Citat:
Ursprungligen postat av
zzcool
hej jag köpte nyligen en matta på avbetalning för över 10 000.kr det krävdes mycket för att ens betalningen skulle gå igenom, iallafall när dem lämnade den så fick jag då veta att uppbärning inte ingår så jag har nu en matta på 5 meter längd som ska upp till min lägenhet 4 meter upp, när jag går in på deras sida så finns det 0 information att bärning till dörren inte ingår, jag har helt oförberedd dem vägrar ta tillbaka den och gör ingenting mer nu, så jag undrar har jag någon rätt i detta, vem köper något stort och tungt och inte förväntar sig hjälp att få det till dörren, vem köper en 60 tums tv och förväntar sig att den lämnas på avfarten som standard har alltid fått hjälp att få tvn till dörren om jag köpt en, enligt mig så är det en självklarhet att uppbärning finns med om inte det tydligt står att det inte gör det, står varken i ordern eller i vanligt frågor.
Nej, det är inte en självklarhet. Står det inte uttryckligen att dom levererar till dörr så har dom inte lovat det. Det är sådant man ska kolla upp innan man beställer så att man inte behöver bli frustrerad efter.
Men det är väl bara att anlita en flyttkarl? Det brukar inte vara så hög timtaxa.