2020-05-14, 06:31
Medlem
Två år ikväll.
Mina tankar till barnen.

Jag hoppas att S inte upprepar förra årets kränkning då han trampade runt på mordplatsen och dagen efter fixade med Minim*nnens cache.
Citera
2020-05-14, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Läs loggarna istället... Du får, jag lovar, hålla på SD som GM, men försök hålla dig till sannningen.

Om det skulle visa sig att SD skänker 100’000 i välgörenhet, så skulle du/ni förvränga det direkt till att det NOG är terrorism. Snacka om sektliknande bödelmentalitet. Jag tar upp loggarna för jag inte ser ett konsekvent sammanhang, det haltar. Sen om det är till SD:s för- eller nackdel, det får tiden utvisa.

Inlägg från 2/7 2018 sid 1139

Ett inlägg från EGT som känner SD. (Detta med pengar kom helt taget ur luften vid tillfället, ingen i tråden hade nämnt det tidigare).

Efter att för någon dag sedan läst i tråden att det kommit in just 100´på SD:s konto slog mig tanken om det kan ha varit summan de fick för att anordna geo-eventet. Som jag kommer ihåg det blev det aldrig redovisat från utbetalaren hur stor summan var (Honan6 försökte luska lite, vad jag kommer ihåg, men tyvärr utan resultat).

Du som skrev detta inlägg och sett SD:s kontoutdrag kommer Du ihåg vilket datum pengarna kom in på kontot eller någon annan som vet?

Jag har hela tiden haft i bakhuvudet att pengar kan ha haft betydelse i detta förskräckliga mord.

OBS!!! Nu tror jag varken att SD är en terrorist eller har skänkt pengar till välgörenhet.
Citera
2020-05-14, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Intressant att fundera kring tycker jag, och även att spekulera kring. Man kan ju börja fundera på hur långt tillbaks i tiden mordplanerna sträcker sig och hur mycket som kan vara skådespel av paret Davidsson för att dölja planering och även att dölja och maskera motiv. En del tråddeltagare har tidigare spekulerat kring förhållandet HD-Sillen som falskt ifrån HDs sida. Man får läsa dessa två älskares chattloggar igen med nya mer kritiska ögon. Det förhållandet får ju HD att se ut som om hon inte kan tänkas sitta och förbereda för LWs mord och nära ett gigantiskt hat mot henne. Medans SD inte ges eller kanske ens vill ha den typen av socialt alibi. Passar in i min bild av hur jag tror SD vill att folk ska kunna veta vad han gjort och HD vill kunna se oskyldig och omotiverad ut. Även för HD blir SD hjälten som starkt och resolut löser problemsituationen och tar på sig all risk. Tänk att han tog den risken för sin "drömkvinna". Vilken beundransvärd person vi fått bevittna...klipper in från diagnosmanualen för narcissistisk personlighetsstörning:

Till diagnosmanualen finns kriterier för diagnosen som ofta används vid diagnostisering, i bilagan Diagnostic criteria for research.[3] I denna står det att en person med störningen uppvisar minst fem av följande symtom:[4]

1. Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande
2. Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek
3. Anser att den bara ska umgås med eller associera sig med viktiga personer eftersom den själv är så viktig
4. Har ett överdrivet behov av beundran
5. Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter – exempelvis förväntar sig personen ofta den bästa behandlingen när denne söker sådan
6. Utnyttjar andra för att uppnå sina mål
7. Saknar eller har bristande empati
8. Tror att andra är avundsjuka på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra
9. Beter sig högfärdigt eller arrogant.

Fem av dessa krävs alltså. Finns det någon punkt som man inte kan bocka av när man studerar SD?
Tidigt i tråden förde ngn in idén att paret D hade ett sk öppet äktenskap och lät varandra ha andra sexpartners. Detta för att slå hål på svartsjukemotivet. Kanske därför som SD peppade HD att umgås m Sillen? Samtidigt känns så mycken planering ännu sjukare. Höll SD LW kvar m Kilimanjarodrömmen och HD med kill-Lena-drömmen?
Citera
2020-05-14, 09:55
Medlem
Honan6s avatar
Självutnämnd hjälte som beskrev sig som en Bror Duktig
SD berättade i förhör i slutet av maj -18 att han går igång på tanken att bli hjälte, att han önskat bli polis och har en dröm om att få åka på en flight där båda piloterna dör eller blir sjuka så att han får lov att ingripa för att rädda planet och bli en hjälte. I rättssalen framställde han sig som en Bror Duktig när han berättade om sig, men det blir riktigt motsägelsefullt när han inte klarade att dölja sina skratt och hånflin när (som han tyckte) andra gjorde grodor. Beteendet påvisar tydligt att han har brister vad det gäller empati och att bete sig taktiskt i allvarliga situationer.

(SD i rätten om varför han fnissat och skrattat
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC )

Jag får en känsla av att SD är en person som ställt sig vid sidan om allting och lagt fokus på hur han skulle komma ur situationen som mordmisstänkt på bästa sätt. Att han uppgett olika versioner i förhör och i rättegången bekymrar honom inte alls. Han är och har hela tiden varit säker på att fallet inte kommer att lösas. Redan då ingen visste om Lena levde eller inte. Bara han visste det och HD hoppades hon var död...

Inför en eventuell överklagan av domen har åkl möjlighet att framhålla "ny bevisning" efter genrepet i TR där mycket missades och frågor som borde ha ställts aldrig ställdes.

SD framstår som skyldig och HD, SOA och JG som skyldiga till medhjälp mer eller mindre medvetet.

Vad som än händer framöver, bör nog Bror Duktig försöka sälja huset och flytta från Hjärsta. För allas skull.

Finns skäl för avskedande bortsett från att SD haft huvudroll i en mordrättegång?
Önskar SD:s arbetsgivare avskeda honom finns nog giltiga skäl och argument.
SD:s förtroende bör anses vara förbrukat i och med att han har skadat T*yréns anseende med sin grava nonchalans för etik när han de fakto begått olagliga handlingar som t ex fotografera/filmat vid skyddsobjekt för privat bruk.
Det har även vittnats om slarv vid projektbedömningar, han kan ha låtsasarbetat många gånger eftersom det i FUP kan ses att han mest ägnade sig åt privata ärenden under arbetstid, han har påstått sig idkat sex med Lena på kontoret och att han skrutit om hur han påverkat kommunens kvinnliga beslutsfattare genom att "smörja" denne.

SD har återkommande dokumenterat i sina GC:loggningar om hur han passat på att ta olika cacher i anslutning till sina uppdrag för Tyréns och han har skrutit om sin förstående chef. SD verkar inte ha varit medveten om att han i och med detta grävt sina egna avskedsfällor...
Ett exempel: www.bildtagg.se/bild/fgfpkcdt308e4g6wqohhhxm

-----------

Ikväll tänder jag ett ljus för Lena med tankar om karma och upprättelse.

-----------

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2020-05-14, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
....

Vidare undrar jag hur HD ens ville ta LWs cacher den tredje och sista gången. Riktigt sjukt.
Instämmer.
Skulle därför vilja veta vad det betydde för paret att HD har dessa loggade inför USA-resan. Verkar ju närmast desperat att fusklogga de 17 cacherna om och om igen. Är det möjligen en del av motivet att cacherna till varje pris måste vara loggade för att geocaching-eventet i USA skulle kunna genomföras som planerat?
Citera
2020-05-14, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
......

Vet bara att någon skrev igår om hur rätt stora belopp rörde sig skumt på hans konton från dag till dag.
Follow the money ...
Hoppas att det här utreds, för så här långt verkar det inte ha gjorts. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2020-05-14, 12:12
Medlem
DenSomSokers avatar
Hur ser det ut idag, lever Stefan på som vanligt i huset? Smsar kvinnliga grannar som åker förbi? Ute och vaktar området på nätterna?

Man undrar lite hur otrygga områdets kvinnor är med honom lös, står han och smygkikar/smyglyssnar på aktiviteter i sovrummen hos diverse grannar?

Känns inte som gemensamma grillkvällar blir av i sommar, och nu tänker jag inte att det är coronan som sätter stopp.
Citera
2020-05-14, 12:57
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Tidigt i tråden förde ngn in idén att paret D hade ett sk öppet äktenskap och lät varandra ha andra sexpartners. Detta för att slå hål på svartsjukemotivet. Kanske därför som SD peppade HD att umgås m Sillen? Samtidigt känns så mycken planering ännu sjukare. Höll SD LW kvar m Kilimanjarodrömmen och HD med kill-Lena-drömmen?

Håller med, det känns sjukt med väldigt långvarig planering och låter även för mig nästan otroligt. Men om man tänker på vem(SD) man tänker på och vilka sjuka saker han faktiskt har gjort(mord enligt mig) och på vilket sätt och med vilket "range" gällande potentiell motivbild och "belöning" för dessa handlingar så känns det inte lika otroligt längre. OM det vore sant så skulle planeringen ändå inte vara lika sjuk som själva handlingen. Enligt mig.
Citera
2020-05-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, det kan väl verka som en potentiell mardröm för många, hur gör LW om man försöker bryta? Man kanske inte känt till detaljerna med SD, man kanske haft sympati för LW men gradvis inser att hon alltid kontaktar och bjuder in SD.

Domstolen påtalar också som en invändning mot åklagarnas insinuering att SDs undvikande av att klart besvara LWs inbjudan skulle utgöra ett indicium. Nej, för SD har varit undvikande till att tacka ja till hennes inbjudan åtskilliga gånger tidigare. Kanske för att hon hade svårt att hantera ett klart "Nej" därav att man låtsas ett "kanske, vi får se"?

Och detta passar ju givetvis illa för de som tvärsäkert visste att LW givit upp SD men det var han som hängde sig fast i relationen. Men det det passar med UWs reflektion om LWs tankar om att bli övergiven och sviken och hur. En som är observant kanske anpassar avvisandet till något mindre uppenbart, även om det absolut inte är snällare på något sätt mot LW.

Se fetat. Ett väldigt dåligt indicium.
Att man inte tackar ja till inbjudan utan säger "lagom nej" ("Har några måsten") tyder väl inte på att man tänker mörda vederbörande.
Tvärtom, det tyder mer på att man vill lösa problemen på diplomatisk väg.
Citera
2020-05-14, 13:02
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
Follow the money ...
Hoppas att det här utreds, för så här långt verkar det inte ha gjorts. Rätta mig om jag har fel.

Hoppas det går. Skulle förstärka motivet för både SD och HD kraftigt. Fick vi något troligt svar på vad LW menade när hon skrev till en vän nåt i stil med "nu har jag överhanden"? Hon kanske satt på just den informationen till slut efter långvarig misstanke och gjorde bedömningen att hon kunde använda det som påtryckning mot SD?
Citera
2020-05-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Håller med, det känns sjukt med väldigt långvarig planering och låter även för mig nästan otroligt. Men om man tänker på vem(SD) man tänker på och vilka sjuka saker han faktiskt har gjort(mord enligt mig) och på vilket sätt och med vilket "range" gällande potentiell motivbild och "belöning" för dessa handlingar så känns det inte lika otroligt längre. OM det vore sant så skulle planeringen ändå inte vara lika sjuk som själva handlingen. Enligt mig.
Det är väl mest att om det var lång planering, hade GM och kanske GK kunnat besinna sig och byta plan. Jag gissar att det handlat om att han lekt med tanken. Inte heller lätt att se vad som var regelrätt planering ( utom att lämna mobil hemma t.ex) och vad som råkat spela scenariot i händerna (HD bodde på övervakningsavstånd, Sillhistorien, t.ex.,).
Citera
2020-05-14, 13:03
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
Follow the money ...

Jag har tyvärr inte lyckats se aktbilagor med SD:s transaktioner och vet inte var jag kan hitta dessa. Kanske den skribent (minns inte vem) som nämnde summa 100 tusen kan upplysa om var vi kan hitta materialet?

De som följt tråden vet nog att jag haft en hel del tankar om att mordet kan ha blivit resultatet av flera parametrar och tankar om att LW hade någon hållhake på SD om eventuella oegentligheter som hon kan ha hotat att avslöja. Sen fanns det en del frågetecken om hur SD ekonomiskt kunde klara av allt med familj, hus, kommande skilsmässa, GC-utrustningar och alla resor. Efter insyn i FUP uppkom även frågan om hur han hade råd att ge LW dyra presenter. Som jag förstod fick hon dessa innan anmälan om trakasseri i nov -16. Då började jag fundera på om han använt delar av THOS-projekttets medel för eget bruk. Jag har efterlyst information från de övriga involverade i gruppen av geocachare, men ingen information har kommit tråden tillhanda och jag har inte heller sett något i FUP. Eventuellt vandel med projektpengar skulle kunna vara en del av mordmotivet ifall LW hotat göra avslöjanden som sätter käppar i hjulet för SD och HD.

Jag började förra året att gräva efter uppgifter om THOS-projektet eftersom LW ingick i projektgruppen. Senare har vi genom FUP fått veta att hon även blev involverad som ställföreträdande till HD eftersom hon var sjuk. I FUP framkom att LW var jätteduktig och fick inte alls det beröm hon var förtjänt enligt Örebro Regions projektansvarige JBE som blev personligt bekant med SD och HD.

När jag höll på och grävde i THOS var det smått besvärligt att med hjälp av en vän få fram uppgifter om hur projektmedlen fördelades i och med att dryga 6 miljoner gick till Örebrokompaniet som i sin tur delade ut olika projektstöd till evenemang för att öka besöksnäringen. THOS GT var ett av projekten som fick stöd av ÖK så SD och HD bör alltså ha lämnat en projektredovisning vid projektets avslut -18. ÖK är ett kommunalt bolag så man kan begära ut handlingarna för detta. Jag slutade dock att gräva för min "hjälpreda" hade ingen lust att fortsätta tjata efter uppgifter. Jag lät då saken bero och skrev i tråden att jag önskade att media forskade vidare i saken.

-----------

Ikväll tänder jag ett ljus för Lena med tankar om karma och upprättelse.

-----------

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in