Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Det blir jo for å være en del av rigget, "stagingen", slik at det skal se ut som en ekte kidnapping. Det er hypotesen vi har. TH peker stadig på disse mennene. Men jeg tror han kanskje hadde flaks med dem. Rett og slett. Det vil alltid være noe å peke på. Jeg synes det er rart at profesjonelle kidnappere lar seg fange på kamera. Men noen mener de kan ha vært leid inn for å ha noe å peke på.
Kanskje han hadde flaks. Uansett hvordan man prøver å løse denne gåten, er det ting som blir vanskelige å forklare. Tilfeldigheter finnes, selv om GW Persson ikke tror det. Politiet har (tilsynelatende) først tenkt at disse ikke kunne være tilfeldige, for så å tenke at de ikke har noen rolle.
Jeg er enig i at «profesjonelle» ville unngått å la seg fange på kamera hvis de kunne. Og overvåkningen på Futurum er lett å se. Hvis de ønsket å sjekke om Tom var på jobb, kunne de nok gjort det mer diskret.
Sett at de var en del av «rigget», kunne de ha vært de samme personene som man spekulerer i hvorvidt har hjulpet TH med andre ting. Vi er vel alle enige om at han må ha hatt medhjelpere.