Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2020
Det är väl mest att om det var lång planering, hade GM och kanske GK kunnat besinna sig och byta plan. Jag gissar att det handlat om att han lekt med tanken. Inte heller lätt att se vad som var regelrätt planering ( utom att lämna mobil hemma t.ex) och vad som råkat spela scenariot i händerna (HD bodde på övervakningsavstånd, Sillhistorien, t.ex.,).
Jag har skrivit mycket om att jag ser SD som en person med narcissistisk personlighetsstörning och som jag ser det blir väldigt mycket av det sjuka mycket mer logiskt om man tar med det i beräkningen. Det är han som varit pådrivande och på ett "lurigt sätt"(uttryck från vittne i fup) gradvis övertygat HD om att mord är en bra lösning på situationen. Det finns bra grund att bygga den manipulationen på:
-20 års bearbetning och "kartläggning" av HD och hur man(SD) ska gå till väga.
-Hatet som finns efter affären mellan make och vigselförrättare och allt därefter. En vän som svek.
-Andra i parets närhet, ex JG, backar upp SD framför HD som den betydligt mindre skyldige till affären. Hjälper till att flytta skulden mer och mer på LW. "Agenter"
-SD har säkert visat upp allt ur LWs sms/chatt med honom som för HD hjälper att cementera hatet. LW har ju skrivit mycket galna meddelanden och jag menar att dessa meddelanden antagligen är medvetet framprovocerade av SD för att kunna visa HD vem som är problemet. Detta tror jag på oavsett hur långvarig mordplaneringen varit. Hjälper hans situation oavsett.
-Det här med en eventuell förskingring skulle hjälpa väldigt mycket och om planerna inte var fasta innan så kan det ha varit den sista droppen som behövdes.
Finns säkert mer. Jag vill klargöra att jag inte alls har en solklar ide om när planerna kan ha fötts och när de presenterats av SD för HD eller faktiskt om de ens gjort det. Men som tidigast borde man kunna säga efter avslöjandet av affären 2017. Sedan långvarig och beräknande manipulation SD>HD för att nå målet. Hon kanske inte ens inser att planen var SDs.....
Det med att HD bodde inom övervakningsavstånd är misstänkt, är det någon som har koll på detaljer kring den flytten? Jag minns det som att det tog lång tid för HD att flytta ut ur villan, här kan man tänka sig att anledningen till att det tog såpass lång tid berodde på att de väntade på en bostad som låg nära LW skulle bli möjlig att köpa. Vad SD och HD än säger själva. Incitamentet till lögn finns där.