Citat:
Ursprungligen postat av
zzcool
hej jag köpte nyligen en matta på avbetalning för över 10 000.kr det krävdes mycket för att ens betalningen skulle gå igenom, iallafall när dem lämnade den så fick jag då veta att uppbärning inte ingår så jag har nu en matta på 5 meter längd som ska upp till min lägenhet 4 våningar upp, när jag går in på deras sida så finns det 0 information att bärning till dörren inte ingår, jag har helt oförberedd dem vägrar ta tillbaka den och gör ingenting mer nu, så jag undrar har jag någon rätt i detta, vem köper något stort och tungt och inte förväntar sig hjälp att få det till dörren, vem köper en 60 tums tv och förväntar sig att den lämnas på avfarten som standard har alltid fått hjälp att få tvn till dörren om jag köpt en, enligt mig så är det en självklarhet att uppbärning finns med om inte det tydligt står att det inte gör det, står varken i ordern eller i vanligt frågor.
Dom har ångerrätt på 90 dagar så det är klart att du kan lämna tillbaka den. Så här står det på deras hemsida.
https://www.kilandsmattor.se/vanliga-fragor/
Hur fungerar retur och vad kostar returfrakt?
Returfrakten är helt gratis. Hela köpbeloppet betalas tillbaka inklusive ursprungsfrakten och eventuell fakturaavgift. Du får en returfraktsedel från oss som du använder för att skicka tillbaka mattan eller mattorna med genom DHL.
Vänd dig alltid till oss innan du returnerar din vara. Du får en förtryckt fraktsedel från oss som du sedan använder för din retur. Om du fick din order hemlevererad kommer DHL, efter bokning, att hämta mattorna hemma hos dig eller företaget för leverans till oss på Kilands mattor. Hämtade du ut din order på ett Servicepoint-ombud lämnar du in din order för retur på samma ombud eller ett annat om du hellre vill det. Betalade du med kort för vi tillbaka pengarna till ditt konto, valde du faktura makulleras din faktura när vi mottagit din retur.
Vill du hellre använda ett annat transportbolag än DHL (som vi använder) går det självklart bra, men då står du som kund för den faktiskta fraktkostnaden.