2020-05-14, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det GÅR inte att städa bort blod. Till och med om man målar över blodet, så tar Bluestar-reagensen fram det.

Tänk om folk ("NPC") förstod detta. Då vore tråden en fjärdedel så lång och meningslös.
Citera
2020-05-14, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Någon har ju sålt tejpen åt honom. Kassörs finger, eller den som packat upp tejpen på affären, osv. Finns många olika sätt.

På yttersta lagret ja...
Citera
2020-05-14, 16:04
Medlem
Citat:
Jag har sett det i FUP, är helt säker. Men kan inte sitta och läsa FUP just nu, får återkomma om det senare.
Sökte på "medicin" och "chock" i PDFen men hittade inget relevant relaterat till det ni skriver. I så fall var det formulerat på annat vis.
Citera
2020-05-14, 16:04
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag tror du missuppfattat vad dom kunde se och inte. Men tungbenet är intakt.

Vet inte om jag missuppfattat? Kanske, isåfall ber jag om ursäkt. Men förruttnelsen av huvudet verkar ha ställt till det rejält för dom;

"Hjärnan är grågrönt
missfärgad, mörjigt sönderfallande på grund av förruttnelse vilket kraftigt
försvårar bedömningen
, dock ses inga uppenbara större blödningar."

"På grund av avsaknaden av övriga kroppsdelar, förruttnelse och utifrån fynden
vid undersökningen har dödsorsaken inte kunnat fastställas."

Från FUP
Citera
2020-05-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Du borde undvika spekulationer som går emot bevisningen om du inte är intresserad av att fullt förklara ditt resonemang.

Varför känns det som att det har skett något i vardagsrummet? Vad är beläggen för detta?

Det är självklart inte omöjligt. Men du förklarar inte vad du grundar detta i.

Hur styrker det faktum att kroppen har varit i sovrummet det faktum att mordet skedde i vardagsrummet exakt? Kan du utveckla?

Jag baserar det på blodmängden i vardagsrummet och även muskelvävnad i vardagsrummet. Jag tror han avslutat det hela med kniv efter omfattade misshandel, sen dragit ut henne (släpspår från vardagsrum till sovrum) sen lagt henne på sängen. Där avlider hon eller strax innan av misshandel eller kniv. Hur som helst är hon inte vid liv i sängen. Det baseras på både likhundens markering samt bluestar-bilden där man i mina ögon tydligt ser konturer av en kropp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Två finger avtryck, men säkert från samma person.
Han har nog fått hjälp av minst en av sina skumma kompisar, tror inte han har fått hjälp av pappan.

Hade det varit pappan så hade dom väl upptäckt det? Dom har ju rimligtvis hans fingrar.
Avtrycken är ju bra så hittar dom bara någon att jämföra med så...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanDuSlang
Får för mig att han ha lämnat kroppen i någon halvstor väska styckad på vinden först och därav rektangulär avtrycket i lägenhet plus likdoft på vinden när hundarna sen är där, plus att det kanske är därför han är på sin vakt och nojig när morsan osv vill kolla vinden osv. För att sen den där måndagen den 18e när han ska jobba och åker som ett retard mellan lägenheten och sina ”patienter” till flera olika adresser varje stopp typ och kollar man Google Maps så finns det större soptunnor och sophus vid varje stopp, plus att han har nycklar till alla ställen via jobbet antar jag, kan han den dagen tagit ner väskan finhackat större delarna i duschen plus sköljt av allt i badrummets vask är ju galet blått där när dem checkar sen packeterat i soppåsar som han kan hämtat under köksbänken är ju fullt med spår där med, för att sen när han stannat i lägenheten 25 min och torkat upp resten utav blodet osv och åkt dumpat henne i påsar i diverse soptunnor/sophus vid varje stopp han gör. Det är ju som sagt en måndag morgon och snutarna har ju inte den här infon än så dem lär ha tömts sen ett flera dagar tillbaka om de, ens kollar med hundarna vid de olika stoppen sen, vilket inte det står nått om i fupn.. Har dem kollat jobbilen ordentligt inte läst det bara om farsans bil, inte läst nått om blodspår i jobbilen det är väl det ända isåfall men har han gjort det bra plus med underlag och dubbelpackat allt tio gånger om som han verkar gilla göra (huvudet) + mot weedlukt som han säger i förhöret.. Tänkte bara på det för kroppen är ju som spårlöst borta tills idag fast dem sökt galet mycket överallt och om han skulle gjort såhär så är den ju bränd på sopen sen länge tillbaka. En tanke bara..

Kan någon säga om det står något att dem kollade de 4a sopställena han stannade på med jobbilen efter han stannat hemma 5 gånger denna förmiddag, samt jobbilen efter liklukt/blod? Annars är jag rätt säker på att det gick till såhär eller väldigt liknande

Och att döma ifrån bilderna så ser det ut som hon fått mycket stryk, ramlat i vardagsrummet fått mer stryk/sparkar/nått hugg framför tvn och dragit upp knäna och händerna mot magen sedan yttliggare nått hugg som hon ryckt upp sig utav, satt en hand mot fotöljen lyckats resa sig och ramlat ned på sängen med fler knivhugg under tiden, lyckas kanske ta upp en kudde som han också träffar hugg hugg hugg , avlider. Tror det kan vara otroligt många hugg då han har sån adrenalin, ilska och nästan helt säkert någon form utav skitzo/psykos.

Han går och hämtar duschdraperiet eller liknande för ha under kanske psykosen släpper lite, iaf den där psykotiska adrenalin ilskan vissa kan få, hon blir av med huvudet där eller så försöker han väl samla sig och tänka går ju minst 10min iaf för lukten ska sätta sig, tar runt 15 för den verkligen ska sätta sig dock är det en säng den suger åt sig mer och snabbare än golvet. Han drar in henne/lyfter till hallen med all sin kraft släpper ned henne drar in henne sista biten in i badrummet och börjar slakta upp resten.

Utgår mest ifrån vad man kan se ifrån blodbilden om man tänker lite och förstår en smal blatte som är i en psykos eller kommit ur den och nu istället får den grova paniken som uppstår när du väl kommer tillbaka till verkligheten och sedan måste ta hand om allt framför sig. Läs det jag skrev ovan med så förstår ni hur jag tänker. Och om någon kan svara på om dem kollade de fyra soprummet och den röda jobbilen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Ja jag är utbildad i området, det är inte du. Jag reagerade på ditt påhitatde uttryck.

Cirkulationssvikt kallas även "medicinsk chock", så välutbildad var du.
Citera
2020-05-14, 16:07
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har du tittat på bilden på sängen i FUP?
Eller gissar du?
Vad tycker du att det mest liknar: konturerna efter ett huvud eller en kropp?
BILD PÅ SÄNG: https://forumbilder.com/i/r5Ic

Men hur kan det vara så lite synligt blod, når det visar så myket "blod" med bluestar?
Och dom påstår at det inte er tvattat?

fup side 283
"Antingen blödde inte Wilma så mycket då hon låg i sängen eller blödde hon men låg
inlagd i något som sög upp delar av blodet eftersom det inte finns så mycket
blodbesudlingar synliga där. Sängöverkastet har inte tvättats efter att Wilma legat där då
besudlingar finns kvar på det. Bluestarundersökningen påvisar fluorescens i området där
likhunden markerade och där finns även blod från Wilma"

Jag tror han har tvattat sängöverkastet, men siden fått blod och sperma flekker på det når han skulle pakke inn och gjemme bort huvudet.
Citera
2020-05-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloakratta
Jag tror att han kan ha lagt henne på sängen och låtit henne ligga där medans han var på sin tågresa. Därav liklukten, eftersom hon legat där länge?

Förresten, är det bara jag som reagerar på att förhörsledarens frågor till T är rätt konstiga? Känns så sjukt passivt aggresivt hela tiden, tex när hon sa (INNAN hon berättat om att de hittat hennes huvud i väskan) "kändes det bra att packa ner det i väskan"? Osv. Vad fan förväntar hon sig för svar på en sån fråga när han inte svarat på några andra frågor hon ställt?

Ganska typiskt att åklagare försöker knäcka MGM. Han har redan varit inlåst länge, sen kör de hårt på med anklagelser för att få de att erkänna.
Citera
2020-05-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Cirkulationssvikt kallas även "medicinsk chock", så välutbildad var du.
Usk eller ssk, garanterat.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanduslang
Kan någon säga om det står något att dem kollade de 4a sopställena han stannade på med jobbilen efter han stannat hemma 5 gånger denna förmiddag, samt jobbilen efter liklukt/blod? Annars är jag rätt säker på att det gick till såhär eller väldigt liknande

Och att döma ifrån bilderna så ser det ut som hon fått mycket stryk, ramlat i vardagsrummet fått mer stryk/sparkar/nått hugg framför tvn och dragit upp knäna och händerna mot magen sedan yttliggare nått hugg som hon ryckt upp sig utav, satt en hand mot fotöljen lyckats resa sig och ramlat ned på sängen med fler knivhugg under tiden, lyckas kanske ta upp en kudde som han också träffar hugg hugg hugg , avlider. Tror det kan vara otroligt många hugg då han har sån adrenalin, ilska och nästan helt säkert någon form utav skitzo/psykos.

Han går och hämtar duschdraperiet eller liknande för ha under kanske psykosen släpper lite, iaf den där psykotiska adrenalin ilskan vissa kan få, hon blir av med huvudet där eller så försöker han väl samla sig och tänka går ju minst 10min iaf för lukten ska sätta sig, tar runt 15 för den verkligen ska sätta sig dock är det en säng den suger åt sig mer och snabbare än golvet. Han drar in henne/lyfter till hallen med all sin kraft släpper ned henne drar in henne sista biten in i badrummet och börjar slakta upp resten.

Utgår mest ifrån vad man kan se ifrån blodbilden om man tänker lite och förstår en smal blatte som är i en psykos eller kommit ur den och nu istället får den grova paniken som uppstår när du väl kommer tillbaka till verkligheten och sedan måste ta hand om allt framför sig. Läs det jag skrev ovan med så förstår ni hur jag tänker. Och om någon kan svara på om dem kollade de fyra soprummet och den röda jobbilen?

Låter resonligt.
Citera
2020-05-14, 16:10
Medlem
Citat:
Därför att det vore orealistiskt att kräva att dom skulle hitta huvudet innan dom ens visste att ett brott var aktuellt. Man letade fortfarande efter en levande person i början.

Däremot den 19 november när man gjorde första husisen och såg väskan, där skulle man helt realistiskt kunnat hitta kroppsdelen vid ett annat arbetssätt.

Sen om det skulle gjort någon skillnad i utredningen överhuvudtaget, det kan man tvista om.
Det är inget krav, det är fakta som framkommit i utredningen att Wilma dog 14 november och huvudet hittades 14 dagar senare. Är du en sentimental medelålders gubbe som försvarar korrupta poliser eller har du alltid varit lite feminin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in