Citat:
Ursprungligen postat av
morningcloud
Tack alla som bidragit med uppdatering av fakta och historik angående ekonomin kring geocache-touren! Håller med om att det borde vara media som gräver i detta. Borde vara en munsbit för dem.
Än en gång, det är ju örebroarnas skattemedel som använts och som därför ska redovisas korrekt inom kommunen. Låt oss hålla igång en blåslampa här för att komma till botten med detta. Det finns , som flera av oss misstänker, goda skäl att tro att oegentligheter med pengarna som L*ena kände till, kan vara en del av motivet att tysta henne. Går fallet vidare till HR, som vi får hoppas, kan det här kanske bli en viktig pusselbit.
Detsamma gäller de 17 fuskloggade cacherna, och dess betydelse för paret D*avidsson inför USA-resan. Hur viktiga var de att ha loggade?
Det fetade
1. Kan de dyra presenterna från SD till LW betalats med dessa pengar? Om jag inte minns helt fel vad det var för presenter, så skulle nog dessa vara "godkända" inköp för ändamålet. Följdfrågan blir då, finns det andra dyra "presenter" inköpta som skulle klara en granskning?
2. Som det verkar så har dom uppenbarligen en stor betydelse inför resan, då dom loggas gång på gång innan resan.
3. Med tanke på det vi vet hur enormt besatta utav detta med GC som dom var, så kan man ju misstänka att det inkluderar att man t.o.m kan gå över döda kroppar för att nå sina mål!
Lägger man även in det jag i ett tidigare inlägg skrev, om vad som skulle kunna vara den
utlösande faktorn för att mordet skedde under kvällen den 14/5, var att LW besökte polisstationen ca 10 timmar innan mordet. Och att någon inom kretsen fick reda på det och dom inte visste varför hon var där (nu vi vet) och att dom tolkade det som att LW gick dit för att ställa till problem för SD och HD inför resan? Vi vet sen tidigare att HD sa nåt i stil med, hon håller sig nog gömd för att jävlas med oss nu när vi ska till USA.
Hur som, så måste man försöka att läsa mellan raderna/tolka/byta ut ord som vi jag någon m.m så att man klart och tydligt får ihop deras olika uttalanden och lögner.
Att LW skulle tagas av daga redan på fredagen den 11/5 erkänner han ju indirekt, se domen sid 51-54 och mitt tidigare inlägg om detta.
Ett uttalande från HD som jag klurat länge på är, varför kan/vill hon inte minnas vem som körde bilen till Arlanda, och att hon inte minns om dom satt tillsammans på planet....hmm mycket märkligt!