2020-05-14, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Den var usel någon vecka till utan förbättring, sen skadade jag mig på annat sätt så nu kan jag inte spela sen ett par veckor tillbaka.

Förbannade klantarsel! Att du berövar oss viktig information struntar du visst i? 😜
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Skojar du med mig? Är ju jättemånga inlägg av "förnekare" med. Därför det diskuteras så friskt här inne hela tiden. Sedan dunkar ju tydligen 85% av Sverige ryggen på din sida överallt annars om man ska tro undersökningarna de nämner då och då. Så att du inte kan köpa att fler missnöjda åtminstone syns här känns lite girigt av dig

Vilken är min sida? Jag tycker alla som inte har en medicinsk utbildning kan tagga ner några hekto och sitta still i båten. Om det är min ”sida” så visst.

Vad är en ”förnekare”? Det är väl ingen som inte tror att viruset finns?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Typ alla som hade corona fick antikroppar om man ska tro undersökningarna i Spanien och Frankrike, men dom hade ju lockdown och därför blev det inte så många. Vad har detta med Sveriges eventuella resultat att göra? Som många här påpekar har vi ju inte haft lockdown.

Och igår var det Belgien med god marginal, staplarna där rör sig friskt upp och ner dag för dag.

Frankrike o Spanien har haft fler sjuka o döda per capita. Så om man jämför som en epidemiolog gjorde i en länkad artikel här i tråden så kan man anta att Sveriges strategi är ett fullständigt misslyckande. Massa döda helt i onödan.
Citera
2020-05-14, 18:24
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Vad menar du med att masstesta. Vilka som är sjuka just nu eller vilka som har haft sjukdomen. masstestförespråkarna är (medvetet eller omedvetet) väldigt oklara på den punkten.

Det var en månad sedan man utlovade 100 000 tester i veckan. Nu har vi kapacitet nu kan vi börja men de frågade aldrig de som skulle utföra testerna ta alla prover. Döskallar som tror att saker händer av sig självt. Sjukvården nej de har fullt med dem som kommer dit. Vårdcentralerna som kanske har kapacitet och som brukar ta prover, de har säkert inte fått frågan. Naturligtvis handlar det om tester om folk har viruset.

Antikroppstestet som svenska forskare tagit fram, det fibblar FHM med själva och samlar in, eller snarare snyltar på, blodprov som tagits V17 av sådan som besökt vårdcentraler. Det är tester som SKA styrka FHM tes om flockimmunitet nu är sisså där "25%". Utlovades att man kanske var klara med denna vecka. Kanske blev ett "spanskt resultat" så de inte vågar visa fram det. Men men lite tur kommer det kommande vecka. Vi får se om de har modet.
Senast redigerad av Gefundenes F 2020-05-14 kl. 18:27.
Citera
2020-05-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Antagligen använder Spanien och UK inte damma testmetod.

Antagligen inte,men utifrån testmetod så kan man ju ändå dra de slutsatser som kan dras från metoden ifråga..om du fattar vad jag menar.
Citera
2020-05-14, 18:25
Medlem
Ytterligare en läkare död:

Läkarvännen säger:

Jag försökte rädda honom. Men tyvärr kan vi inte uträtta under. Sverige har förlorat en mycket duktig läkare, säger han.

62 år, ej riskfaktorer enligt familjen. Bott i Sverige sen 80-talet. Efterlämnar en fru och två barn. Frun tror att han smittats på arbetet.
Arbetsgivaren säger att de haft gott om skydd på arbetet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9v941p/lakaren-reber-zandi-62-dog-av-coronaviruset

R.I.P. ✝️🌹Sorgligt.
Senast redigerad av Maharaja79 2020-05-14 kl. 18:28.
Citera
2020-05-14, 18:26
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Jag tänker inte alls sluta klaga.
Och det kan varken du eller nån annan tvunga mig till.
Vill du tvinga mig till att sluta klaga får du kontakta mig och visa att du har nåt sätt för att du kan få mig att sluta klaga.
Annars får du väl hålla käften.
Jag klagar för jag anser att det som händer i Sverige är totalt fel. Punkt.
Struntar totalt ifall du tycker jag ska sluta klaga. Vem fan är du liksom.

Jamen klaga på det skiter väl jag i. Men du ska ha konsekvensanalysen klar innan du flyttar till Sverige, det är det jag blir förbannad på. Komma hit och ta del av vår välfärd och sen börja klaga bara för att det inte passar din egen uppfattning om hur corona skall hanteras.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tro är meningslöst i sammanhanget.
Jag vill gärna veta,och det borde ju inte vara för mycket begärt kan man tycka.
Jag tror på att immunitet uppnås när man blivit infekterad,men för hur länge och egentligen i vilken omfattning har jag inte en susning om.

Efetrsom det är ett Coronavirus så finns det dock en del som tyder på att flockimmunitet är en möjlighet..men eftersom vi fortfarande famlar i mörkret när det gäller dödstalet så betyder inte detta att det är en framkomlig strategi.

Vi saknar all relevant data i nuläget.
Det är inte okay.
Skulle vilja säga det motsatta. Att det är ett coronavirus gör det mindre sannolikt.

Hade det varit influensa så.

Men som sagt, kunskapen om coronavirus och COVID19 i synnerhet kunde ha varit bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Frankrike o Spanien har haft fler sjuka o döda per capita. Så om man jämför som en epidemiolog gjorde i en länkad artikel här i tråden så kan man anta att Sveriges strategi är ett fullständigt misslyckande. Massa döda helt i onödan.
Så du menar att vi, utan lockdown, lyckats ha färre döda per capita än Spanien och Frankrike? Det måste ju ses som en stor vinst.
Citera
2020-05-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det tror jag inte, åkte en partybåt i början av Mars från stockholm, vet flera som blev smittade då (även bekräftat smittade)
Mer sannolikt att du blev smittad med vanlig influensa, hur många var det som insjuknade i vanlig influensa? Fler får vanliga influensan än corona, så du har sannolikt haft vanlig influensa.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Hade tid först idag lyssna på WHO presskonferensen från igår,

låter inte som Micheal Ryan lyssnar på rådgivande Giesecke,

WHO har hela tiden rekommenderat "suppress", hunt'n'kill,

kan inte fatta hur just Sveriges ansvariga myndighet trodde de visste bättre än hela världen,

det är storhetsvansinne/megalomani/grandiost,

Sverige som har ett rykte internationellt kring säkerhet,

struntar i försiktighetsprincipen,

här dör flest i norden och vi testar minst i norden,

rakt motsatt mot WHOs rekommendation.

Jag tror att WHO vill ha mera pengar av Sverige. Om vi bara ger WHO några miljarder så kommer de ganska snabbt att säga att Sverige metod mot COVID-19 var bäst i hela världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det var en månad sedan man utlovade 100 000 tester i veckan. Nu har vi kapacitet nu kan vi börja men de frågade aldrig de som skulle utföra testerna ta alla prover. Döskallar som tror att saker händer av sig självt. Sjukvården nej de har fullt med dem som kommer dit. Vårdcentralerna som kanske har kapacitet och som brukar ta prover, de har säkert inte fått frågan. Naturligtvis handlar det om tester om folk ha viruset.

Antikroppstestet som svenska forskare tagit fram, det fibblar FHM med själva och samlar in, eller snarare snyltar på, blodprov som tagits V17 av sådan som besökt vårdcentraler. Det är tester som SKA styrka FHM tes om flockimmunitet nu är sisså där "25%". Utlovades att man kanske var klara med denna vecka. Kanske blev ett "spanskt resultat" så de inte vågar visa fram det. Men men lite tur kommer det kommande vecka. Vi får se om de har modet.

Något måste de ju komma med,men testantalet kommer fortfarande att vara alltför begränsat för att bygga några säkra slutsatser på.

Vi behöver testa betydligt större volymer för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in