2020-05-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Alla medicinska journaler är sekretessbelagda tyvärr
Om jag minns rätt så visade P7:an att han uppvisade en allvarlig psykisk störning både vid brottstillfället och vid undersökningstillfället. Men mer får vi inte veta. Det har hänt att det i en fup innehållit hela skrivelsen från psykiatrin vad som framkommit vid P7an och varför man tolkar det som man gjort, men inte i detta fallet, och inte i de flesta fall. Jag har bara sett det en eller två gånger.
Citera
2020-05-14, 19:48
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Noep det lär det inte bli. Mats Alm hade enorm tur och höll sig till sin story från dag 1. Dessutom såg låg det inget huvud i garderoben i deras bostad, och inte heller var deras bostad nersölad av blod och DNA. Inte heller kunde man utesluta annan gärningsman, så nej det lär vi inte se här.
Men han hittades ju där Lindas kropp brändes, och hans story slogs ju ned ganska snabbt så varför skulle inte man kunna hugga huvudet och spara det om hon dött naturligt eller dödats av någon annan om man kan tros att man släpar ut blivande frun som dött och bränner hennes kropp?
Citera
2020-05-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nej cementet var relaterat till ett annat fall där mördaren blev frikänd.
Det var ju jag som hänvisade till just det fallet när du citerade tidigare🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du har missat det isåfall. Dom reagerade på massor, kläder, smink osv som var kvar. Även tandborsten reagerade dom på, för den skulle hon inte lämnat.

Menar väl det... bra!

Jag trodde inte att någon skulle toppa Billy Fagerström som korkad mördare men se på fan!
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Han åkte dit och betalade med hennes kort för att det ska se ut som att det är hon som åkt dit. Det ska se ut som hon åkt till Gbg och att man ska leta där. Han gick av i Ljungkile för att ingen ska kunna vittna om att de sett honom i Gbg och ska misstänka att han åkt dit med henne. Väl i Ljungkile gör han sig av med jackan och bankomatkortet förmodligen i nån bäck eller i vattnet, eller i leran i hopp om att folk ska hitta det och det skulle bevisa att hon varit i Ljungkile efter hon varit hos honom och han har ju ”inte åkt dit för han har inte betalat nån biljett med sitt kort”.Han går hem för om han skulle betala hemresan med sitt kort så skulle det vara ett bevis på att han tåg dit. Därför gpr han hem i mörkret och tror att allt är frud o fröjd och väl hemma kan han bara säga om han blir konfronterad att han suttit hemma hela kvällen. Otur bara att det var polisen som körde honom hem !

Ja, mycket möjligt. Det skulle vara väldigt kallt gjort så nära efter mordet. Hans beteende vid E6 får mig dock att tänka att det var en panikresa som han ångrade i höjd med Ljungskile. Men det du skriver är också väldigt möjligt. Ett försök till villospår.
Citera
2020-05-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Flickans pappa har våldtagit henne, de har maskerat dessa delar i FUP men det framgår tydligt. Hennes familj verkar vara WT. Det är deras fel hon har hamnat i sådant sits att hon inte har någonstans att ta vägen så hon stannar med den här idioten. Mamman ville inte hon skulle bo med henne och hennes kille. vad är det för mamma egentligen? Beklagligt. Sedan blir hon mördad av psyk-kurden.
Kan du motivera vad i fupen som får dig att dra den slutsatsen?

Jag tolkade det nämligen inte alls så när jag läste. Tolkade det snarare som att pappan hade varit våldsam mot henne vid något tillfälle, men jag kan ju givetvis ha feltolkat.
Citera
2020-05-14, 19:52
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Även de som inte är skrivna hos sina pojkvänner då eller?

Vi kommer att behöva en otrolig mängd socialarbetare iallafall.
Det är inte så vanligt och kräver bara mindre omfördelning av skattepengarna. Mindre menskonst och fler socialarbetare.
Citera
2020-05-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej det visas inte mer än som det paket dvs inlindat i folie med brun tejp. Inga foton på ansiktet - Tack och Lov!

Däremot finns foton på blodbilder och de blodspår samt DNA som man genom teknik fått fram i lägenheten i flouriserat blå färg.

Tack för svar, blod fixar jag
Citera
2020-05-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns inte en enda bild på några kroppsdelar. Du kan vara lugn. Sånt maskas i princip alltid, med några få undantag.

Tack för svar, jag är intresserad av att läsa fler så det är bra att veta att det är sällan sånt visas
Citera
2020-05-14, 19:56
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har funderat i samma banor - ovanligt många besök i sin egna bostad - hela 5 st - under en och samma dag som MGM arbetar. Och det var väl om jag inte minns fel någon av arbetsdagarna strax innan han blev hämtad av Polisen?

Vissa dagar hade MGM bil i arbetet har jag läst FUP:en men kan inte riktigt hitta något om bil var transportmedlet just DEN dagen (fast det låter troligast för att hinna emellan sina brukare kan jag tycka!) och om just DEN arbetsbilen har dammsugits på spår: blod, DNA etc

Tänker att det kan gå fortare med bil att till och från sina brukare - transportera bort kroppsdelar som kan vara i mindre delar/styckad kropp. Finns kanske lite olika soptunnor/containrar längs med MGM:s färdväg? MGM kan iaf inte ha avvikit alltför mycket på sin färdväg den dagen trots arbetsfordon - men tillräckligt kanske?

Förutom att blod från W har hittats i MGM far's bil (iaf en SUV) på solskyddet så tänker jag att bortforslandet av kroppsdelar kan ha skett i två olika bilar = min teori ovanför i arbetsfordonet och i SUV.

Polisen kommer nog (om de inte redan har gjort det redan) att kontrollera arbetsfordonet vid något tillfälle kan jag tro.

Arbetsfordonet er nog kontrollerat.
Fup. side962
Citera
2020-05-14, 19:57
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag minns rätt så visade P7:an att han uppvisade en allvarlig psykisk störning både vid brottstillfället och vid undersökningstillfället. Men mer får vi inte veta. Det har hänt att det i en fup innehållit hela skrivelsen från psykiatrin vad som framkommit vid P7an och varför man tolkar det som man gjort, men inte i detta fallet, och inte i de flesta fall. Jag har bara sett det en eller två gånger.
Inte en chans att han juridiskt kommer bedömas lida av Allvarlig psykisk störning. Han har metodiskt (men extremt taffligt) försökt dölja spår. Det räcker. Han kommer dömas för mord. Något annat finns inte på kartan. Våra fängelser är fulla med psykopater.
Citera
2020-05-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Inte en chans att han juridiskt kommer bedömas lida av Allvarlig psykisk störning. Han har metodiskt (men extremt taffligt) försökt dölja spår. Det räcker. Han kommer dömas för mord. Något annat finns inte på kartan. Våra fängelser är fulla med psykopater.
Det stämmer. Kanske beroende på att psykopati inte klassas som "allvarlig psykiskt störning" utan som en personlighetsstörning.

För att få rättspsykiatrisk vård så innebär det att man har i princip samma kriterier som för icke-brottslingar som ska tas in på en LPT - lagen om psykiatrisk tvångsvård, samt lite till. Så absolut så krävs det väldigt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in