Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-14, 19:12
  #26653
Medlem
Om TH er GM ville han:

Ikke samarbeidet med JRU, guttungen, da denne personen er for perifer og nylig bekjentskap til at TH kan ha kontroll over han, en ev flere medhjelpere må være noen han er overbevist om at han kan kontrollere

Ikke samarbeidet med noen av barna, da det tegnes et bilde av AEH som en snill og god dame, glad i barn og barnebarn; de ville ikke drept moren sin

Ikke gjort det alene, da han angivelig ikke sendte SMS, skrev notater for hånd, og ikke hadde nok kjennskap til digitale medier eller kryptovaluta

Ikke gjort det i tidsrommet som politiet finner mest interessant, da han hadde alibi i form av kamera ved ankomst jobb. Han kunne eventuelt lurt i henne (piller i kaffen) så hun knocka ut rett etter at han dro, rett etter siste tlf samtale, for så å enten plukke hun opp selv (i tidsrommene han ikke har alibi, men hva med kamera her ?) og frakte henne et sted, gi henne videre til medhjelpere, ev. medhjelpere kommer til Sloraveien for å plukke henne opp mens han er på jobb
Citera
2020-05-14, 19:13
  #26654
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Der saken står nå er der ikke mange alternativer. Vi har nevøen. Som Minnimus påpekte; han har et selvstendig motiv og kan også knyttes opp mot mannen de mener står bak kryptorigget. For dette er ikke en kidnapping med økonomisk motiv, men et mord med økonomisk motiv. Forsøkt skjult som en kidnapping.

Hvilket selvstendig motiv har nevøen?
Citera
2020-05-14, 19:14
  #26655
Medlem
[quote=Strongsoda|71574545]
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar

Det kan ju också ha funnit THs DNA på biomassan till AEH. Exempelvis slår du någon med en golfkølle i huvudet så kanske det ”sprätter” alla vägar. Kanske han fått biomassa i munnen och spottat ut.

Ja mange muligheter vi får se hva som skjer?
Citera
2020-05-14, 19:15
  #26656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hvilket selvstendig motiv har nevøen?

Se post:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-05-14, 19:18
  #26657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
10 mill er så klart mye penger og jeg forstår at endel vil fristes av dette, endog kanskje er villig til å sone for det. Men TH risikerer mye, så kan man spørre seg hvor lenge vil en medhjelper være med på toget før han kaster inn håndkle og prøver å redder restene.
Jeg kan bare skrive det jeg selv tenker, hvis jeg var i en situasjon hvor jeg hadde dårlige utsikter til å komme meg frem i verden, og trodde jeg ville bli gående på trygd, ville jeg muligens vært med på noe slikt. ( jeg tror ikke det, men det er vanskelig og sette seg inn i andres tankegang) men når jeg så det nærmet seg at jeg kunne bli tatt ville jeg trolig kastet inn håndkle som man sier og prøvd og redde mitt eget skinn. Muligens ville jeg stukket til utlandet men det hadde avslørt meg. Da måtte jeg også føle at jeg hadde nok penger til å klare meg utenlands (med det tenker jeg at mange som har familie/barn) aldri ville kommet så langt.
Så da hadde jeg trolig fortalt sannheten til politiet, vel vitende om at jeg gikk med i dragsuget men ville fått strafferabatt fordi jeg la alle kort på bordet (forutsetter da at jeg ikke var den som drepte)

Men husk at dette er også noe TH burde tenkt over før han vervet noen. Så det er stor risiko ved å dra inn andre i slike prosjekter. TH ville naturligvis fått lovens strengeste straff noe som innebærer at han trolig vil dø i fengselet.

Ja, enig i dine betraktninger. Det blir svært interessant å se hva som skjer videre. La oss håpe at det er en person som har blitt fristet av millionene og som gir etter, slik at vi får en ende på dette. Men jeg tror heller ikke at TH ville ha valgt en slik person som medhjelper.
Citera
2020-05-14, 19:37
  #26658
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hvis han så den kynismen er det merkelig at ingen i politiet så den kynismen da dette begynte. Slik en morder jobber for skjule sine spor, javel men det er et hav mellom å jobbe som kidnapper og kidnappe et menneske man knapt kjenner frem til å arrangere en kidnapping av et menneske man har bodd med i nesten 50 år. Dansken (Green) tenker profesjonelt, TH om han skulle være GM jobber utfra noe han er misfornøyd med.
Det var sikkert lett og se forskjellen om man kun ser det på ulike måter. Nå vet vi at et overveldende flertall av drapsmenn er partnere, og heller ikke Green kan underslå at det er lett og tenke i de retninger.
Jeg vil ikke uttale meg om skyldspørsmål når det gjelder Hagen, men synes etterhvert at det blir veldig ensidig den veien.

Jeg tror noen av dem gjorde det. Men TH er en person man virkelig ikke vil tro dette om, jeg tenker da på hans posisjon. Og politiet har derfor absolutt ikke hatt tunnelsyn den veien. De jobbet altfor lenge med kidnappingshypotesen, spør du meg. Prøvde alle andre muligheter enn TH, men landet på ham gang på gang.
Jeg vil tro det blir en granskning av politiet grunnet de første 10 ukene. De burde sett på ektemannen massivt fra start.
__________________
Senast redigerad av agvvv 2020-05-14 kl. 19:40.
Citera
2020-05-14, 19:44
  #26659
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
10 mill er så klart mye penger og jeg forstår at endel vil fristes av dette, endog kanskje er villig til å sone for det. Men TH risikerer mye, så kan man spørre seg hvor lenge vil en medhjelper være med på toget før han kaster inn håndkle og prøver å redder restene.
Jeg kan bare skrive det jeg selv tenker, hvis jeg var i en situasjon hvor jeg hadde dårlige utsikter til å komme meg frem i verden, og trodde jeg ville bli gående på trygd, ville jeg muligens vært med på noe slikt. ( jeg tror ikke det, men det er vanskelig og sette seg inn i andres tankegang) men når jeg så det nærmet seg at jeg kunne bli tatt ville jeg trolig kastet inn håndkle som man sier og prøvd og redde mitt eget skinn. Muligens ville jeg stukket til utlandet men det hadde avslørt meg. Da måtte jeg også føle at jeg hadde nok penger til å klare meg utenlands (med det tenker jeg at mange som har familie/barn) aldri ville kommet så langt.
Så da hadde jeg trolig fortalt sannheten til politiet, vel vitende om at jeg gikk med i dragsuget men ville fått strafferabatt fordi jeg la alle kort på bordet (forutsetter da at jeg ikke var den som drepte)


Men husk at dette er også noe TH burde tenkt over før han vervet noen. Så det er stor risiko ved å dra inn andre i slike prosjekter. TH ville naturligvis fått lovens strengeste straff noe som innebærer at han trolig vil dø i fengselet.

.....n.b. ...Men om det var sånn at TH hadde noe på en annen,noe som ville rasert livet til den det gjaldt om det ble avslørt? Om begge hadde en virkelig mørk hemmelighet sammen? Noe AE hadde avslørt?
Citera
2020-05-14, 19:59
  #26660
Medlem
"Nye opplysninger om forsvinningsdagen: Tom Hagen reagerte på ubesvarte anrop
Da Anne-Elisabeth Hagen ikke svarte på telefonen, skal Tom Hagen ha blitt synlig bekymret."

"De to hadde en avtale om å snakke sammen etter at Tom Hagen var kommet på jobb, får NRK opplyst.

Den siste telefonsamtalen hun tok, var med et annet familiemedlem enn ektemannen klokken 09.14. Da var Hagen nettopp kommet på jobb."

"– Han ble mer og mer oppjaget og lurte på om det hadde skjedd henne noe, derfor dro han hjem tidligere enn vanlig, sier en i kretsen til Hagen"

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...ona-1.15017182

Tom og Anne-Elisabeth Hagen hadde en avtale om å ringes etter han kom på arbeidsplassen, for å avklare noe som måtte gjøres.
__________________
Senast redigerad av POlROT 2020-05-14 kl. 20:13.
Citera
2020-05-14, 20:00
  #26661
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Om TH er GM ville han:

Ikke samarbeidet med JRU, guttungen, da denne personen er for perifer og nylig bekjentskap til at TH kan ha kontroll over han, en ev flere medhjelpere må være noen han er overbevist om at han kan kontrollere

Ikke samarbeidet med noen av barna, da det tegnes et bilde av AEH som en snill og god dame, glad i barn og barnebarn; de ville ikke drept moren sin

Ikke gjort det alene, da han angivelig ikke sendte SMS, skrev notater for hånd, og ikke hadde nok kjennskap til digitale medier eller kryptovaluta

Ikke gjort det i tidsrommet som politiet finner mest interessant, da han hadde alibi i form av kamera ved ankomst jobb. Han kunne eventuelt lurt i henne (piller i kaffen) så hun knocka ut rett etter at han dro, rett etter siste tlf samtale, for så å enten plukke hun opp selv (i tidsrommene han ikke har alibi, men hva med kamera her ?) og frakte henne et sted, gi henne videre til medhjelpere, ev. medhjelpere kommer til Sloraveien for å plukke henne opp mens han er på jobb

Dette var mer av den fornuftige teorien her inne,og siden det er observert en bil ryggende opp mot baksiden av huset,på grusveien kl09:05 -er det jo mulighet at det var GMenn? For å bære henne ut fra dør på baksiden av huset,og da måtte det vel 2 menn til. Om hun ikke var kledd på,så håper jeg de la henne i noe først.
Citera
2020-05-14, 20:05
  #26662
Medlem
"Hagen-barnas bistandsadvokat: – Fortærende for barna
Barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen er «sikre på at deres far ikke har drept moren og villedet politiet». – De kjenner ekteskapet og hva slags familie de har vært, sier bistandsadvokat Ståle Kihle."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ende-for-barna
Citera
2020-05-14, 20:07
  #26663
Medlem
Holden jobber på. TH skal være fornøyd med å ha fått tilgang til hytta.

Og ...

"– Vi skal ikke overdramatisere dette på noe vis. Nå har han fått hytta tilbake, og han kan være der i kjente og kjære omgivelser. Det vil hjelpe mye for ham. Han er på ingen måte urolig for at politiet skal finne noe som peker mot ham. Snarere tvert imot, sier Holden."

https://www.nrk.no/norge/politiet-fa...gen-1.15015993
Citera
2020-05-14, 20:10
  #26664
Medlem
Kommentar skrevet av Øystein Milli:

"De sto sammen om å finne svaret på hva som har tilstøtt Anne-Elisabeth Hagen. Men nå har den nærmeste familien og politiet havnet i det som fortoner seg som en betent konflikt."

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...full-skjaering
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback