2020-05-14, 16:11
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccario
Alltså fyfan vilken tragisk historia. Först all problematik och ev övergrepp i en familj som verkar ha tagit noll ansvar. sedan detta. Hoppas att föräldrar över hela landet börjar hålla bättre koll på deras barn. Brukar inte döma anhöriga men i detta fall blir man ju ärligt fundersam är f ö riktigt rädd för att TR inte ska döma rätt. Dessa psykopater släpps ut allt för ofta.

Tack. Det är på väg. Sverige ligger långt efter. Ingen väljer sina föräldrar, bara om man är i Sverige. Narcissistic abuse awareness. https://wnaad.com/

Det här hade inte inträffat om hon hade haft föräldrar som tog hand om henne.
Citera
2020-05-14, 16:12
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon var 17 år.
Och 15 år när de inledde förhållandet.

Det nämns i förhör med två olika personer att T ville ha trekant med Ws 15-åriga vänner.
Och de vänner till W, bla den som till slut deltog, var alla i samma ålder som W dvs 17 år.
Så jag misstänker att denna trekant kan ha ägt rum när W var 15 år.

Det är ju för systern E som W berättar om trekantsincidenten när det är födelsedagskalas för syrrans son. Alltså historien om när T vill ha med Ws 15-åriga kompisar i sängen, men att det till slut bara är lilla H från Kungälv som nappar på det där.

Trekanten går åt helvete. T och H ligger med varandra i vardagsrumssoffan. W vill inte ligga med T när bästa kompisen H är med. T vill att W åtminstone ska stå i hallen och titta på när H blir påsatt, men det vill hon inte utan går in i sovrummet och hör på allt istället.

Sjukt att W går med på detta - men hon är väl i hans våld.

Sjukt också att H genomför det hela när inte W verkar vilja vara med.

Lite sjukt att syrran E sen berättar detta för föräldrarna. Vem fan säger något sådant till sina föräldrar, liksom?

Ännu sjukare med mammans reaktion: "Varför tar W med en bästis, H, i sängen när hon ska ha trekant, det funkar ju aldrig". Mamman verkar erfaren när det gäller såna här grejer. Om det ska bli en lyckad trekant när man är ett par, så blir det alltid bäst med en helt utomstående som tredje part.

Sjukast av allt: T verkar väldigt intresserad av yngre tjejer. Han blir ihop med W när hon är 15 och H från Kungälv är ett år yngre.

Förhör med E, FUP, sid 588.
Citera
2020-05-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanDuSlang
Får för mig att han ha lämnat kroppen i någon halvstor väska styckad på vinden först och därav rektangulär avtrycket i lägenhet plus likdoft på vinden när hundarna sen är där, plus att det kanske är därför han är på sin vakt och nojig när morsan osv vill kolla vinden osv. För att sen den där måndagen den 18e när han ska jobba och åker som ett retard mellan lägenheten och sina ”patienter” till flera olika adresser varje stopp typ och kollar man Google Maps så finns det större soptunnor och sophus vid varje stopp, plus att han har nycklar till alla ställen via jobbet antar jag, kan han den dagen tagit ner väskan finhackat större delarna i duschen plus sköljt av allt i badrummets vask är ju galet blått där när dem checkar sen packeterat i soppåsar som han kan hämtat under köksbänken är ju fullt med spår där med, för att sen när han stannat i lägenheten 25 min och torkat upp resten utav blodet osv och åkt dumpat henne i påsar i diverse soptunnor/sophus vid varje stopp han gör. Det är ju som sagt en måndag morgon och snutarna har ju inte den här infon än så dem lär ha tömts sen ett flera dagar tillbaka om de, ens kollar med hundarna vid de olika stoppen sen, vilket inte det står nått om i fupn.. Har dem kollat jobbilen ordentligt inte läst det bara om farsans bil, inte läst nått om blodspår i jobbilen det är väl det ända isåfall men har han gjort det bra plus med underlag och dubbelpackat allt tio gånger om som han verkar gilla göra (huvudet) + mot weedlukt som han säger i förhöret.. Tänkte bara på det för kroppen är ju som spårlöst borta tills idag fast dem sökt galet mycket överallt och om han skulle gjort såhär så är den ju bränd på sopen sen länge tillbaka. En tanke bara..

Det är i dessa tankebanor jag varit i också. Gjort sig av med en påse här och en påse där (väl paketerade bitar såklart) ingen som skulle märka något då man oftast inte kollar igenom random soppåsar.. lukt hade nog inte hunnit komma genom lager efter lager av folie etc, detta var ju ändå bara några dagar efter mordet.
Citera
2020-05-14, 16:21
Medlem
fattakanets avatar
Har läst FUP och har några frågor.
Kan vara så att jag är missat bara, så är glad om någon kan klargöra för mig.

Fastighetsskötaren sa att MGMs arbetsfordon åkt fram och tillbaka till fastigheten ett par gånger. Undersöktes alla bilar kopplade till MGMs arbetsplats?

Funderar även på vinden. Lik-/blodhundar markerade på deras vindsförråd men kunde inte urskilja när grejerna var upplagda. Har man kollat här också efter blodspår med blue star eller vad det nu heter? Och har man kollat trappen, då en granne sade att han hört något slå emot räckena?

Och slutligen, kvinnan vars plastkasse använts till blodig stoppning, har man sökt spår i hennes närområde?
Citera
2020-05-14, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det är inget krav, det är fakta som framkommit i utredningen att Wilma dog 14 november och huvudet hittades 14 dagar senare. Är du en sentimental medelålders gubbe som försvarar korrupta poliser eller har du alltid varit lite feminin?
Wilma försvann 14 november, hur skulle polisen kunna veta att redan den 14 november så var hon död? Dom har kommit fram till det under utredningens gång i efterhand. Har du läst FUP:en? Det blir väldigt klart och tydligt varför det tog x antal dagar att hitta huvudet om man faktiskt läser lite. Väldigt logiskt också.
Citera
2020-05-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Men hur kan det vara så lite synligt blod, når det visar så myket "blod" med bluestar?
Och dom påstår at det inte er tvattat?

fup side 283
"Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg
inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket
blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då
besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där
likhunden markerade och där finns även blod från Wilma"

Jag tror han har tvattat sängöverkastet, men siden fått blod och sperma flekker på det når han skulle pakke inn och gjemme bort huvudet.

Tror mer bråket börjat i sovrummet och han börjat slå henne i ansiktet där, sen fått med henne ut i vardagsrummet där han huggt ihjäl henne och sen tagit in henne i duschen och styckat henne där
Citera
2020-05-14, 16:25
Medlem
Bara jag som inte känner samma sympati efter man läser att hon velat ha benranglet Tishkos kuk i röven?
Citera
2020-05-14, 16:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det är inget krav, det är fakta som framkommit i utredningen att Wilma dog 14 november och huvudet hittades 14 dagar senare. Är du en sentimental medelålders gubbe som försvarar korrupta poliser eller har du alltid varit lite feminin?

Jag tycker alltså att det vore bra om polisen hittat huvudet vid första husrannsakan den 19 november. Men dom hittade den först 9 dagar senare.

Din slutsats av det är att jag är feminin, sentimental, medelålders gubbe och försvarar korrupta poliser? Oookej. Vi säger så. (wtf)
Citera
2020-05-14, 16:26
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vet inte om jag missuppfattat? Kanske, isåfall ber jag om ursäkt. Men förruttnelsen av huvudet verkar ha ställt till det rejält för dom;

"Hjärnan är grågrönt
missfärgad, mörjigt sönderfallande på grund av förruttnelse vilket kraftigt
försvårar bedömningen
, dock ses inga uppenbara större blödningar."

"På grund av avsaknaden av övriga kroppsdelar, förruttnelse och utifrån fynden
vid undersökningen har dödsorsaken inte kunnat fastställas."

Från FUP
Tvivlar på att brist på exakt dödsorsak kommer ställa till något för åtalet. Jag vet, det är Svenskt rättsväsende som hanterar fallet och de är experter på att krångla till saker. Men. Detta fall är så övertydligt vattentätt att inte ens polis/åklagare/tings- el hovrätt kan fallera.
Citera
2020-05-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Wilma försvann 14 november, hur skulle polisen kunna veta att redan den 14 november så var hon död? Dom har kommit fram till under utredningens gång. Har du läst FUP:en? Det blir väldigt klart och tydligt varför det tog x antal dagar att hitta huvudet om man faktiskt läser lite. Väldigt logiskt också.
Det har ingenting med saken att göra vad de visste då. Vi vet nu i efterhand att det gått 14 dagar, så jag köper inte deras förklaring att kroppsdelen legat i lägenheten, i rumstemperatur, i 14 dagar utan att någon känt liklukt. Polisen har placerat väskan i lägenheten för att enklare kunna bevisa mord och griftefrid på indicier.
Citera
2020-05-14, 16:30
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tvivlar på att brist på exakt dödsorsak kommer ställa till något för åtalet. Jag vet, det är Svenskt rättsväsende som hanterar fallet och de är experter på att krångla till saker. Men. Detta fall är så övertydligt vattentätt att inte ens polis/åklagare/tings- el hovrätt kan fallera.

Nej så är det, jag skrev det i ett tidigare inlägg också. Att det kanske inte hade haft någon betydelse i slutändan ändå. Men jag ville bara förklara varför jag tycker det kanske hade varit bra att hitta huvudet vid husrannsakan den 19 och inte den 28 november. Man tog bilder på själva väskan den 19 november redan.

Men som många andra är inne på, så förklaras det i FUP varför man jobbade som man gjorde. Det förändrar inte min ståndpunkt om att det hade varit en fördel att hitta det den 19 istället för den 28 nov.
Citera
2020-05-14, 16:31
Medlem
Citat:
Det har ingenting med saken att göra vad de visste då. Vi vet nu i efterhand att det gått 14 dagar, så jag köper inte deras förklaring att kroppsdelen legat i lägenheten, i rumstemperatur, i 14 dagar utan att någon känt liklukt. Polisen har placerat väskan i lägenheten för att enklare kunna bevisa mord och griftefrid på indicier.

9 dagar*
De gjorde en mindre husrannsakan i början samt så kollade pappan och en syster igenom lägenheten först. De bytade låskolv samma dag. Nästa gång de gick in i lägenheten så möttes de av en distinkt odör. Läs FUP!
Blodspåren är också planterade eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in