte desto mer besvär av det, köper man väl bara en burk järntabletter på apoteket. Alla kvinnor i den åldern vet att det är övergående, att nackdelarna med med ökad risk för blodpropp med östrogenbehandling som kan jämna ut ev besvär.
Det är väl framkastat som en spekulation om hur LWs dna/blod kommit dit.
Den lilla mängd som fanns i skon, på insida av plösen, verkar för mig lite för lite i relation till den skadebild som framkommer. Men passar ju mer vid att de skulle ha stått och tagit en snabbis ute i det fria (om nu SD hade sneakers på, lite mensblod som sipprar längs ben hamnar väl på insidan av skon). Jag är väldigt tveksam till att man effektivt kan tvätta bort exempelvis rester av blod från ett par sådana skor, på labb borde det nog isåfall hittat en del rester vid kanten där textilmaterialet möts till sulan.