Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Exakt det här.
Sedan ser man att det finns människor som skyddar detta. Sedan ser man att dessa även röstar till vänster.
Vilket påminner mig om invandringen och trångsyntheten där.
En röd tråd genom allt.
Citat:
Jag är ingen expert, men kan ändå säga sådant som mitt sunda förnuft säger mig.
Men denna gång har vi hela världen som referens. Så om en liten 'expert' i Sverige säger tvärtom mot vad resten av världen säger, - Då är det lättare att förstå vad som sägs - eller inte sägs.
Samtliga världens länder (utom Svärje) försöker begränsa smittan så gott dom kan. Begränsar och skyddar och behandlar.
Men i Sverige är det bara munväder.
Skönt att världen finns - så man kan se hur inskränkt och sandlåde-aktigt det är här.
Sverige fortsätter vara det land i världen som har flest dödsfall per dygn - i förhållande till antal medborgare. Helt enkelt Sveriges kurva fortsätter sin lutning utan att plana av.
Men inte nog med att vi är sämst enligt officiella siffror. Här testas inte ens den största gruppen avlidna. Dvs människor på äldreboenden. Och den gruppen är stor.. Någon som vet hur stor den är? (jag såg en uppgift om att det var över tusen (sr.se) - i och för sig svårt att veta exakt, men med sunt förnuft kan man ju ändå förstå ganska väl hur många det rör sig om)
Det gör ju att det är ändå fler döda per dygn, alltså vi ligger inte bara i botten utan ändå längre ner!
Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaDea
Exakt det här.
Sedan ser man att det finns människor som skyddar detta. Sedan ser man att dessa även röstar till vänster.
Vilket påminner mig om invandringen och trångsyntheten där.
En röd tråd genom allt.
Ja man kan dra flera slutsatser av detta. Man kan se hur likriktade folk är. Det luktar P.K. (politisk korrekthet) - och den är fruktansvärd. Totalt blinda - vägrar inse fakta. För det är inte p.k.
Men man ser också ett styre som totalt saknar stake.
Kan vi ligga på botten och under det, och ändå ingen reaktion. Varken från styrande eller från pressen. (också kallad tredje statsmakten).