Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Nu fanns ju chansen att stoppa viruset i kina nångång i början på Januari. Giesecke kunde tyvärr inte vara där och stoppa detta...
- Vad gjorde Johan Giesecke när omvärlden fick vetskap om krisen i Wuhan? Försökte Johan Giesecke snabbt mobilisera motåtgärder så tidigt som möjligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
WHO påtalade ju senast igår att viruset är här för att stanna. Vilket även du förstår.
- Så länge som dom högsta företrädarna i världen för smittskydd har bestämt sig för att viruset är här för att stanna, så kommer det att bli så. Självuppfyllande profetia.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Du kan inte stoppa människors rörlighet särskilt länge.
- Det går. Frågan är hur önskvärt det är att stoppa människors rörlighet. Men det är långtifrån omöjligt att stoppa människors rörlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Totalt omöjligt och skulle få långt mer katastrofala följder än ett ganska harmlöst virus med 0,5-1% dödlighet och då nästan uteslutande i riskgrupper.
- Det låter inte som ett harmlöst virus. Hur hårt slår sjukdomen mot individer som överlever infektionen? Hur många behöver vård? Hur många drabbas av bestående skador?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Det är inte Giesecke som säger detta. ECDC (Eu´s smittskyddsenhet) var ute idag och påstod samma sak.
- Johan Giesecke säger just precis det. Men jag är införstådd med att Johan Giesecke inte är ensam om att uttrycka dessa ståndpunkter. Johan Giesecke är inte ensam skyldig till att Covid-19 sveper över världen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Stängda gränser hjälper noll och inget mot en pandemi. vilket ju är ganska självklart med lite logiskt tänkande.
- Den sortens logiskt tänkande besitter jag icke.
Citat:
Ursprungligen postat av
assurbanipal999
Han har inte helt fel. Fast jag skulle inte skjuta dej. Nån gång ibland kan man läsa att du inte bara ljuger.
Men Uffe Den Dumme förtjänar att skjutas. Han är en extremt falsk och oärlig människa (eller snarare odjur) som förvränger verkligheten och försöker lura folk som har svårt att själv tänka.
- Förvisso är Ulf-Utredaren irriterande. Men det är frivilligt att svara honom. Jag svarar på Ulf-Utredarens frågor eftersom det hjälper mig att tänka igenom hur jag formulerar mina egna ståndpunkter.
Citat:
Ursprungligen postat av
assurbanipal999
Han är farlig och bör skjutas. Hellre att såna skitstövlar som han dör än en massa människor dör pga Uffe Den Dummes lögner.
- Det är inte några skribenter på Flashback som orsakar massdöd, oavsett hur osmakliga åsikter dom än uttrycker. Skulden till massdöden ligger hos myndigheter och deras personal.