Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Ett inlägg som baseras på att du har kvar jobbet i maj har ganska låg bäring om man ska köpa Volvo-aktier eller inte. Så skriv mer i detalj nästa gång.
Å andra sidan kan man vända på det. Om du analyserar att några 100.000 svenskar inom 3 månader kommer att vara i den situationen som du nyss tänkte som värst, och vad det ger för påverkan på bilförsäljningen, så kan det ge dig större inblick i börsens framtiden än vad som hänt lilla dig. Och du kan närma dig hur jag tänker.
Jag skrev inte att läget ser jätteljust ut nu så gå all in på börsen och köp allt, jag svarade på, citat,
” Stockholmsbörsen har ökat med drygt 20% sedan den stod som lägst i mars.
Och ser man till Corona-krisens längd och allvarlighet finns det inget som är mer positivt nu än i mars.”
, detta ifrågasatte jag, då gällande corona och framtiden var det väldigt mörkt i mitten av mars, plus osäkerheten var enorm på marknaden, vilket 30% börsfall vittnade om. Vi kunde likabra få en lockdown i Sverige då likt andra länder vilket iaf hade påverkat min ekonomi väsentligt mycket mer än dagens strategi, och dödsfallen kunde fortfarande ökat tiofalt i Europa varje dag. I corona avseende ser det ljusare ut idag än då. Håller du inte med om detta?
Problemet här är att du tar mitt inlägg för något det inte var.
Sen frågade du mig om min känsla inför min egen ekonomi och jag svarade, nu hoppar du plötsligt på mig och ska förlöjliga det. Förstår verkligen inte vad du försöker komma fram till. Men nej, hurvida jag har kvar jobbet eller ej är helt oväsentligt för om du ska köpa volvo aktier eller ej.