Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Jag säger nej, det kan det inte: det finns inte plats mellan hörnet/avfasningen och MP för att ABs trio skall hinna bildas på ett meningsfullt sätt.
En ev. Dekorima-man måste först gå några steg N innan han vänder ansluter och går de ~5 m som AB talar om. Det borde AB ha lagt märke till eftersom han då skulle sett GM framifrån.
Sålunda hävdar jag att IMs Dekorima-man och ABs ”trio” är ömsesidigt uteslutande!
Edit: jag tycker skissen på den här sidan är ganska bra, och du kan se hur GM måste stå N om hörnet för att hinna ansluta (övriga idéer lämnar jag därhän!):
http://www.itdemokrati.nu/page28.html
Jag tror GM följde efter LOP vid skandiakvarteret, eller förföljde på andra sidan och smet över vid Tunnelgatan och väntade några sekunder vid Dekorimas port eller reklampelaren.
Om GM varit vid Dekorima mer än 30-45 sekunder borde han lagt märke till AB:s snurrande i närheten, då hade han aldrig valt skjuta i det läget.
Istället smyger GM bakom LOP, närmar sig när han ser AB och avvaktar skottet, när han passerat AB som stått still eller kanske rent av smågått norröver så ser han sin chans, tar in sista stegen, skjuter. Han trodde AB var en bit bort när han sköt, men egentligen var han väldigt nära bakom,för han vänt upp och gått söder direkt efter