Citat:
Ursprungligen postat av
zorreborre
Vad tycker du att en butik skall göra åt det?
Om du beställt en 5m lång matta så är det självklart ditt ansvar att kontrollera att du kan få in den dit den skall, eller är du en special snowflake?
Hejsan, jag skulle vilja köpa den här bilen.
Men, jag har inget körkort, hur löser vi det, ordnar ni en förare åt mig?
det går att få upp den men av dem som vet hur man gör det som mattlandet som inte hade några problem att få upp en matta rakt in i rummet jag skulle ha den, inte av en enda person som inte visste, det är som att leverera en bil utan däck där man måste sätta på däcken själv, det är sån information som ska vara tydlig, bauhaus som någon nämnde så finns det tydligt en tillägs tjänst där är det tydligt att inbärning inte ingår i fraktkostnaden man missar det inte jag skulle omöjligen missa det, men med kilandsmattor så står det ingenstans, man måste gissa eller vara tillräckligt van att veta hur all frakt fungerar, har aldrig varit med om frakt där något ställs långt bort från dörren så jag hade ingen information om hur det fungerar har alltid fått allt levererat till dörren, köper jag en tv så flyttas tvn tillräckligt nära dörren för att jag ska klara av att dra upp den, den lämnas inte flera meter bort på utfarten så jag sitter fast med en tv ute utan möjlighet att kunna flytta den, dem nämnde också att dem normalt fall hade hjälpt mig om inte det vore för corona så corona ändrade detta, och dem hade ingen information alls om det i förväg med det, alltså så måste man veta i förväg vilket jag inte gjorde.