2020-05-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Det er jo bare beina som er i igjen nå, og jeg tenker det er en god mulighet for at de ikke finnes på det stedet de opprinnelig lå, på grunn av sjødyr osv.
Satt akkurat og så på et kurs i å bli kvitt lik: https://whatculture.com/offbeat/10-ways-to-dispose-of-a-dead-body-if-you-really-needed-to?page=3

Nei men de kan uansett være et sted. Vil et bein flyte opp om sjødyr har dradd det med seg til et annet sted?
Citera
2020-05-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja mange av oss ville vel tenke som du, men ikke alle? Vi vet lite om økonomien til disse barna og hva de egentlig lever av. Vi vet at eldstedatteren er prest, og det kan umulig være forenlig med å være grådig. Samtidig uttaler de jo seg samlet, så hva diskusjonen har gått på internt før denne uttalelsen vet jo ingen. I tillegg ønsker de jo så klart at han ikke er skyldig. Et slikt scenario er nok vanskelig og ta inn i det hele tatt.
At man resten av livet skal leve med en slik tragisk hendelse i livet er kanskje mer enn de fleste klarer å forholde seg til.

Tack och lov så har barnen egen advokat. Jag har inga synpunkter på att barnen separerar företaget från det som skedde med mamma. Det är två olika saker, privatliv och jobb, där det är tre barn som alla är individer

Barnen har växt upp med företaget, jobbat där och ägnat sina liv till att arbeta där. De är delaktiga i framgången, trots formellt ägande. Varför ska de förlora ännu mer?

Att vilja behålla det man har rätt till, är inte det jag definierar som "grådig". Jag hoppas verkligen att de mitt i sorgen har en advokat som kan tillvarata och balansera deras intressen i denna svåra tid.
Citera
2020-05-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg har tenkt tanken, men da må de være samme personene som rygget inn 09.05 mot Sloraveien.
Hvis det er folk i nær relasjon innebærer det en kjemperisiko.

Ja, en ting er hvem det er, men hvis dette er de som rygget opp kl 0905, hva skulle de utenfor Futurum før det? De visste vel at TH ikke hadde reist fra Sloraveien ennå?
Citera
2020-05-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, en ting er hvem det er, men hvis dette er de som rygget opp kl 0905, hva skulle de utenfor Futurum før det? De visste vel at TH ikke hadde reist fra Sloraveien ennå?

Det blir jo for å være en del av rigget, "stagingen", slik at det skal se ut som en ekte kidnapping. Det er hypotesen vi har. TH peker stadig på disse mennene. Men jeg tror han kanskje hadde flaks med dem. Rett og slett. Det vil alltid være noe å peke på. Jeg synes det er rart at profesjonelle kidnappere lar seg fange på kamera. Men noen mener de kan ha vært leid inn for å ha noe å peke på.
Citera
2020-05-15, 10:56
Medlem
Citat:
GHH kan ha et hevnmotiv kanskje? Men ikke et økonomisk motiv. Da må TH være involvert i tillegg tenker jeg.

Var ikke motiv jeg lurte på for da blir det mye spekulasjon, men TH vet vi jo er siktet så politiet mener jo tydelig at etterforskningen viser at han er involvert.

I så måte er det jo en viktig bit om noen kom inn i GHH sin stilling eller om den stillingen bare ble lagt på is. Dere snakker mye om VE så jeg lurte bare på om han kom inn i den stillingen.

Å sitte i styret er som sagt ofte ganske perifèrt. Et styre møtes jo ikke så kjempeofte, med mindre det er store konsern og spesielle tider og endringer osv.

Tenkte siden du snakket om at VE har forlatt en god stilling til å bli ansatt hos TH så har han hatt fast stilling på Futurum etter GHH?
Citera
2020-05-15, 10:57
Medlem
Citat:
Hva slags oppdrag mener du mennene på kamera har fått, og hvordan ble de kontaktet?

Jeg tror det er to random personer som ikke har noe med den saken og gjøre.
Citera
2020-05-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Var ikke motiv jeg lurte på for da blir det mye spekulasjon, men TH vet vi jo er siktet så politiet mener jo tydelig at etterforskningen viser at han er involvert.

I så måte er det jo en viktig bit om noen kom inn i GHH sin stilling eller om den stillingen bare ble lagt på is. Dere snakker mye om VE så jeg lurte bare på om han kom inn i den stillingen.

Å sitte i styret er som sagt ofte ganske perifèrt. Et styre møtes jo ikke så kjempeofte, med mindre det er store konsern og spesielle tider og endringer osv.

Tenkte siden du snakket om at VE har forlatt en god stilling til å bli ansatt hos TH så har han hatt fast stilling på Futurum etter GHH?

Ser ut til å ha skjedd en overlapping der. Ryktes at det har vært en konflikt mellom TH og GHH. Som også mistet styreverv sies det, men ser ikke hvor det skal ha vært. De driver fremdeles Condis sammen. Og han var der to dager før AE forsvant. Veldig aktiv i media. Uten at jeg har spekulert videre i det. Kan det tyde på skyld?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg tror det er to random personer som ikke har noe med den saken og gjøre.

Da tror vi likt.
Citera
Medlem
[quote=agvvv| Men noen mener de kan ha vært leid inn for å ha noe å peke på.[/QUOTE]

Ja, men det som skurrer da er antall involverte. TH står neppe bak dette alene, på den annen side har han nok heller ikke dratt inn "statister" i opplegget
Senast redigerad av Alsagio 2020-05-15 kl. 11:03.
Citera
2020-05-15, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror ingen är riktigt klar över motivet. Detta mord är så meningslöst. Jag tror inte EH hade stora krav i livet, och hon hade nöjt sig med en summa som inte hade påverkat TH ekonomiskt.

Jag har kommit fram till att det är djupare än pengar, där pengar är något helt annat för TH än för folk flest. Det handlar om pengarnas makt, och kontroll av omgivningen med hjälp av pengar. I stort och smått. Från äktenskapsförord till elektriker. Det visade sig när TH vill, att EH tar in offerter för enkla reprationer och underhåll på huset. Vanligt folk ringer hantverkare eller frågar grannarna om de känner till någon förmåga i närområdet.

Det är ofta vi undrar varför folk gör som de gör, utan att få ett vettigt svar.

Vel ikke stilt så store krav. Du er klar over at AEH ifølge denne ektepakten ikke engang hadde hatt råd til å kjøpe sin egen bolig noe som bekreftes ved at hun hadde lett etter utleieleiligheter på nett.
Å gå fra å bo i enebolig og ha hytte til å måtte leie bosted er vel veldig uverdig.

La oss si denne summen på 200000 kr er steget til 450000 kr. Hun hadde muligens hatt til egenkapitalkravet ved kjøp av en liten leilighet, men hadde hun fått låne resten? Neppe, hun var minstepensjonist og ville hatt problemer med å nedbetale dette lånet.

Tror heller ikke AEH forventet mye, men så lite at hun var villig til å leie leilighet resten av livet. Neppe.
Citera
2020-05-15, 11:05
Avslutad
Citat:
Det blir jo for å være en del av rigget, "stagingen", slik at det skal se ut som en ekte kidnapping. Det er hypotesen vi har. TH peker stadig på disse mennene. Men jeg tror han kanskje hadde flaks med dem. Rett og slett. Det vil alltid være noe å peke på. Jeg synes det er rart at profesjonelle kidnappere lar seg fange på kamera. Men noen mener de kan ha vært leid inn for å ha noe å peke på.

Kanskje han hadde flaks. Uansett hvordan man prøver å løse denne gåten, er det ting som blir vanskelige å forklare. Tilfeldigheter finnes, selv om GW Persson ikke tror det. Politiet har (tilsynelatende) først tenkt at disse ikke kunne være tilfeldige, for så å tenke at de ikke har noen rolle.

Jeg er enig i at «profesjonelle» ville unngått å la seg fange på kamera hvis de kunne. Og overvåkningen på Futurum er lett å se. Hvis de ønsket å sjekke om Tom var på jobb, kunne de nok gjort det mer diskret.

Sett at de var en del av «rigget», kunne de ha vært de samme personene som man spekulerer i hvorvidt har hjulpet TH med andre ting. Vi er vel alle enige om at han må ha hatt medhjelpere.
Citera
2020-05-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tortochot
Kanskje han hadde flaks. Uansett hvordan man prøver å løse denne gåten, er det ting som blir vanskelige å forklare. Tilfeldigheter finnes, selv om GW Persson ikke tror det. Politiet har (tilsynelatende) først tenkt at disse ikke kunne være tilfeldige, for så å tenke at de ikke har noen rolle.

Jeg er enig i at «profesjonelle» ville unngått å la seg fange på kamera hvis de kunne. Og overvåkningen på Futurum er lett å se. Hvis de ønsket å sjekke om Tom var på jobb, kunne de nok gjort det mer diskret.

Sett at de var en del av «rigget», kunne de ha vært de samme personene som man spekulerer i hvorvidt har hjulpet TH med andre ting. Vi er vel alle enige om at han må ha hatt medhjelpere.

Ja, jeg er enig i det. Men jeg tror AE var død da TH dro hjemmefra ca 09.05 Så kom medhjelper(e).
Var det noen som nevnte at det kan ha blitt benyttet trillebår? synes å huske det. Det kan forklare politiets enorme interesse for baksiden av huset mot skogholtet. Hjulet kan ha laget spor i bakken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in