2020-05-14, 16:49
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Hans forskningsområde är hur virus tar sig från djur till människor. Han är inte expert på pandemibekämpning.

När man dubbeldribblar sig själv och gör självmål.

https://www.bokus.com/bok/9789113110936/pandemi-myterna-fakta-hoten/
Citera
2020-05-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa

På vilket sätt blir ett munskydd en "smitthärd" för den som bär det?
Tänk inte bara på virus utan även på bakterier och svamp..
Citera
2020-05-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Exakt det här.

Sedan ser man att det finns människor som skyddar detta. Sedan ser man att dessa även röstar till vänster.

Vilket påminner mig om invandringen och trångsyntheten där.

En röd tråd genom allt.
Citat:
Jag är ingen expert, men kan ändå säga sådant som mitt sunda förnuft säger mig.
Men denna gång har vi hela världen som referens. Så om en liten 'expert' i Sverige säger tvärtom mot vad resten av världen säger, - Då är det lättare att förstå vad som sägs - eller inte sägs.

Samtliga världens länder (utom Svärje) försöker begränsa smittan så gott dom kan. Begränsar och skyddar och behandlar.
Men i Sverige är det bara munväder.
Skönt att världen finns - så man kan se hur inskränkt och sandlåde-aktigt det är här.

Sverige fortsätter vara det land i världen som har flest dödsfall per dygn - i förhållande till antal medborgare. Helt enkelt Sveriges kurva fortsätter sin lutning utan att plana av.

Men inte nog med att vi är sämst enligt officiella siffror. Här testas inte ens den största gruppen avlidna. Dvs människor på äldreboenden. Och den gruppen är stor.. Någon som vet hur stor den är? (jag såg en uppgift om att det var över tusen (sr.se) - i och för sig svårt att veta exakt, men med sunt förnuft kan man ju ändå förstå ganska väl hur många det rör sig om)
Det gör ju att det är ändå fler döda per dygn, alltså vi ligger inte bara i botten utan ändå längre ner!
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Exakt det här.

Sedan ser man att det finns människor som skyddar detta. Sedan ser man att dessa även röstar till vänster.

Vilket påminner mig om invandringen och trångsyntheten där.

En röd tråd genom allt.

Ja man kan dra flera slutsatser av detta. Man kan se hur likriktade folk är. Det luktar P.K. (politisk korrekthet) - och den är fruktansvärd. Totalt blinda - vägrar inse fakta. För det är inte p.k.

Men man ser också ett styre som totalt saknar stake.

Kan vi ligga på botten och under det, och ändå ingen reaktion. Varken från styrande eller från pressen. (också kallad tredje statsmakten).
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Förklara dig, vad menar du och vad har det med det du citerade att göra?
Du verkar konstig. Man får antikroppar av C19, när man bekämpat sjukdomen. Det är normalt. Allt annat skall ses som onormalt.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Kan någon förklara för mig hur ett enkelt munskydd, vare sig engångs eller tvättbart i bomull blir till en "smitthärd" efter 20 minuter (eller några timmar, eller vilken godtycklig tidsrymd man nu vill använda)?

Under dessa parametrar:

- Inte förmodat enorma mängder virus i luften runt en (inte Covid19 avdelning)
- Inte någon som utsöndrar mängder med saliv helt i närheten (man är inte tandläkare)
- Inte i bastun eller på andra ställen med hög luftfuktighet
- Det vi vill skydda andra (och oss själva) mot är ett virus, som inte på något som helst sätt kan föröka sig utanför däggdjursceller.

Nu vill jag vara generös och stipulera att munskyddet bli mer permeabelt när det blir fuktigt, något som definitivt inte är garanterat, isynnerhet inte när det gäller olika typer av tyg som man kunde tänka sig att använda i tvättbara munskydd. Men låt oss säga att genomfuktigt = mer permeabelt.

På vilket sätt blir ett munskydd en "smitthärd" för den som bär det?

Munskydd är bra. Det har varit känt länge i Östasien. Munskydd blev vanligt att använda också i Europa och andra delar av världen under spanska sjukan.
Sverige borde följa efter andra länder som redan har infört krav på munskydd i offentliga miljöer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag tror Anders Tegnell håller på och slussas bort från sin position. Han kommer att synas allt mindre. Han ÄR bilden av det stöddiga Sverige som vet bäst och som recenserar andra länder. Den bilden av landet blir allt mindre önskvärd. Det frestar på när Sveriges linje kritiseras av självaste WHO. Jobbigt förstås för Stefan Löfven och regeringen.

Bara önsketänkande.
Han stoppas bara undan några dagar när dom vet att det kommer att bli svettigt på PKn.
Som idag, efter den spanska undersökningen..
Citera
2020-05-14, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
4.4% smittade i Frankrike:

https://medicalxpress.com/news/2020-05-france-reopens-population-infected-coronaviruswell.html

Vad är oddsen för att FHM kommer bedöma att även denna studie (utöver den spanska) saknar betydelse för oss?

ALLA studier är irrelevanta.
När man sen gör studier i Sverige som man länge väntat på och skulle de också visa typ 5% immuna, händer exakt samma sak. "Nej, det går inte att lita på".
Inte ens sina egna studier.

Som den där stöddiga pojken som alltid har fel men aldrig vill erkänna det.
Trots att alla ser han har fel.
Det är exakt vad FHM, Tegnell, Giesecke och alla förnekare är.
Citera
2020-05-14, 16:52
Medlem
Det här med "våg två".
Det är skitsnack.
Hur ska en till våg kunna komma om man håller i restriktioner såsom avstånd ansiktsmasker och inga stora folksamlingar och jobba hemifrån och dylikt?
Kan någon förklara det?
Det snackas hela tiden om våg två som en naturlag. Det är det väl ändå inte. Inte så länge man agerar mot det.
Att tidigare pandemier kom i vågor var ju för att man tillät de komma i vågor.

Eller???
Citera
2020-05-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tänk inte bara på virus utan även på bakterier och svamp..

The Lancet, igen:

Citat:

In our opinion, mass masking in the community is one of the key measures that controls transmission during the outbreak in Hong Kong and China. Moreover, it would be futile to convince individuals who experienced the SARS or swine flu outbreaks, not to wear face masks for protection.

https://www.thelancet.com/journals/eclinm/article/PIIS2589-5370(20)30100-0/fulltext

Citera
2020-05-14, 16:53
Medlem
gloffgloffs avatar
Jag tycker det var en fantastiskt bra Aktuellt sändning igårkväll,

det var analyserande journalistik och kritiska/svåra frågor,

https://www.svtplay.se/video/24741018/aktuellt/aktuellt-13-maj-21-00-2

vet inte vad ni tycker, men det där behövde iallafall jag se.

EDIT: Nu väntar vi bara på att nån ska komma med den innovativa idén

att låt oss tillsammans ta död på det där jävla viruset som Danmark tänker göra!

EDIT2: danskarna kommer att vara välkomna utomlands till andra länder,

pga låg smittspridning, ju precis det de säger i Aktuellt. Ska inte vi också satsa på det!?
Senast redigerad av gloffgloff 2020-05-14 kl. 17:14.
Citera
2020-05-14, 16:53
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Varför är det så besvärligt att kolla upp om smittade utvecklar antikroppar? Om de siktar in sig tex på de som rapporterades smittade vecka 12 och tar prov på alla dem(nästan, en del är döda andra vill inte) så borde de väl få ett väldigt användbart svar, eller vad är det jag missar?
Det vore bra.
Det du eventuellt missar är alla med mildare symptom som inte blev testade och eventuellt inte har mätbara värden av antikroppar.
Citera
2020-05-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det här med "våg två".
Det är skitsnack.
Hur ska en till våg kunna komma om man håller i restriktioner såsom avstånd ansiktsmasker och inga stora folksamlingar och jobba hemifrån och dylikt?
Kan någon förklara det?
Det snackas hela tiden om våg två som en naturlag. Det är det väl ändå inte. Inte så länge man agerar mot det.
Att tidigare pandemier kom i vågor var ju för att man tillät de komma i vågor.

Eller???

Jag håller fullständigt med dej. De flesta som pratar om andra vågor är dumma förnekare som inte har nån aning om vad det innebär. De säger det bara för att de ska försvara mördarstrategin i Sverige förstås.

Låter som att viruset kom, sen bestämmer för att ta semester. Men sen kommer han på att han ska tillbaka och jävla lite till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in