2020-05-14, 15:55
Medlem
Jag tror att han kan ha lagt henne på sängen och låtit henne ligga där medans han var på sin tågresa. Därav liklukten, eftersom hon legat där länge?

Förresten, är det bara jag som reagerar på att förhörsledarens frågor till T är rätt konstiga? Känns så sjukt passivt aggresivt hela tiden, tex när hon sa (INNAN hon berättat om att de hittat hennes huvud i väskan) "kändes det bra att packa ner det i väskan"? Osv. Vad fan förväntar hon sig för svar på en sån fråga när han inte svarat på några andra frågor hon ställt?
Citera
2020-05-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Kunde inte se det på grund av förruttnelse. Dom där 9 dagarna det tog att hitta huvudet var inte till fördel direkt.
Varför envisas med 9 dagar när hon varit död i 14 dagar när huvudet hittades?
Citera
2020-05-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Varför har Wilmas syster *m*li* skyddad identitet (s.568 FuP)
*=e
För att hennes ex är våldsam och har hotat henne till livet. Står i fupen.
Citera
2020-05-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloakratta
Jag tror att han kan ha lagt henne på sängen och låtit henne ligga där medans han var på sin tågresa. Därav liklukten, eftersom hon legat där länge?

Förresten, är det bara jag som reagerar på att förhörsledarens frågor till T är rätt konstiga? Känns så sjukt passivt aggresivt hela tiden, tex när hon sa (INNAN hon berättat om att de hittat hennes huvud i väskan) "kändes det bra att packa ner det i väskan"? Osv. Vad fan förväntar hon sig för svar på en sån fråga när han inte svarat på några andra frågor hon ställt?
Det är en provokation. inte svårt att förstå. Han svarar ju inte, hon försöker få honom att reagera, bryta helt enkelt.
Citera
2020-05-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Finns tidigare i tråden. Wilma hade berättat för bland annat Tishkos pappa att det hade skett ett övergrepp för, om jag kommer ihåg rätt, 3-4 år sedan. Det förklarar också en relativt stor del av de censurerade delarna i förundersökningsprotokollet och varför hon var så adamant i att inte bo hos pappan.

Sen så specificeras det inte exakt vad för övergrepp det handlar om av självklara anledningar, men det behövs väl knappast.

Precis som jag misstänkte.
Hade inte alltför starka sympatier för hennes föräldrar eftersom döttrar till bra, ordentliga föräldrar blir inte ihop med psykopatblattar som Tishko.
De blir inte heller prostituerade eller porrstjärnor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Ja jag är utbildad i området, det är inte du. Jag reagerade på ditt påhitatde uttryck.

Vad vet du om min utbildning? Vad är din definition på chock om man får fråga?
Citera
Medlem
Citat:

Har du läst eller lyssnat på andra förhör? Vet du hur de brukar gå till?

De använder sig av utarbetade samtalsmetoder för att frambringa en känsla eller reaktion hos den förhörde.

Tycker du att de borde ha slutat fråga Tishko frågor för att han inte svarade och bara gett upp?
Citera
2020-05-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Nej, Pandalina4 det framgår inte av det jag läst om det är till psykiatriska akuten han förts. Han kanske har en dåligt reglerad diabetes?? Både häktespersonalen och sjukvårdspersonalen har absolut sekretess. Vi får hoppas att T inte är självmordsbenägen utan satsar på sin egen överlevnad. Och så får vi hoppas att övervakningen är så god att han inte kan begå självmord. Själsligt bör han vara mycket belastad/stressad nu.

Zadnahoj: det finns många och omfattande diskussioner om sjukt och friskt filosofiskt och politiskt. Det som krävs för att slippa fängelsestraff för brott är att man lider av ett tillstånd som är jämställt med djup psykiatrisk sjukdom.

Att psyket har brakat ihop är nog ganska så nära sanningen man kan komma. Han har suttit 6 månader i häktet m fulla restriktioner . Instäng 23 Tim på ett dygn och utan som helst kontakt m världen utanför .. förutom tuffa förhör och kontakt m sin advokat .Vet en som nyligen åkt iväg på ett 1årigt fängelsestraff och han sa att detta var som att komma ” hem mot för häktet och all isolering . Killen jag kände satt 6 v på häktet varav 4 med fulla restriktioner och som han själv sa ... jag har ett starkt psyke och fixar allt! Men att sitta på 9 kvm 23 av 24 Tim och glo i en vägg ( ingen tv , tidning , besök el telefonsamtal ) knäckte mig . Med tanke på vad killen är anklagade för + pressen i häktet så är det nog mindre troligt att han inte ska ha brakat ihop psykiskt . Hela denna historia är ju helt makaber och genom att se på bilderna i FUP så är lägenheten som en slaktplats. Han har ju inte ens försökt städat upp på inredning och golv .
Och lukten ?? Hur fan kunde polisen missa lukten från huvudet ? I värmen så börjar det lukta inom ett par dygn lik ?
Och sedan tror jag som flera andra .... han har såklart hämtat påsar m likdelar och slängt dem hos sina ” brukare ” sopbilen har tömt och sedan är delarna borta för alltid . Vore fruktansvärt om han döms till giftes brott och är ute om ett par år igen 😕
Citera
Medlem
Citat:

Du tycker att förhörsledare borde vara trevligare mot detta svin eller? Självklart ska polis vara sakliga men de är också människor. Får man som polis nyss veta att man hittat huvudet på en 17 årig flicka i en resväska hemma hos den misstänkte man ska förhöra så är de nog inte så svårt att bli lite hatiskt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Vad är det där blåa för någonting? Tycker inte det ser speciellt otäckt ut. Finns ju inte en droppe blod på sängen. Alltså har inte tjejen legat där.
Om du kikar på bilderna av lägenheten, i vanligt ljus, så syns nästan inget alls. Golven är rena och välskrubbade. Sen använder man s k Bluestar-reagens (typ luminol) och då får man fram exakt var det funnits blod (som svabbats bort och torkats av). Inget som syns med blotta ögat.

På sängen fanns några små blodfläckar, men där fanns även kadaverin - och det lyses också upp av Bluestar-reagensen. Kika på handfatet i normaltillstånd, vitt, fint och rengjort - men kika på efter-bilderna när man sprayat Blustar-reagens där. Allt det blå visar var det funnits blod. Men det syns inte med blotta ögat eftersom T har städat - och han har städat ganska noggrant (trodde han). Men han missade en massa små synliga fläckar också, på garderober, skåp/lådor, väggar, kontakter etc.

Det GÅR inte att städa bort blod. Till och med om man målar över blodet, så tar Bluestar-reagensen fram det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Kunde inte se det på grund av förruttnelse. Dom där 9 dagarna det tog att hitta huvudet var inte till fördel direkt.

Citat:
Rättsmedicinsk skiktröntgenundersökning
Huvudet har genomgått en rättsmedicinsk skiktröntgenundersökning den 29 november 2019.
Vid undersökningen sågs inga blödningar i hjärnan eller uppenbara skador på skallens ben inklusive ansiktsskelettet, dock sågs vätskenivå i den vänstra överkäksbihålan. På tungbenet sågs inga skador. På den undersökta delen av halsryggraden sågs inga uppenbara brott.

33. Tungbenet prepareras. På tungbenet ses inga skador och inga blödningar ses i
omgivande vävnad.
34. I övre delen av struphuvudet och i svalget ses inga skador eller främmande
innehåll.

Jag tror du missuppfattat vad dom kunde se och inte. Men tungbenet är intakt.
Citera
2020-05-14, 16:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Varför envisas med 9 dagar när hon varit död i 14 dagar när huvudet hittades?

Därför att det vore orealistiskt att kräva att dom skulle hitta huvudet innan dom ens visste att ett brott var aktuellt. Man letade fortfarande efter en levande person i början.

Däremot den 19 november när man gjorde första husisen och såg väskan, där skulle man helt realistiskt kunnat hitta kroppsdelen vid ett annat arbetssätt.

Sen om det skulle gjort någon skillnad i utredningen överhuvudtaget, det kan man tvista om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in