2020-05-15, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, at de er klare på hva motivet er, er spennende! Da kan de ikke bare tro ut fra rykter? Da har de antagelig noe konkret.

Jag tror ingen är riktigt klar över motivet. Detta mord är så meningslöst. Jag tror inte EH hade stora krav i livet, och hon hade nöjt sig med en summa som inte hade påverkat TH ekonomiskt.

Jag har kommit fram till att det är djupare än pengar, där pengar är något helt annat för TH än för folk flest. Det handlar om pengarnas makt, och kontroll av omgivningen med hjälp av pengar. I stort och smått. Från äktenskapsförord till elektriker. Det visade sig när TH vill, att EH tar in offerter för enkla reprationer och underhåll på huset. Vanligt folk ringer hantverkare eller frågar grannarna om de känner till någon förmåga i närområdet.

Det är ofta vi undrar varför folk gör som de gör, utan att få ett vettigt svar.
Citera
2020-05-15, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ingen i nær relasjon ville latt seg fange på kamera med vilje på den måten.
Det har du nok rett i. Jeg tenkte i så fall på en relasjon som ev ikke er veldig nær, eller en relasjon av en relasjon som ikke er veldig nær.

Men hvis denne saken ikke involverer nære relasjoner i det hele tatt, kan Futurummennene være i ganske nær relasjon med oppdragsgiver.
Citera
2020-05-15, 10:39
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Fint skrevet. Noen burde vise denne til barna.

Tack för att du tycker så. Jag säger inte barnen är delaktig, fast det dom borde tänka på, är att det er denna uppfatning av dom som vi andra får.

Citat:
"Någon HAR faktiskt årsakat detta."

Det er nettopp det. Like utrolig, uansett hvem man peker på. For er det en ting politiet virker sikre på, så er det at dette ikke er en kidnapping. Det er drap, og åstedet er Sloraveien. Kandidatene blir derfor ikke så mange.
Alle navn som har dukket opp med en heftelse ved seg er sjekket ut. En etter en.
Nå vil bana at politiet skal gå 18 mnd tilbake i tid, starte på nytt, med spor som ikke finnes.
De kan sikkert finne noen privatetterforskere som vil gjøre dette. Som kun vil jobbe i retningen de ønsker. Men politiet vet at det er et blindspor.

De borde absolut hyra privata, som har möjlighet att ta genvägar som polisen inte kan. Därefter överlåta det dom eventuellt hittar av bevis åt polisen.
Vad är det värste som kan hända i så fall? Att dom hitter AEH? Att TH frias? Att man förlorar några miljoner utav miljardena?
För mig hade valet vore mycket lätt.
Citera
2020-05-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det har du nok rett i. Jeg tenkte på en relasjon som ev ikke er veldig nær, eller en relasjon av en relasjon som ikke er veldig nær.

Altfor stor risiko involvert.
Citera
2020-05-15, 10:40
Avslutad
Citat:

De er jo omtrent maskerte. Og hvem kan ha hatt gode forutsetninger for å vite noe om bildekvaliteten bildekvaliteten på overvåkningen og at man dermed ville bli svært vanskelig gjenkjennbar? I mine øyne kan man ikke utelukke personer i Tom Hagens nære krets her.
Citera
2020-05-15, 10:41
Medlem
Citat:
Altfor stor risiko involvert.
Du har sikkert rett.
Fra mitt tillegg i sitatet over:
Men hvis denne saken ikke involverer nære relasjoner i det hele tatt, kan Futurummennene være i ganske nær relasjon med oppdragsgiver.
Citera
2020-05-15, 10:42
Medlem
Citat:

Det kan jo også være at politiet HAR identifisert de og sjekket de ut av saken, men av taktiske grunner ikke har sagt det offentlig. Det som derimot er interessant, er at de offentlig gikk ut og avlyste 'jakten' - noe som provoserte TH voldsomt. Hvorfor det?

Og at han skulle fortelle politiet, hva som skulle være interessant for etterforskningen, er jo hvis man tenker over det, helt hinsides. (Med mindre det er noe dønn konkret han ber politiet sjekke ut)
Citera
2020-05-15, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Tack för att du tycker så. Jag säger inte barnen är delaktig, fast det dom borde tänka på, är att det er denna uppfatning av dom som vi andra får.

De borde absolut hyra privata, som har möjlighet att ta genvägar som polisen inte kan. Därefter överlåta det dom eventuellt hittar av bevis åt polisen.
Vad är det värste som kan hända i så fall? Att dom hitter AEH? Att TH frias? Att man förlorar några miljoner utav miljardena?
För mig hade valet vore mycket lätt.

Jeg tenker at TH aldri vil gå med på det. Og barna har ikke pengene. Ennå. De får først penger hvis faren dømmes for mord på AE. Da kan de selvsagt benytte arven til å prøve å frikjenne sin far.
Citera
2020-05-15, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Det kan jo også være at politiet HAR identifisert de og sjekket de ut av saken, men av taktiske grunner ikke har sagt det offentlig. Det som derimot er interessant, er at de offentlig gikk ut og avlyste 'jakten' - noe som provoserte TH voldsomt. Hvorfor det?

Og at han skulle fortelle politiet, hva som skulle være interessant for etterforskningen, er jo hvis man tenker over det, helt hinsides. (Med mindre det er noe dønn konkret han ber politiet sjekke ut)

Er også interessant at dette skjedde i samme tidsrom som vi nå vet at politiet endret sin hovedhypotese.
Citera
2020-05-15, 10:44
Medlem
Citat:

Jeg har tenkt tanken, men da må de være samme personene som rygget inn 09.05 mot Sloraveien.
Hvis det er folk i nær relasjon innebærer det en kjemperisiko.
Citera
2020-05-15, 10:48
Medlem
Citat:
Jeg har tenkt tanken, men da må de være samme personene som rygget inn 09.05 mot Sloraveien.
Hvis det er folk i nær relasjon innebærer det en kjemperisiko.

Det tror jeg ikke.
Citera
2020-05-15, 10:50
Medlem
Citat:
Det tror jeg ikke.

Hva slags oppdrag mener du mennene på kamera har fått, og hvordan ble de kontaktet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in