2020-05-14, 18:23
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Folk läser inte FUP ordentligt och sen har de mage att ifrågasätta varför man tror att mordet skedde där med tanke på blodbilden och övriga spår. Blir inga detektiver av dem inte... 😅
Tack! Trodde jag blivit dum i huvudet om jag missuppfattat detta.
Citera
2020-05-14, 18:24
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Kan detta bli ett nytt Mat s Al m mål där man inte kan dömma för mord pga idiotisk lagstiftning?

Kan det absolut bli.
Citera
2020-05-14, 18:24
Medlem
Hoylers avatar
För tredje gången då, är det någon som har i minne vilken sida i FUP'n som täcker smsen med styck/sex-innehållet?
Citera
2020-05-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Kan detta bli ett nytt Mat s Al m mål där man inte kan dömma för mord pga idiotisk lagstiftning?

Noep det lär det inte bli. Mats Alm hade enorm tur och höll sig till sin story från dag 1. Dessutom såg låg det inget huvud i garderoben i deras bostad, och inte heller var deras bostad nersölad av blod och DNA. Inte heller kunde man utesluta annan gärningsman, så nej det lär vi inte se här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du läst fup skulle du veta att innan hon träffade fanskapet så var hon duktig i skolan, stark, med god självkänsla och gott självförtroende. Tyvärr var hon bara 15 år när hon träffade killen. Lätt att forma och manipulera, ingen livserfarenhet, visste inte hur saker och ting skulle vara. Det sjuka han gjorde med henne blev normaliserat. Det är ett mycket vanligt scenario. Även vuxna kvinnor kan brytas ner i sjuka förhållande, pö om pö.

Vilken sida står det i FUP?
Citera
Medlem
Skulle någon vänlig kunna länka till förundersöknings materialet igen.

Läste ca halva igår men hittar inte länken igen.

Jag tycker det märks ganska tydligt att det dels är en väldigt ung person som begått brottet men även att han verkligen har störningar som ganska tydligt går att koppla till drogmissbruk.

Det är väldigt mycket som är tragiskt med de förhållanden som Wilma kommer ifrån, hennes familj har med säkerhet bidragit till hur hon ser på sig själv. Hon borde bett T dra åt helvette för länge sen.

Tänk att behöva välja mellan att bo på två ställen där man inte trivs alls eller ens känner sig trygg på. Det går nog inte riktigt att föreställa sig. T är otroligt sjuk som utnyttjat detta. Jag önskar att dödstraff fanns i Sverige.

När man läser fuppen så är det solklart att T mördat henne. Att han nekar till allt kommer inte spela någon roll med alla de bevis som finns i lägenheten.

Att han sov på soffan när polisen kom för att gripa honom säger allt.

Han har liksom inte ens brytt sig om att städa upp ordentligt eller slänga saker som tydligt har blod märken. Han måste verkligen varit rätt känslomässigt rubbad efteråt.

Kanske försökte han efter mordet att bli sedd på flera olika platser med kamera för att få ett alibi. Han har verkligen misslyckats med allt så att ens gömma kroppen hade han ju kunnat skippa helt då han struntat i att dölja i princip alla andra spår.
Senast redigerad av Firelinefireline 2020-05-14 kl. 18:30.
Citera
2020-05-14, 18:27
Medlem
Presidents avatar
Inte en chans att han blir friad med allt skit han har lämnat efter sig. No Way! Jag byter namn till Ahmed om han blir friad. Jag har än lite förtroende för rättsväsandet kvar...
Citera
2020-05-14, 18:28
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du läst fup skulle du veta att innan hon träffade fanskapet så var hon duktig i skolan, stark, med god självkänsla och gott självförtroende. Tyvärr var hon bara 15 år när hon träffade killen. Lätt att forma och manipulera, ingen livserfarenhet, visste inte hur saker och ting skulle vara. Det sjuka han gjorde med henne blev normaliserat. Det är ett mycket vanligt scenario. Även vuxna kvinnor kan brytas ner i sjuka förhållande, pö om pö.

Fast, det är också mycket i FUPn, på sida 652, som är maskat, och det verkar ju onekligen som att någonting hände mellan Wilma och pappan. Något som var så pass allvarligt att det skulle kunna anmälas, men aldrig gjorde det.

Nu säger inte jag att hon trots detta inte skulle kunnat ha en bra självbild och självförtroende, men är det som jag tror, så har ju dessa saker satt spår i henne.
Citera
2020-05-14, 18:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag vet inte om jag har missuppfattat någonting, men han skulle väl ha mördat W när han kom hem från Ljungskile. Han kan ju inte ha grävt ner eller dumpat W innan hon var död. Det var väl vid tiotiden den kvällen som grannarna hade hört bråk och skrik från lägenheten.

Nej, jag är ganska övertygad om att hon var död före han åkte till Ljungskile i panik. Där han kom på att han måste hem och städa.

Dom här uppgifterna om tidpunkt för oljud är väldigt spretande, en är säker på att det var kring kl 18, en annan säger att det var senast klockan 20, och en annan tror det var senare.

Det initiala bråket som hördes kring klockan 18 tiden tror jag var när det hände. Ljuden som uppfattats senare tror jag är någon som kommer, som han kallat på hjälp av, som upptäcker vad som hänt och börjar skrika/gorma med honom.
Citera
2020-05-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Nej, någon sådan lagning har jag aldrig gjort!
Du menar väl inte på allvar att du tror på det du själv skriver? Tror du väskan skulle vara intakt och att den inte skulle luckras upp om den legat flera dagar i vatten? Förstår inte riktigt hur du tänker
De flesta väskor är gjorda av syntetmaterial, plast. Och plast bryts ned långsamt. Så väskan skulle kunna vara intakt. tejpen däremot tror jag hade lossat.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Tänker på när det kom ut här att det var huvudet och att det hittades i lägenheten.
Den polisen som läckt ut det ska ju fan inte ha det yrket!
Varför berätta sånt? Förstår verkligen varför åklagaren endast lät några komma åt ärendet efter det. Som han sa för att inte någon skulle läcka och få extra pengar till jul.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Många brudar tänder på tuffa farliga blattar med sina falska eller stulna rolex klockor och sina leasade kukförlängare som BMW, Audi och AMGs.
Medans snälla blyga ärliga Svenska killar som kör runt i en hederlig Volvo är totalt ointressanta.
MGM i detta fall är nog den senare kategorin trots hudfärgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in